Fokusgruppemøte prosess tre Historie, status i dag, og veien videre.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Arkiv til depot Planleggingsmøte 21. november 2013.
NORSK SAMFUNNSVTENSKAPELIG DATATJENESTE AS Database for statistikk om høgre utdanning (DBH) ‘Erfaringer fra årets rapportering’ Fagskolekonferanse 2012,
NASJONALT OPPTAKSKONTOR FOR FAGSKOLEN
Læring på arbeidsplassen
Nordlandsbankens forventningsindikator for n æ ringslivet i Nordland 2009 Sp ø rreunders ø kelse gjennomf ø rt i november og desember 2008 blant 100 bedriftsledere.
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
”En pille for alt som er ille”
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Sjikane, trusler og vold Oslo Trond Idås
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2012 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»
1 RESULTATRAPPORT 30. april 2010 Kull I-III, alle avsluttede MB utdanninger.
Kristen Nygaards hus Status og planer. Hva skal gjøres •Ombygging. Enkelte områder. –Styres av TA sentralt –Den jobben som nå starter •Vedlikehold. Ganske.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Verving NTL Universiteter og høgskoler 4. november 2011 Thomas Sandvik.
Foreldremøte vg3 Onsdag
Orientering og status Ringeriksbadet Personalmøte
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Kartkontroll: •Godkjente kart i år :10 kart – 74 km2 Årsplan (del 1)
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Status i Norge pr Generelt • Vi sendte ut det nordiske regelforslaget til alle klubbene • Gode tilbakemeldinger fra områdeklubbene.
Sjikane, trusler og vold Oslo Trond Idås
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Høgskolen i Østfold Avdeling for informasjonsteknologi: Status, søkertall… og litt til Dekan Jan Høiberg Advisory Board for IT-studiene
Innføring i bruk av Dashboard
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
Indikatorer som grunnlag for beslutninger i bibliotek Sammenlikning mellom humaniora- og samfunnsfagbibliotekene ved 5 universitetsbibliotek Harald Bøhn.
Innføring av Hverdagsrehabilitering i Bodø kommune
April 2007, Per M, Jorunn og Mads
Delprosjektets status og framdriftsplan Prosjektleder Hilde Skyvulstad.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
DNTs Unghestsatsing.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 1 kvartal 2013.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
FOKUS: SØK Byggesaksseminar
1 Analyser totaløkonomi LP-forum 8. mai Litt om bakgrunnen En egen arbeidsgruppe med controllere fra fakultet og sentralt ser nærmere på Bidrags-
……………………………………………………………………… ………………….. Hvorfor starte opp Røde Kors RØFF? Røde Kors RØFF er førstog fremst til for ungdommene! Få minneverdige år, og lære.
Avtale med Virke om avvikende pensjonsordning for virksomheter innen rus/barnevern, samt Frelsesarmeen og stiftelser innen Kirkens bymisjon.
Hvordan gikk det? Sammensatt problematikk  Antall fulgt opp siden 2010: 127  Gjennomsnittstid ute fra arbeidslivet: 3,5 år  96 av.
IHR: Overordnet kartlegging ULG Vi har gode tall, brutt ned på grunnenheter innenfor følgende områder Økonomi Fakturavolum Fakturamatch Lojalitet.
Hva sier tallene oss?.
Utbetalinger 3. tertial 2008 NTNU 6.november 2008.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Gapet mellom behov og tilbud om læreplasser
MENA1000 Deleksamen 2012 Endelig statistikk. Deleksamen-resultatet i prosent av oppnåelig (x-aksen er ikke kandidatnummer, bare et løpenummer)
(atg-nettverk nov-2011) –Årsmøte i Utdanningsforbundet Bergen mars Det deltar 111 delegater. –Årsmøtet er den viktigste arenaen for å være.
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
Utskrivningsklare pasienter fra SØ til Sarpsborg kommune
Erfaringer pr april 2013 Alta ungdomsskole.
Undersøkelse vedr. Bethesdaklassifikasjonen Årsmøte NFKC 2015.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Personellsituasjonen i Østfold.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Hva er klokka?
«Fallgruver» registrert i «vareopptellinga» NVI-registrering i Cristin
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Formidling til læreplass 2018
Økonomisk stønad / brukeroversikter pr. utgangen av 1.tertial 2018
Agenda Styremøte Bordtennisgruppa 3 September 2015 Kategori 1 søknaden
Lokale lønnsforhandlinger Drøftingsmøte Lokale lønnsforhandlinger
Utskrift av presentasjonen:

Fokusgruppemøte prosess tre Historie, status i dag, og veien videre

Delpross tre – kort oversikt •Datamateriale samlet inn fra 2011 •Prosessdager gjennomført mai 2012 •Nye skjema i bruk fra utgangen av 2012 •Tilbakemeldinger: –Administrative –Vitenskapelige

Forandringer etter innføring av nye skjema April 2012: av 140 skjema var det 53 med større feil November 13: av 118 skjema var det 13 med større feil

Tid til utbetaling – prosent/antall dager Gammel Ny

Forandring etter innføring av skjema •tiden fra den eksternt ansatte har signert skjema til jobben er gjort har gått ned i alle kategorier •Andelen som har fått utbetaling fra dager etter signatur er gått fra 35% til nærmere 55 %. •Andelen som har fått betalt innen dager har økt fra 56 til 74 %.

Utfordinger •Felles avlønning for samme type arbeid: hvor står vi? •Videreføring av prosessen til andre typer skjema og flyter ? •Kommentarer