VELKOMMEN TIL WorkShop i grunnleggende Trio Admin

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Versjon 16 Innkjøp og Tidsskrift. Start Innkjøpsmodulen •Modullinjen er flyttet nederst til høyre.
Rapport Senter ERP – CRM - HRM. Bruker: Hvilken bruker er pålogget. Hvilken tilgangsrettigheter har bruker. Hvilken rapporter har bruker tilgang til.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Intranett: Hvordan komme i gang
Filbehandling (Kapittel 8)
Varetelling i PCKasse. Det finnes tre måter å telle på i PCKasse.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
Elkem Research Prosess IT
10. Presenting Page Elements Presentere sideinformasjon.
- du trenger ingen annen!
<KLASSIFISERING>
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger
Velkommen til WorkShop Trio Statistikk
«Flervalgsprøver med 'krypterte' svarskjemaer for å begrense juks. Programvare, erfaringer og synspunkter» TROND ANDRESEN Institutt for teknisk kybernetikk.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Regelmessighet (Repeterende aktivitet) Hvor finner jeg Regelmessighet?
1 Utfordringer knyttet til full utbredelse av samhandlingsløsningene Implementering og bruk av NHN adresseregister.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
IT for Medisinsk sekretær Kai Hagali KVELD 4.  Siste rest kapittel 3  Kapittel 4  OPPGAVER  Neste gang Fletting Kai Hagali - Fredrikstad.
IT for Medisinsk sekretær Kai Hagali. Hva er fletting  Koble en database(Tabell) til ett dokument  En eller flere mottakere  Annet bruk en dokument.
HØGSKOLEN I AGDER Agder University College © Bjørn Olav Hogstad, HiA, 2002 HØGSKOLEN I AGDER Agder University College Word - maler 1 DAT100 TEMA: Maler.
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
SuperOffice CRM Visma Global
Nettskjema Lynkursdag 5. juni 2013 Pål Fugelli, USIT/VD/FT Dagfinn Bergsager, USIT/WEB/WAPP Stein-Eirik Lund, USIT/WEB/WAPP.
Hvorfor Katalog Harald Tveit Alvestrand
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
1 Kap. 17 – Interactive computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Evaluering av utbruddsvarslingssystemet Berit Tafjord Heier Avdeling for infeksjonsovervåking, FHI Smitteverndagene 2007.
SuperOffice CRM UniMicro
SuperOffice CRM MultiCase
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Daily Noen vanlig spørsmål og svar Andre spørsmål?
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
OPPGRADERING AV REQUEST TRACKER OG VIDEREFØRING AV PHP WEBSKJEMA.
H VOR ER FILENE MINE ? J OBBE EKSTERNT Seksjon for digital kompetanse Personalopplæring HiO 2010.
Enghouse Interactive - Kjetil Bakkeskaug
KlubbWeb admin Nyheter Informasjonskanal  Siste nytt fra laget  Viktig info ang. for eksempel endring i treningstider med mer.
Tips og triks 3 Fargelagte fasader Felles bruker – hvordan håndtere? Penn, lag og fontfiler.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Tips og Triks i Agresso Ingar Slette, UNIT4 Agresso AS.
Avdeling for kliniske systemer Oppgradering av DIPS Classic versjon til Merete Ask 21 og 22/1-15.
Fagopplæring v/Gunn Myhrvold – IST AS og Bjørn Bergan – VIGO IKS.
Velkommen til «TRIO FOR ALLE» Av: Tove Marie Isdahl-Engh.
Datakortet – Modul 3 Word 2003, Kap Modul 3.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Velkommen til WorkShop Trio Statistikk
MBN, USSD og stjerne/firkant koder 15.mai Kåre Aunan
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
Søknadsweb for utreisende
Datafangst med PDA i Hafslund v/ Arne Ringstad
Workshop #1 – Administrativ organisering
Utskrift av presentasjonen:

VELKOMMEN TIL WorkShop i grunnleggende Trio Admin Tips&Trix om Trio Directory Manager og Trio Admin CC

Tips om Trio Directory Manager Kolonneoppsettet i DM (sentralprioritet, PBX…) Ta ut RAPPORT – veldig greit når man skal sjekke databasen/rydde. Brukerendringer – har man Web User, så KAN dette være nyttig (spes. om man ikke har noen form for synk..) Fremtidige oppdateringer (spes. om man ikke har noen form for synk..) Sekretær-rettigheter, om man benytter Web Assistant Voice Guide – ulike profiler om man har opplest fravær

..flere tips om Trio Directory Manager Gjøre endringer i Ekstrafelt for flere abonnenter samtidig (fra 4.x) Flytte flere abonnenter fra en avdeling til en annen samtidig Rydde i «rotete» Oppgaver og Tittler (skrevet på flere ulike måter….) Ikke gyldige tegn ved innmating av data: * \ / . , % Husk nytten av INFOTRE for å lagre informasjon/nummer til eksterne kontakter

..enda flere tips om Trio Directory Manager RettighetsGrupper (nytt 4.x) Rettighetsprofiler (nytt 4.x) Man kan styre hva de forskjellige adminstratørene for lov til å gjøre i systemet og også hvilke agenter, tjenester og skjemaer som administratørene har rettighet til å endre. F.eks om man skal få lov til å ’vise’,’endre’,’slette’ eller ’legg til’…når det gjelder en eller flere Tjenester/Agenter/Skjema osv…. ER DET NOE DU VIL SPØRRE OM I DM – SPØR I VEG !!! 

Tips om Trio Admin Opprette nye Agenter med ønskede Rettigheter og Kompetanser Innstillinger v/Ikke svar (Blir Pauset etter 17 sek som standard) Rettighet til å kunne Åpne/Stenge en Tjeneste ROLLE - lage en BACKUP f.eks.... Kopiere innstilliger om KOLONNER fra en Agent (også de i Adresseboka blir kopiert…) Tilbake til samme Agent (v/ikke svar eller opptatt) Koble til samme Agent (om samme kunde ringer tilbake innen et visst antall dager) Klientløs Agent – oppsett med flere «gyldige» telefonnumre som innlogging. Muligheter for valg om Automatisk eller Manuell innlogging.

…flere tips om Trio Admin Skjema – unntak. ( i Trio vers. 4.x kan man tildeles rettigheter for KUN å gjøre dette f.eks.) Bruk Kundegruppe som Tjenestenavn – nyttig om man svarer for flere firma (kommuner, sykehus etc) Kategorisering av samtaler (for måling av spesielle henvendelser over en begrenset periode) Aktivering av dette CallBack – om det er aktuelt: Kan styre CallBack samtaler til en egen CallBack Tjenesten, som da kan ha egne ventetider (eventuelt lavere prioritert) Dette legges inn i Admin TAA_Callback.vts [<tjänstens ID>]. ER DET NOE DU VIL SPØRRE OM I ADMIN CC – SPØR I VEG !!! 