Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Barns utvikling av algoritmer. (Fra Marit Johnsen Høines)
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Nettverksamling i matematikk
Når matematikk blir magisk
Litt mer om PRIMTALL.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Sjikane, trusler og vold Oslo Trond Idås
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Foreldremøte vg3 Onsdag
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Elevundersøkelsen 2013 – 7. trinn 7. trinn (12-13) 7. trinn (13-14) 1. Motivasjon og mestring 1.1 Motivasjon 4,064, Mestring 3,884, Faglig.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kapittel 14 Simulering.
© Synovate Lærernes bruk og holdninger til digitale læremidler i videregående skole og i ungdomsskolen 2011.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan oktober-desember 2012
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
11 IKT-baserte læremidler Arne Ketil Eidsvik Avd. for lærerutdanning.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2011 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Li skole INFORMASJONSMØTE 10.Trinn VELKOMMEN!
Gap mellom intensjon og handling?
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
UTDANNING MODUL 2 A - Grunnskolen 1. – 10. klasse
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Fra skole til arbeid FOTO: NTB Scanpix. Arbeidskraftens bidrag til verdiskaping Inngangsalde r.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Idrettsfag Foreldremøte Oslo kommune Utdanningsetaten Persbråten videregående skole.
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Dagligbankundersøkelsen 2014
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Status to år etter Februar 2011 Ansvarlig for analysene: Håvard Windstad Analysesjef, MediaCom Læreryrkets status i Norge.
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
Utskrift av presentasjonen:

Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening i skjema ■Kvantitativ tilnærming gir representativitet og muliggjør tidsserier ■Høy andel av åpne spørsmål gir en kvalitativ tilnærming som gir innsikt og dybdeforståelse ■Feltarbeidet er gjennomført fra 24. februar til 4. mars ■Utvalg, 300 i storsamfunnet og 200 i primærutvalget ■Oppfølgingsundersøkelsen 2010 ■Lik metodikk, samme panel, uforandrede kriterier ■Videreført spørreskjema, noe forlenget ■Utvidet sekundærmålgruppe (befolkning) gir muligheter for regionale nedbrytninger. Utvalget er økt til 1000 for storsamfunnet, primærutvalget som i 2009 med 200 ■Feltarbeidet er gjennomført i februar 2010 ■Oppfølgingsundersøkelsen 2011 ■Lik metodikk som i foregående år ■Sample i storsamfunnet redusert til 300, og primærutvalget til 200 som i 2009 ■Noen små tematiske endringer i spørreskjema

Kort om primærmålgruppen ■Primærmålgruppe: Ungdommer (Utvalg N=219) ■som gjennomfører sitt siste år på videregående skole (studiekompetanse), ■er i militærtjeneste, ■på folkehøgskole ■ i starten av høyskoleutdanning (forberedende/1. år) ■og som er interesserte i å gjennomføre høyskoleutdanning ■eller som planlegger å omskolere seg (hvis ikke under utdanning) %2 %7 % 1928 %31 %28 % 2026 %36 %29 % %32 %36 % Kvinner64 %53 % Menn36 %47 % Oslo/Akers hus29 %22 %32 % Rest Østland17 %22 %17 % Sør/vest29 %37 %29 % Midt/nord25 %20 %21 %

Kort om sekundærmålgruppen ■Utvalg: (N= 297) ■Storsamfunnet, en referansegruppen de unge vil diskutere med, søke råd fra og påvirkes av %20 % %44 %40 % 45 år eller eldre38 %36 %33 % Kvinner48 %51 %47 % Menn52 %49 %53 % Oslo/Akers hus26 % 24 % Rest Østland29 %25 %29 % Sør/vest29 %31 %30 % Midt/nord17 %19 %17 %

Resultater

Økende aksept for at læreren spiller en viktig rolle i barn og unges liv og for at læreryrket er utfordrende og variert

Lærerutdanningen på nivå med andre bachelorutdanninger Hvor god eller dårlig mener du at lærerutdanningen er sammenlignet med andre høyskoleutdanninger på bachelornivå?

85% i primærutvalget har hatt en favorittlærer, 68% av de i storsamfunnet Har du i løpet av oppveksten hatt en favorittlærer? Nesten alle har hatt en favorittlærer Resultatene tyder på at jo kortere tid siden man selv gikk på skolen, jo flere har minner om en favorittlærer (ni av ti i primærmålgruppen) Likevel bærer syv av ti i storsamfunnet med seg minner om en favorittlærer

Kjennetegn ved favorittlæreren I hvilken grad opplevde du at favorittlæreren …… Å kunne formidle det faglige er favorittlærerens viktigste kjennetegn. Samtidig er favorittlæreren en som stilte krav til elevene

6 av 10 favorittlærere er menn Hvilket kjønn var/er favorittlæreren?

Mennenes favorittlærer er oftest fra videregående – kvinnene har i større grad favorittlærere fra barne/ungdomsskole På hvilket trinn var favorittlæreren din lærer? (storsamfunnet)

Mennenes favorittlærer er oftest fra videregående – kvinnene har i større grad favorittlærere fra barne/ungdomsskole På hvilket trinn var favorittlæreren din lærer? (primærmålgruppen) Det er samme trend i både primærmålgruppen og storsamfunnet

Favorittlæreren underviste i norsk eller matematikk I hvilke(t) fag underviste din favorittlærer? Favorittlæreren underviste som oftest i norsk eller matematikk i begge målgrupper

Favorittlæreren underviste i matematikk og norsk og samfunnsfag for både menn og kvinner i primærutvalget – flere kvinner hadde favorittlærer som underviste i RLE/religion og etikk, samfunnsfag og engelsk enn menn I hvilke(t) fag underviste din favorittlærer? (primærutvalget) Kvinner hadde i større grad favorittlærere som underviste i samfunnsfag, RLE/religion og etikk og engelsk enn menn. Menn hadde i større grad favorittlærere som underviste i historie og andre fag

Favorittlæreren underviste i matematikk, norsk og samfunnsfag for både menn og kvinner i storsamfunnet – flere kvinner hadde favorittlærer som underviste i naturfag enn menn I hvilke(t) fag underviste din favorittlærer? (storsamfunnet) Kvinner hadde i større grad favorittlærere som underviste i naturfag og norsk sammenlignet med menn. Menn hadde, som i primærutvalget, i større grad favorittlærere fra andre fag