Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
Advertisements

Kontraktsoppfølging mv.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
[Produktnavn] Markedsføringsplan
OM 5: The Design of Products and Services
Investering og finansiering Høstsemesteret 2013
Del 2: Personlig økonomi.
NABin fagmøte 2005 Hvordan velge riktig bindemiddel? Oslo 11. oktober 2005.
Innsamlingssystem for brukte smøreoljer m.v. Innspill fra Norsk forening for farlig avfall (NFFA) i møte med SFT 3. mars 2008.
Vinterstemning. Nordlandsløftet Samling 28. og 29. november Struktur og grunnlagsdokumentet Frode Thomassen.
Forslag til oppsett på forretningsplanen
Lønnsomhetsanalyser Mål: Resultatmaksimering på lang sikt
Forretningskonsept og forretningsplaner
Prosjektstyringssystemer i universitets- og høgskolesektoren
IPR Intellectual Property Rights. Gruppe 20 Henning KristensenPål Hjørnevik Tom Kristiansen Karl-W Kirkedam.
Verdien av god virksomhetsstyring – Folketrygdfondets perspektiv Seminar NFF 29. januar 2014 Olaug Svarva - Administrerende direktør NFF 29. januar 2014.
Forretningsplan.
Seminar Dagkirurgi i Norge 7 februar 2014: Finansieringsordninger som fremmer utvikling av dagkirurgi Tor Iversen.
Finansdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
4.4 Immaterialrett Hovedproblemstillinger: Hvordan virker immaterialrettigheter (særlig patentrett)? Hvilke rettigheter bør vi ha? Hvordan bør rettighetene.
Innovasjon Innovasjon
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Markedsføringsplan Navn.
2010 Introduksjonsforelesning Økonomisk aktivitet og økonomisk politikk Steinar Holden Økonomisk institutt, UiO 18. august.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Horisont 2020 SMB instrumentet og Fast Track to Innovation Stavanger
Forslag til struktur på prospekt for salg av fylkeskommunens aksjepost Fjord1 Nordvestlandske AS.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
Tittel på firmamøte Foredragsholder. Dagsorden Gjennomgang av viktige målsettinger og avgjørende faktorer for å lykkes Hva er det som gjør firmaet unikt?
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Strategi & bemanningsplaner
Tittel på firmamøte Foredragsholder.
Presentasjon av forretningsplan
Forretningsprosjektplan
Presentasjon av forretningsplan
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
[Firmanavn] Forretningsplan.
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Firmanavn Forretningsplan.
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Årets norske Leanvirksomhet
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
Markedsføringsplan Navn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Gassbasert fermentering og dets kompetansebehov
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Kapittel 1: Hva er investering og finansiering?
Tiltak for utvikling av ferjemarkedet på lang sikt
Aggregert tilbud og aggregert etterspørsel
Firmanavn Produkter og tjenester
Presentasjon av forretningsplan
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Plan for forretningsprosjekt
Presentasjon av forretningsplan
Selge et produkt eller en tjeneste
Firmanavn Forretningsplan.
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Formidle dårlige nyheter
Årets norske Leanvirksomhet
Utskrift av presentasjonen:

Firmanavn Forretningsplan

Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet, men vær så konsis som mulig.

Gruppen Før opp administrerende direktør og hovedledelsen etter navn. Ta med tidligere prestasjoner for å vise at dette er personer som har oppnådd suksess. Oppsummer antall år med erfaring i dette feltet.

Markedssammendrag Oppsummer markedet i fortid, nåtid og fremtid. –Gå gjennom de endringene i markedsandeler, lederskap, aktører, vridninger i markedet, kostnader, utsalgspris eller konkurranse som utgjør muligheten for firmaets suksess.

Muligheter Identifiser problemer og muligheter. –Fastslå forbrukerproblemer, og definer grunnlaget for produkt-/tjenestemuligheter som dannes av disse problemene.

Forretningskonsept Oppsummer hovedteknologien, ­konseptet eller ­ strategien firmaet er basert på.

Konkurranse Oppsummer konkurransen. Skisser firmaets konkurransemessige fortrinn.

Mål og målsettinger Før opp femårsmål. Fastslå spesifikke, målbare målsettinger for å oppnå femårsmålene. –Før opp målsettinger for markedsandeler. –Før opp målsettinger for inntekt/lønnsomhet.

Økonomisk plan Skisser en økonomisk plan på høyt nivå som definerer økonomimodell og prisforutsetninger. –Denne planen bør inkludere forventet salg på årsbasis og overskudd for de tre neste årene. –Bruk flere lysbilder til å dekke dette materialet på en tilstrekkelig måte.

Ressurskrav Før opp krav for følgende ressurser: –Personale –Teknologi –Økonomi –Fordeling –Kampanjer –Produkter –Tjenester

Risikoer og gevinst Oppsummer risikoene ved det foreslåtte prosjektet, og hvordan de skal håndteres. Anslå forventet gevinst, spesielt hvis du er ute etter finansiering.

Nøkkelproblemer På kort sikt –Identifiser viktige beslutninger og problemer som må løses umiddelbart eller på kort sikt. –Fastslå konsekvensene av å utsette beslutninger. På lang sikt –Identifiser problemer som må løses på lang sikt. –Fastslå konsekvensene av å utsette beslutninger. Hvis du er ute etter finansiering, må du være spesifikk om alle problemer som krever økonomiske ressurser for å løses.