Biblioteket som læringsrom
Bakgrunnsteppe for kvalitetsreformen Ønske om internasjonale standarder Voksende studentkull Skifte i pedagogisk fokus –Fra undervisning til læring –Et læringsmiljø med kvalitet –Forbedring av læringsprosessen
Sagt om læringsrom i styrende dokumenter Kvalitetsreformen. St meld 27 ( ) Forskningsmeldinga. St meld 39( ) NTNUs strategidokument ”kreativ- konstruktiv-kritisk” NTNUs undervisningsstrategi NTNU: Allemennrettet forskningsformidling
Kvalitetsreformen har ført med seg: –Elektronisk læringsplattform, LMS system –Mappeevaluering –Økt fokus på brukernes behov- kvalitetssikring
Forventninger til biblioteket Ingen krever noe av oss. Vi må selv skape forventninger ved å vise hva vi kan tilby av produkter og tjenester
Hvordan UBiT bidrar inn mot undervisningssektoren Undervisning –Integrert i forelesningene –EiT –VIKO Undervisningsstrategi BIBLAB Nye biblioteklokaler
Strategiarbeid NTNU 2020 / HiST 2020