«LYSE IDEER» Maske med refleks og lysdioder

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Form og volum gjennom Bretteteknikker i papir
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
«Strykebrettcover og stativ»
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
IKKE NO’ KRØLL BRETT, RETT OG SLETT.
Fra geometriske former til abstrakt design.
Opprinnerlser, språk debatt, forskjeller og likheter.
MySaemienSijte- en lek med arkitekturformer i SketchUp
STRYKEBRETTCOVER OG STATIV
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
Prosjektoppgave Grafikk og Digitale foto
Inn i naturen Kandidat nummer 110.
Fra geometriske former til abstrakt design
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
Første rapport: Den rapporten jeg har valg ut her er helt usymetrisk, men innenfor en ramme slik at den kan gjentas til et flatemønster. Her har jeg også.
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
Prosjektoppgave Grafikk og digital foto.
STRYKEBRETTDESIGN Av Birthe D.N
«STRYKEBRETTCOVER OG STATIV»
Dokumentasjon av en prosess
estetiske virkemidler
DAK Design og innovasjon
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Prosess – arbeidskrav 3.. •Siden vi skal lage et undervisningsopplegg basert på de erfaringene vi gjør oss, velger jeg å ha en prosess og et produkt som.
Arbeidskrav 5. A.C. Fuglesang
MySaemien Sijte Arbeidskrav av Anita Kvilvang. Jeg har laget et forslag til utforming av et sørsamisk museum og kultursenter i sketchup. Jeg har brukt.
TEMA «LYSE IDEER» Funksjonalitet: Ulik funksjon og festemekanisme på produktene. Estetikk: Volum, gjentagelse- av form og materialer, kvalitet og utrykk.
HEKK, Workshop HiAk Velkommen til en ny dag.
Overnatting i Slottsparken De bostedsløse Av Birthe D.N.
Ansiktsmodelle ring i Maya av Karine Strand Andresen.
Reidar Wisløff 3DSU Hovedprosjekt 16E
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
O PPGAVE 20 Side Å KJENNE ( SEG ) IGJEN 1. Tror du de vil kjenne meg igjen etter at jeg har farget håret? 2. Han hadde gått seg vill. Han kjente.
 Mitt forslag til design av nytt signalbygg modellert i SketchUp tar utgangspunkt i kriteriene fra den åpne konkurransen til Statsbygg. Jeg har ikke.
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
Mestring og forebygging av depresjon
En multimedia presentasjon For Helle Dagsberg F2B I musikk i forbindelse med operaprosjektet.
SAMSPILL I KREATIVE PROSESSER
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Arbeidskrav 3 - Del 2: Litt barn – litt voksen? Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk.
Hvem bestemmer, du eller sjefen?.
My Samien Sijte Tore Sætre Arbeidskrav ved HiOA, ZARK 1, 2012 vår.
Arkitektur vår 2012 Av Anne Marie Høghaug-Western
Av Dan Christian og Stein Jørgen
Lys-mørk kontrast Dersom vi bruker farger som er veldig lyse mot farger som er mørke, oppstår det en stor kontrast. Øyet trekkes mot de stedene der kontrastene.
VURDERING Musikk trinn.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Utdanningsvalg 10.klasse
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Og.
En heuristisk evaluering avRelaxation Gjort av: ● Espen Solberg ● Geir Normann ● Leif Morten Kofoed ● Tommy Jansson.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Blåbærtua MÅNEDSRAPPORT FOR FEBRUAR HVA HAR VI GJORT I FEBRUAR? Telefon: Mobil: Den store begivenheten i februar var vel.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Biljana C. Fredriksen, Høgskolen i Vestfold
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Den røde regndressen Likestilling i barnehagen. Sandefjord
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
Bildebøker Bok der tekst og bilde sammen deltar i framstillingen av et narrativt forløp.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Bruksgjenstand i leire
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Å skrive noveller.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
Utskrift av presentasjonen:

«LYSE IDEER» Maske med refleks og lysdioder Av Birthe D.N

Inspirasjon og bakgrunn for valg Jeg arbeider på en ungdomsskole der vi ofte har ulike forestillinger. I denne sammenheng hadde jeg lyst til å jobbe med å lage en maske med en litt annerledes funksjon og dekor. Mitt refleksprodukt skal bli en maske som kan brukes på en teaterscene, både for å bli mer synlig (refleks og lysdioder) og fordi den kan gi ungdommer et positivt forhold til refleks. Jeg har tatt utgangspunkt i en ødelagt halvmaske i papp og har latt meg inspirere av musikalen ”Grimm og Gru/Rockeulven” som vi trolig kommer til å sette opp på skolen

Inspirasjon

Materialer Mitt utgangspunkt for refleksmasken var en ødelagt papirmaske. Materialer jeg har brukt er en kombinasjon av en refleksvest, papirmaske,skinn og tekstilrester. Refleksen skulle fungere som et dekorelement, ville gi synlighet på scenen.

Skisser og utprøvinger Jeg eksperimenterte en del med formen på masken, men valgte tilslutt å bruke rette kanter og diagonaler for å få et dramatisk og skummelt uttrykk .

Elektronikk Jeg har sydd med strømførende sytråd på bomullsstoff. Motstand, lysdioder og batteriholder er sydd fast og trådendene er limt.

Utprøvinger og arbeidsprosess med refleksmasken

Beskrivelse av arbeidsprosessen og ferdig produkt Arbeidet startet med en del utprøvinger både med skisser og med de ulike materialene. Jeg ville at masken skulle få et skummelt , maskulint og spennende uttrykk. Refleksen og lysdiodene skulle være dekor samtidig som den gav ekstra oppmerksomhet rundt øynene for å forsterke de og gjøre masken mer synlig. Fargene sort, rødt og refleksgrå gir sterke kontraster og samtidig et ”rocka” uttrykk. For å bryte med de glatte diagonale linjene med refleksen rufset jeg opp fjær til øyenbryn. Jeg har også brukt noe stoff med glitter for å variere tekstene. Jeg laget hansker med refleksklør og refleksdetaljer som en start på tilbehør til kostymet.