the HÅG movement - hvordan HÅG begeistrer internt og eksternt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vitenskapelsen 1.
Advertisements

Snakk sant om livet…… Omsorgsverdier ved livets slutt
Læring i organisasjoner - hva er en organisasjon
Organisasjonskultur Lars Klemsdal Arbeidsforskningsinstituttet.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Eldsterådets visjonstenkning for Kristiansand Frikirke
Tanker om brukermedvirkning
Prosesstyring som styringsverktøy
Arven Fra Jerusalem LLaget av, Kaja, Mariel, Lisa og Kjetil.
Motivasjon.
Frist oss ikke inn i ledelse...
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Menighetsutvikling – hva og hvordan?
KOM MED. KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som.
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Verdikjedeanalyse Verdikjeden
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Christian Høyskolelektor, Handelshøyskolen BI Strategi, ledelse, innovasjon, markedsføring.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Lørenskog Idrettsforening
Rune Sødal, NF og Odd Haddal, NKF
VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN.
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Figur 9.1: Virkeliggjøring av strategier
Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS
TBL Dokumentasjon av realkompetanse - en styrke for individet, en ressurs for bedriften.
Karriereveiledning som virkemiddel?.
BRUKERMAKT OG BRUKERINNFLYTELSE? Hva opprettholder status quo?
Magritt Lundestad, høgskolelektor, pedagogikk, FLU,
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Page 1 WE MOVE THE INDUSTRY THAT MOVES THE WORLD RISK MANAGEMENT Fra operatørenes ståsted Solakonferansen 2014 Øivind Solberg, PhD.
Cake Q3 Storulykke 1.
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
INTERNASJONALISERING ARBEIDSUTPLASSERING FOR ELEVER SOM TAR DOBBELKOMPETANSE Lier vgs september 2014.
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Personalsamarbeid Psykososialt arbeidsmiljø
HOLDNINGER OG HANDLINGER
Kapittel 1.4 Modul I Kvalitetsledelse
“Disippel-høring”.
FORSLAG TIL VERDIGRUNNLAG IL HOLEVÆRINGEN (utdrag av versjon 3 med innspill fra undergruppene) ÅRSMØTE ILH SVENDSRUD 01 MAR 10.
Han sier: Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, men venner.
Liv M. Lassen og Nils Breilid
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Definisjoner ARBEIDSGIVERPOLITIKK er verdier, holdninger og handlinger kommunen som arbeidsgiver praktiserer og står for i forhold til de ansatte. Arbeidsgiverpolitikken.
Europapolitisk samarbeid informasjon til nye politikere høsten 2015.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Kultur i endring Norge har gått fra å være nokså homogent til å bli et mer flerkulturelt samfunn I et flerkulturelt samfunn snakker vi ofte om etniske.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
PSYKOSOSIALT ARBEIDSMILJØ Hilde Myren Bedriftslege i Statoil.
Klubb planleggingsverktøy
Verdensdagen for Psykisk Helse
Internasjonalisering
Verktøy for å kartlegge holdninger
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
J Hva er en strategi, og hvorfor lager vi strategier? Hva betyr dette for innkjøpsstrategier? Elsebeth Holmen og Luitzen de Boer Industrial.
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
“Disippel-høring”.
Døden.
Midtveisvurdering IA-avtalen 2016
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Oversikt som danner grunnlag for et felles målbilde på kompetansebehov
Innspill til presentasjonen
Utskrift av presentasjonen:

the HÅG movement - hvordan HÅG begeistrer internt og eksternt Toril Bache Jenssen Marketing Direktør, HÅG asa

the HÅG movement Generelt om HÅG Begeistring internt - bedriftskultur - eksempler Begeistring eksternt - HÅGs branding plattform HÅGs prestasjonsmodell Spørsmål

HÅG Balans fikk verden til å forstå at ”en stol ikke er en stol”

HÅG Capisco på høyde med en hver arbeidssituasjon

HÅG H05 optimal bevegelse og brukervennlig innstilling

HÅG kulturen og HÅGianerne Ledelse med fokus på trivsel, tillit og trygghet Viktig å anerkjenne at arbeidstakerne er mennesker som ønsker å bidra til bedriftens beste – tillit En felles sterk visjon om å ”ommøblere verden på menneskets premisser” HÅGianer bevegelsen ble skapt

”Å dele tanker og brød”

By på seg selv

Stammespråk ”Døden spøker i stive stoler” ”Kom i HÅG å være HÅG i alt du sier og gjør” ”Det er HÅGsk” ”Det er ikke snakk om enten eller, men Både HÅG” ”Den som har begge bena på jorden står stille”

Systematisering av arbeidet Definisjon og beskrivelse av vårt særpreg ga grunnlag for etablering av felles verdier Resultatet ble 5 kjerneverdier: Trygghet og Omsorg Ansvar og Lojalitet Innovasjon Kundefokusering Initiativ og Engasjement

Klimaundersøkelse

Klima-analysen er med i både budsjett og rapportering

Vi feirer mye

born to move.

career move.

HÅG Prestasjonsmodell Businessverktøy Visjon Misjon Strategier Mål Handlingsplaner Konsernledelsen Ledere Nærmeste leder Verktøy Organisasjonsverktøy HILP RCD samtaler Kompetanseutvikling KlimaAnalyse Lederstilindeks Kunderelasjonsstudie Kvalitetssystem Prestasjon Kultur og Verdier Fokusområde € Direkte påvirkning

HÅG Prestasjonsmodell Kultur og Verdier

HÅG Prestasjonsmodell Nærmeste leder Ledere Konsernledelsen Kultur og Verdier Direkte påvirkning

HÅG Prestasjonsmodell Businessverktøy Visjon Misjon Strategier Mål Handlingsplaner Verktøy Nærmeste leder Ledere Konsernledelsen Kultur og Verdier Direkte påvirkning

HÅG Prestasjonsmodell Businessverktøy Visjon Misjon Strategier Mål Handlingsplaner Verktøy Nærmeste leder Ledere Konsernledelsen Kultur og Verdier Direkte påvirkning Organisasjonsverktøy HILP RCD samtaler Kompetanseutvikling KlimaAnalyse Lederstilindeks Kunderelasjonsstudie Kvalitetssystem Verktøy

HÅG Prestasjonsmodell Businessverktøy Visjon Misjon Strategier Mål Handlingsplaner Konsernledelsen Ledere Nærmeste leder Verktøy Organisasjonsverktøy HILP RCD samtaler Kompetanseutvikling KlimaAnalyse Lederstilindeks Kunderelasjonsstudie Kvalitetssystem Prestasjon Kultur og Verdier Fokusområde € Direkte påvirkning