Tilfredshetsundersøkelsen 2008 Tilbakemeldinger til studentene og oppfølging i LUNA.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fasilitetsundersøkelsen– BI Oslo 2010 Sammendrag.
Advertisements

1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Verifisering av utdanningsdokumenter fra Russland og 13 land i det tidligere Sovjetunionen NOKUT seksjon for utenlandsk utdanning høsten 2007 – våren 2008.
Tilfredshetsundersøkelsen 2009 Campus RENA. Tilfredshetsundersøkelsen 2009-Campus RENA Undersøkelsen 2007 I 2007 valgte avdelingen følgende fokusområder.
Erfaringer fra internasjonal utveksling
Prosjekt: ”Bistand på ny arena ?” 2011 Hege Nilsen og Anne Liv Engbråten. Habiliteringsteamet for voksne.
Velkommen som nettstudent!
10. oktober Fylkeskontakter 2008 Livet går opp og ned - snakk om det! 2009 I takt med deg selv. - Mestring i livets overgangsfaser 2010 Arbeid.
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Evenstad REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilstedeværende heltidsstudenter møter tilstedeværende heltidsansatte.
Fønix Kompetansenett AS
Erfaringer fra Handelshøyskolen BI Kristin S. Vigdal og Bente Saxrud Biblioteklokaler og læringsmiljø i dynamisk samspill.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Lynkursdagene 2011 Webdrive Tilgang til UiO-disker utenfor UiO-nettet Mads Lomholt usit/sas/lipk.
Lærerkonferansen Lærerkonferansen april Nettstøttet læring Lærerkonferansen Vidar Lillehaug Anne Rørvik.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
1 Bolig for internasjonale studenter Tidligere erfaringer og situasjonen for høsten 2011 Bolig for internasjonale studenter ved NTNU.
v/Oversykepleier Jan Erik Fosmark
Serviceutvikling i endringens tid Servicekontorene etter NAV – hva nå ? Servicekonferansen 2008 – samarbeid og utvikling.
Servicerådet i Fredrikstad kommune
Medisinsk tekniske tjenester Organisering Internhandelmodellen Stig Koteng, avd.sjef, MTA MTFL, 27. mai 2009.
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
IT informasjon nye studenter
IT – Tjenester ved HELSAM Morten Ariansen. Brukerkonto Gir tilgang alle UiOs elektronisk resurser –E-post, brukerområder, elektronisk klasserom, programvare,
STASJONSUNDERVISNING
Høgskolen i Oslo HiOs LÆRINGSSENTER – Bibliotek / IT / AV LÆRINGSSENTERET Snarveien til et nytt kunnskapsunivers v/ Kari Frodesen, spesialbibliotekar LS/P35.
Usikkerhetsstyring i Statens Vegvesen
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
”Folkehelsesøstra i bevegelse fra barnehage til rådmann”
Ungdoms prioriteringer, valg og bortvalg av realfag
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
BIs bibliotekmodell ved bibliotekdirektør Dagmar Langeggen Åpning biblioteket ved BI Trondheim, 11. november 2008.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Tilfredshetsundersøkelen 2009 Campusstudenter. REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilfredshetsundersøkelsen spørsmål delt inn i fire tema:  Faglige.
Demo. KvalitetsLosen 29. mai 2008
Arbeidslivsfag Kan arbeidslivsfaget bidra til at ungdomskoleelevene blir mer motivert??
1 Velkommen til NorLense og Fiskebølvika Næringspark Orientering om NorLense Terje Olav Hansen.
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Gjennomstrømningsprosjekt LUNA Definisjon på gjennomstrømning Antall studenter som har fullført et studium i forhold til antall som startet.
Kva er læringssenter? fysisk –grupperom –pc-arbeidsplasser personale –pedagogisk orienterte fagreferenter IKT-folk, forskningspersonale nye funksjoner.
Organisering av 3. semester praksis
Erfaringer med bruk av videokonferanse i Helse Stavanger, Psykiatrisk klinikk Berit Lode Helland, opplæringskonsulent.
Oppfølging av studenter ved HF: Hvor står vi og hvor går vi? Gro Bjørnerud Mo, studiedekan Studiekomiteen
Det umulige ble mulig Felles IT-løsning for HiST og NTNU i Bibliotek for medisin og helse (BMH) Karen J. Buset, BMH NTNU Astrid Kilvik, BMH HiST Brynjulf.
Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier
Dialogseminar Storlien. FOREBYGGING De utfordringer innen helse og kultur vi har fokusert på er ulike former for forebygging. Grunnen til.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Drop-In metoden i skolen
Nytt, integrert bibliotek for medisin, helse og sosialfag i Trondheim.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Ny studentlab med trådløst nettverk og mobile løsninger.
Høgskolen i Oslo Vi flytter til Pilestredet 35. Når skjer flyttingen l Undervisningen avsluttes i Pilestredet 56 i løpet av uke 50 l Siste dag studentene.
Velkommen til bachelorprogrammet i Europastudier (EU)
2005 Velkommen til Bachelorprogrammet i Europastudier (EU)
Ressurser og læringsmiljø i HiST sitt kvalitetssystem Fellesmøte ledelsen, SKU og LMU Kjerstin Tobiassen.
Fellesmøte om studiekvalitet med fokus på ressurser og læringsmiljø Onsdag 11. mai 2011 Avdelingenes kvalitetsrapporter for året 2010 i forhold til ressurser.
Informasjonsmøte for bachelor i portugisisk. Å studere ved UiO Ansvar Still forberedt, jobb jevnt Heltid = 37,5 timer.
Resultater brukerundersøkelsen 2011 Meldal 14. november – 2. desember
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Såkornprosjekt 2016, erfaringer og resultater
Gro Enerstvedt Smenes, seksjonssjef studier
Velkommen til foreldremøte 10.trinn 28.august!
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Bienvenido.
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Studentenes Si fra-systemet 2018 Læringsmiljøutvalget 22.april 2019
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Utskrift av presentasjonen:

Tilfredshetsundersøkelsen 2008 Tilbakemeldinger til studentene og oppfølging i LUNA

Faglige forhold - tiltak • Prøveforelesninger for søkere til faglige stillinger er etablert. • Sørge for at alle studentgrupper aktivt bruker resultatene i underveisevalueringer hvert semester i god dialog med faglærer.

Service og informasjon - tiltak • Opprettholde rutiner om svar innen 3 dager på alle forespørsler på e-post til studieadministrasjonen og praksiskontoret • Ny vev – positive effekter

Biblioteket - tiltak • Lager oppslag/veiledning om hvor det er stillesoner, og vil følge opp dette. • Nye PC på alle arbeidsplassene i biblioteket. • Det arbeides med å få flere studentarbeidsplasser på biblioteket.

Fysiske forhold - utbedringer Flere grupperom De små arbeidsrommene etter naturfagene i B-bygningen, og noen kontorer omdisponeres til grupperom fra høsten Tavler i grupperom Montert flere tavler til grupperommene løpet av sommeren Dårlig nettverk og PC’er IT-utstyret fikk en teknisk sjekk for å sørge for at alt fungerer som det skal. Alle PC’er på biblioteket ble byttet ut med nye PC. Trådløst nett på Blæstad ble installert. Bedre lokaler til musikkøvinger tas med i videre utvikling av Campus Hamar.

Undervisningsrom – planer for utbedringer • Renovering av Midtbyen skole i 2008/2009. • Renovering av A-bygget i 2010/2011 • Kronborg og Brakka skal avvikles som undervisningsrom etter hvert (håper vi)