Målene våre for september og oktober er:  Komme inn i rutiner og bli kjent med gruppa.  Lære seg å se endringene i naturen når høsten kommer.  Få kjennskap.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Litt mer om PRIMTALL.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Plan for Strålen 5
Naturen som lekeplass for barnehagen
Et bekymringsløst liv – er det mulig? Matteus 6,23-34
Krabbe sesongen høsten 2011 Havbris jr
Vinter 2014 Januar uke 1-5 Rosenholm Aktivitetsskole Halvårsplan 2014
Vi møter sommeren med respekt og undring… med utgangspunkt i eget ståsted er vi nysgjerrig i møte med * ulike årstider – nye erfaringer *små og store dyr.
Månedsbrev fra Blåklokka
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Turene i November har gått til:
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
M ÅNEDSEVALUERING MAI Sommeren er kommet! Håper den varer lenge! Vi nyter dagene ute med vannlek, leting etter insekter og lek og moro. I mai har vi vært.
Vinter 2014 Januar uke 1-5 Rosenholm Aktivitetsskole Halvårsplan 2014
April Kropp bevegelse og helse: Vi utfolder oss på tur, har røris og vi har samlinger med tema kroppen vår. Hva kan vi gjøre med kroppen; rulle, krype,
MÅNEDSEVALUERING NOVEMBER Vi har hatt fokus på helse og prata om at det er viktig med god håndhygiene. Vi vil ikke bli syke! Barna vasker hendene før måltid.
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
EN DAG I UKA GÅR VI PÅ PIRATEN PÅ TUR. VI ER SÅ HELDIGE SOM HAR EN EN LITEN SKOGHOLT RETT VEDSIDEN AV BARNEHAGEN, OG DER HAR VI OGSÅ EN KJEMPE FIN BÅLPLASS.
Velkommen til Aktivitetsskolen Rosenholm 2013
Vinter 2011 Januar uke 1-5 Rosenholm Aktivitetsskole Halvårsplan 2013
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev fra Blåklokka
Månedsbrev fra Blåklokka
Norske landskap Ulf Skauli
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Månedsevaluering april 2012 Fokus denne måneden er naturen om våren og fugleliv. Vi ser på fugler, Synger sanger om fugler og maler fugler.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
Fedje.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Åpne en luke hver dag og få en gave
Mai på Neglespretten Mob: Kontor:
Samdata 2012 Somatikk.
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
Oktober på Neglespretten Mob: Foreldrekontakt: mandagtirsdagonsdagtorsdagfredag 1 Fellestur -Finner vi kantarell? 2 Fellestur -Lapper.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
(atg-nettverk nov-2011) –Årsmøte i Utdanningsforbundet Bergen mars Det deltar 111 delegater. –Årsmøtet er den viktigste arenaen for å være.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Månedsplan for Froskene Mai 2015
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
FORELDREMØTE Fugleredet Sept. ‘13 i. Fugleprosjekt vår/sommer.
Uke 39: Skoguke på Lekestua, høsten Det er tid for høstens skoguke. Vi gleder oss! Skogen innbyr til mye forskjellig lek. Den byr på utforsking,
På Propsen er det alltid spennende å være
Periodeplan for SOMMERLY Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Fevik En tur til Fevik.
Ukeplan MINSTEN UKE 39: SKOGUKA høst Mandag Tirsdag 26.09
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
Utskrift av presentasjonen:

Målene våre for september og oktober er:  Komme inn i rutiner og bli kjent med gruppa.  Lære seg å se endringene i naturen når høsten kommer.  Få kjennskap til nye turplasser. Men det kan oppstå ting som gjør at planene blir endret. Er det noen felles ting som skjer i barnehagen, som f. eks brannstasjonsbesøk, så vil utegruppen utgå denne dagen og vi blir med sammen med de andre. En annen ting som også er viktig er dette med kuldegrader når vi kommer til vinteren. Vi vil da hver dag bedømme om det er forsvarlig å dra ut på tur. Tenker da spesielt på om det er sterk vind osv ute. Vinden avgjør jo hvor mange effektive kuldegradene det blir, og det blir høyere enn det som står på graderstokken. Kuldegrad grensen for de største barna i barnehagen er – 15 grader.

OnsdagTorsdagFredag 8. Turmål: Køta. Bli kjent med gruppa, vi leker og koser oss oppe ved Køta. 9. Turmål: Køta. Bær tur. 10. Turmål: Geitryggen. Bær tur. Vi tar med oss kakao til maten. 15. Ordne med opptennings ved til vinteren. 16. Turmål: området rundt Køta. Vi leter blomster som vi kan tørke og presse, eventuelt andre ting barna vil ha med seg. 17. Turmål: Køta. Kildesortering, vi snakker om hvordan vi gjør det på tur og hvordan skal vi ta vare på Køte plassen vår og de andre turplassene. Vi lager mat på bålet, makaroni med pølsebiter. 22. Turmål: Bergene. Vi leter etter Insekter og kikker på dem i forstørrelsesglass, kanskje vi kan finne ut hva de heter. 23. Turmål: Hogstfelt med stubber og gress nedenfor Køta. Vi leter etter Insekter, og kikker på dem i forstørrelsesglass, kanskje vi kan finne ut hva de heter. Vi tar med oss kakao til maten. 24. Fiske tur?? Eller Turmål: Bekken. Får vi til å lage oss båter? Kanskje blir det et båtrace. 29. HØST UKA FOR HELE BARNEHAGEN. KOMMER EGEN PLAN 30. HØST UKA FOR HELE BARNEHAGEN. KOMMER EGEN PLAN 1. HØST UKA FOR HELE BARNEHAGEN. KOMMER EGEN PLAN

OnsdagTorsdagFredag 6. Turmål: Trollskogen. Stund med prat om jakt. 7. Turmål: Køta. Natursti om dyr og jakt. 8. Turmål: Lia. Ser vi spor etter noen dyr og kan vi finne noe som de liker å spise? Turmål: Køta. Vi lager oss en naturvev. 15. Turmål: Køta. Vi lager ferdig naturveven vår og steker pannekaner på bålet 20. Turmål: Køta. Vi lager fuglekasser og sanker naturmaterialer, vi deler oss. 21. Turmål: Køta. Vi lager fuglekasser og sanker naturmaterialer, vi deler oss. 22. Turmål: Køta. Vi gjør oss ferdige med fuglekassene. 27. Turmål: Grillhuset i barnehagen og Utsiktstoppen. Vi lager fuglemat og hva ser vi fra Utsiktstoppen. 28. Turmål: Køta. Vi finner en plass der vi kan mate fuglene på vinteren. 29. Turmål: Storholten ?? Ser vi barnehagen?