Kommunikatørens dilemma

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Litt om alt Leiarsamling NSKR Ålesund 2. april 2006 Kristine Sevik.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Regionale sentra for omsorgsforskning Kunnskapsutvikling, kunnskapsforvaltning og kunnskapsformidling med kommunenes pleie- og omsorgstjeneste som målgruppe.
Fast advokat Ole Henrik Wille og HR-sjef Hanne Myhre
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
#hvorhardudetfra - Kampanjen for journalistikken Kort om kampanjen Av Prosjektleder Arnt Sommerlund.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
BEREDSKAPSØVELSE Gjennomføring, erfaringer og konklusjoner fra beredskapsøvelsen i Drammen kommune, Vann og avløp. Ane Prøsch-Oddevald GVD temadag.

| 1 Kriterier for et uu-tilpasset valglokale Kristin Bille Pilotkommunesamling på Stord 5.mars -07.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
IA-verktøy. inkluderende.no Etter IA-avtalen som ble signert i 2010, var partene forpliktet til å utarbeide nytt opplæringsmateriell for å øke kunnskap.
Serviceerklæringer i Oslo kommune
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
Oslo kommune Utdanningsetaten Lofsrud skole Bendicte Uv og Petter Feiring Gudbrandsen.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Staten Vi har også sammenlignbare undersøkelser fra 1991 og i Disse viser bl.a.: Bakgrunn: Journalisten er ”på vei ut” og kommunikatøren med utdanning.
Tre spørsmål Hvor mange har (oppdaterte) kriseinformasjonsplaner? Hvor mange har gjennomført kriseøvelser det siste året? Hvor mange har det siste året.
1 Eiendom og drift Arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU 2009 Drift og Eiendom Et verktøy for utvikling av arbeidsmiljø ved NTNU Utviklet internt i NTNU for.
Line Richardsen Fagleder KS Forskning, Innovasjon og Digitalisering
1 Ragnhild Indreeide 15. februar 2011 Departementets informasjonsarbeid.
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Regionalt senter for samfunnssikkerhet og beredskap
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Revisjon Enklere i bruk Bedre redigeringsmuligheter. Tilpassing til egne behov Ståstedsanalysen sammen med resten av verktøyene i Skoleporten utgjør et.
1 Skal vi snakke sammen? Jan Håvard Skjetne SINTEF / University of Melbourne
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Pressekonferanse 6. mars 2009 Holdning til psykisk helsevern og tvangsbehandling Landsomfattende undersøkelse 5. – 16. februar 2009.
Markedsføring av diabeteslinjen på urdu /punjabi Shaista Ayub
Informasjonsarbeid Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesårsmøte og inspirasjonsseminar i Hedmark og Oppland 19. – 21. mars 2010.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
M. Haanæs Slik kan det gjøres Eksempler og resultater fra ulike prosjekt i PRO tjenesten i Holtålen kommune.
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
Medier og medietekke Av Roy Hovdan
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Nordredkonferansen 2012 Erfaringer
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
…når resultater betyr noe
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Refleksjoner over funn i ARK
Beskrivelse av gjennomføringsprosessen
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet Indikatorene og eQuass.
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
RETNINGSLINJER FOR PRESENTASJONEN Denne presentasjonen er tenkt brukt for å rekruttere nye medlemmer Hensikten med å lage en standardisert rekrutteringspresentasjon.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Bø hotell, Anders Stang Lund Senior kommunikasjonsrådgiver
Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten John-Arne Røttingen og Gro Jamtvedt Status for Kunnskapssenteret og Helsebiblioteket Dekanmøtet i medisin.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Prosjekt og Prosjekt Fokus på overganger Fra barnevernstiltak til voksentilværelse Målgruppe: Utsatt og sårbar ungdom – Ettervern –
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Leverandørmøter - EPJ Én til én-møte - april 2016.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Kjøp av bistand til målinger for kommunikasjonsstrategi Leverandørkonferanse 7. januar 2015.
Gruppe- og bedriftssalg
Utfordringer og muligheter for Rauma vgs - hvorfor bygge merkevare?
Etablering av program for antikorrupsjon i Helse Midt-Norge
Utskrift av presentasjonen:

Rammeavtale Gambit og Oslo kommune Informasjonsrådgivning – medietrening - krisehåndtering 28. mai 2009 Alternative opening slide, where you would put the title of the presentation and say who you’re presenting to

Kommunikatørens dilemma Krevende hverdag Tidspress Ressursproblemer Mange brukergrupper å forholde seg til Kritiske medier Koordinering Vi bistår kunder med sparring, strategisk rådgivning og operativ bistand Kontakt oss for et uforpliktende møte! Kapasitet Spisskompetanse Diskusjonspartner Prosjektansvar Gjennomføre prosjekter Supplement Nisjespesialister (eks digital PR)

Utgangspunktet Norges største arbeidsplass med sterke tradisjoner Kompleks og omfattende rolle med mange aktører man forholder seg til Håndterer informasjon og kommunikasjon hver dag Brukerundersøkelser som jevnlig viser tilfredshet blant kommunens innbygger og kundene Brukerne av offentlige tjenester er mer fornøyd enn de som ikke bruker offentlige tjenester. Omdømme skapes av allmenn omtale ”Dette kan bety to ting: Kommunen må bli flinkere til å være stolt av det den produserer av tjenester, og når media omtaler enkelte kommunale tjenester som dårlige, så er som regel ikke brukerne av tjenestene enige. Dermed får kommunen og det offentlige et imageproblem som er en stor utfordring, sier byrådslederen.” - Erling Lae, 2002

Kort om oss Norges ledende fullservicebyråer med ca 45 ansatte Faggrupper innen bla medietrening, krise, teknologi, kampanje, digitale medier og interkommunikasjon. Erfaring fra politikk, fagforeninger, organisasjoner, ulike medier, offentlige etater og private virksomheter Kommunikasjonsfaglig ekspertise og gjennomføringsevne Medlem av NIR og sertifisert av DNV etter CMS II. (Consultancy Management Standard) Sterk engasjement for Oslo. Lokalisert i Akersgata

Leveranser til Oslo kommune Helhetlige tjenester Medieforståelse Samfunnsinnsikt Sektorkompetanse Kapasitet Trygghet Leveranser til Oslo kommune

Hva kan vi tilby?

Våre tjenester Praktisk informasjonsarbeid Kommunikasjonsstrategi Media – og debattrening Kampanjekommunikasjon Events og konferanser Krisekommunikasjon Digital PR Helsekommunikasjon Myndighetskontakt Merkevareprosesser Internkommunikasjon

Mediearbeid Mediestrategi og planer Pressekonferanse Pressemelding Medierigging og innsalg Kronikker Debattinnlegg Medieovervåking Medieanalyse

Oppmerksomhet om konferanse Oppdraget for verdenskongressen i geologi var å skape oppmerksomhet i nasjonale og internasjonale medier om verdenskongressen, geofagene, rekruttering og forskning.   Forståelse for standarder og prosesser – standardens rolle i samfunnet Erfaring fra teknisk standardisering Kompetanse/erfaring fra mange sektorer og fagområder Politisk forståelse og nettverk Forståelse for rammebetingelsene – inkl behov for finansiering Medieforståelse og - nettverk Fullservice – fra strategisk tenkning til operativ assistanse Kontakter i fag- og allmennpresse Produksjon/innsalg av saker Medietrening/krisehåndtering Kompetanse på digitale og sosiale medier

Pressekonferanse Lansering EXPO 2010 Pressekonferanse for å lansere Norges paviljong til EXPO 2010 i Shanghai Etablering av felles prosjektgruppe med Gambit H&K, Innovasjon Norge og NHD. Utarbeidelse av pressemelding og utsendelse på vegne av kunden Oppfølging av media og ”innsalg” Utarbeidelse av grafisk materiell og presentasjoner Bistand i gjennomføring av pressekonferanse

På trykk

medietreninger Ett enhetlig opplegg Skreddersydd til den enkelte Basert på kommunens informasjonspolitikk Trening i studio Erfarne journalister Proaktiv - reaktiv Realistiske omgivelser Redigeringsmuligheter – hva ville vi brukt av det du sa? Omfattende individuell tilbakemelding, muntlig og skriftlig Relevante eksempler fra media. Realistiske og aktuelle saker. Operativ sparring Umiddelbar tilgang på erfarne rådgivere Budskapsutforming Drilling Debattrening Djevelens advokat og utenforblikket

Erfaringer Vi har medietrent byrådene i Oslo denne våren Eksempler på andre kunder: Barnehagestyrere i Kanvasbarnehagene IMDi StatoilHydro Blindeforbundet

Informasjonsmateriell Vi kan bistå med å utarbeide informasjon og materiell for kommunen Brosjyrer Nyhetsbrev Faktaark Bannere Plakater

Kampanjer Vi bistår kommunen med små og store kampanjer Strategisk rådgivning Kommunikasjonsplaner Utvikling av kampanjeelementer Film, brosjyrer, annonser, pressekonferanser, folkemøter, events, kampanjeweb og pressepakker. Gjennomføring Prosjektledelse, produksjon og operativ gjennomføring (drift av hjemmeside, medieinnsalg etc) Måling og evaluering

Barne- og likestillings- departementet ”STOPP MENNESKEHANDEL” Utvikling av konsept og gjennomføring av en kampanje med mål om å endre holdninger samt begrense etterspørselen etter seksuelle tjenester og dermed omfanget av menneskehandel til sexindustrien. Hovedansvar for utvikling av hovedbudskap og undervisningsopplegg. Utvikling av konsept og gjennomføring av en kampanje med mål om å endre holdninger samt begrense etterspørselen etter seksuelle tjenester og dermed omfanget av menneskehandel til sexindustrien. Hovedansvar for utvikling av hovedbudskap og undervisningsopplegg.

Du Bestemmer Datatilsynet ”DU BESTEMMER” Introducing GUCCI jewelry to the Norwegian market we helped the distributor, Urmaker Bjerke, orgainizing an appropriate launch event. An exclusive jewelry exposition where media met with celebrities, models and opinion leaders. Urmaker Bjerke experienced significantly increase in customer flow to their stores – leading not only to a considerable sales of the GUCCI jewelries but also a greater demand for their other brands. Ide, konsept og implementering av holdningskampanje med formål å øke kunnskap og bevissthet om personvern og bruk av digitale medier blant unge. Kortfilmer med personvern som tema ble produsert av elever på medielinja i videregående skoler. 6 kortfilmer av høy kvalitet formet grunnlaget for nytt og oppdatert undervisningsmateriell til ungdommskolen. Ide, konsept og implementering av holdningskampanje med formål å øke kunnskap og bevissthet om personvern og bruk av digitale medier blant unge. Kortfilmer med personvern som tema ble produsert av elever på medielinja i videregående skoler. 6 kortfilmer av høy kvalitet formet grunnlaget for nytt og oppdatert undervisningsmateriell til ungdommskolen.

krisekommunikasjon Gambit H&K er et av Norges ledende miljø innen krisehåndtering Strategisk rådgivning Operativt Støtte til kriseteamet Interessenthåndtering Situasjonsanalyser Budskapsutvikling Støtte til toppledere Utenforblikket Backoffice i Oslo sentrum Medieovervåkning Drilling av talspersoner Mediekontakt – pressekonferanser Infomøter Pressemeldinger Kriseweb Q&A

Bistand når du trenger det mest 45 rådgivere – bredde og spisskompetanse. Faggruppe krisekommunikasjon: 17 personer 24/7 beredskapstelefon – eget nummer Beredskap og infoavdeling i krise for kunder Sikkerhetsklarerte rådgivere Beredskapsplaner Kriseøvelser Operativ kriserådgivning Medieanalyse Medietrening Fagsamlinger Vi har størrelsen til å kunne sette dedikert team på i krisesituasjoner, samtidig som vi ivaretar våre løpende oppgaver. For oss er ikke dette en avveining. Jeg har øvd 8 kommuner med storulykkepotensial med storulykkebedriftene og samarbeidet mellom kommune, rådmann, ordfører, evakuering

Gambit H&K som samarbeidspartneR

Gambits kjerneteam Lars Erik Jan Cecilie Rina Per Arne John-Ragnar

Hvordan bestille? Oslo kommune har en rammeavtale med faste priser på tjenester til kommunens etater og virksomheter.

Kontaktinformasjon Kontakt Cecilie Grønhaug på telefon: 22 04 82 13 / 99 64 02 25 eller e-post: cecilie.gronhaug@hillandknowlton.com Les mer om Gambit H&K: http://www.gambit.no/