NVU-konferansen 2005 Kommersielle faktorer ved utvikling av et e-læringsprodukt eks GPS Learning.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Standardisering for å forenkle utveksling av studenter i Europa
Advertisements

 Forelesere og QA-ressurser til NHH sitt kurs i prosjektledelse – januar og februar  Reviderte vedtekter («bylaws») og forskrifter for PMI Norway Chapter.
Automatic Delivery Rewards Hovedtrekk. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards (ADR) er et program hvor en distributør eller kunde kan.
Progress Software AS.NET-strategi Bjørn Haugen Account Manager PUG møte 27.mars 2003.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
TMCore i EPiServer Leverandør av TMCore: NetworkedPlanet
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
BESKYTTET MOBILITET: DEN GODE, DEN ONDE OG DEN GRUSOMME KILDE: TOSHIBA EUROPE GMBH.
NTNU Technology Transfer AS Innovasjon: kan vi planlegge slikt? EiT 2008, Landsby 10: Internett og nye arbeidsprosesser NTNU Technology Transfer as Martin.
Følg pengene En introduksjon til økonomi- og næringslivsjournalistikk av Jørn Madslien, features editor, business, BBC News Interactive
Veien videre med DocuLive
Ph.d. bare til forskning? Kjersti Fløttum Romansk institutt, Fransk Tema: Forskarutdanning – utfordringar og muligheter 23. og 24. oktober 2006, Geilo.
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Organisasjon. Hva er SAP ? Arne Kjetil Nilsen Gruppeleder for Virksomhetssystemer i Allianse solutions AS.
24-timers bytte-service for Norge. Innhold: •Introduksjon •Dekning i Norge •Informasjon vedlagt hver projektor før de blir utsendt fra InFocus •SilverPlus.
GPS og logistikk GPS og førerstøtte
VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:
Forretningsideer & Markedsanalyser
Kabler til de fleste formål
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
CRM 2.0 – it’s the relationship, stupid! Energi Norge 22. september.
Innovate with Office Online Information & creation
Program : Møtested: Gildehallen, Aass Bryggeri Kl : Ankomst/registrering/kaffe Kl : Høstmøtet åpnes v/ Grethe Hartviksen.
Kristine Helander Marketing Manager Internet Nordic
Tilgjengeliggjøring av offentlig finansiert forskning Arvid Hallén, Tromsø 14.november 2007.
Yara – kunnskap for et bærekraftig landbruk. Date: Page: 2 Yara business struktur Nedstrøms OppstrømsIndustriell.
Presentasjon av ”Overhallaprosjektet” Bredbåndskrevende læringsmetoder i Namdalen NVU konferansen 2005 Håvard Sørli
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
Espen Udland Adm.direktør/ansvarlig utgiver
Terje Grastveit, C-MAP Norway
MetaLib og SFX Demonstrasjon 16 oktober Program Utfordringer for bibliotek og brukere Hva er MetaLib og SFX? Live-demo Systemene i bruk Produkter.
Skrevet av Harald Tronstad Aquastructures AS
Kort om Smart sortert Nytt avfallshentesystem i Kristiansand kommune
Se opp for halen!. Tenker vi på brukeren? Studie: Hvilke egenskaper (oppgaver) er viktigst? 93 valgmuligheter Uansett oppdeling «super task» – 12%
1 Anne Karin Larsen VIRCLASS Virtual Classroom for Social Work in Europe Workshop at the 21st Nordic Conference for Schools of Social Work Workshop at.
1 IRC og ATG (The Automotive Thematic Group) KM-erfaringssamling Trondheim Leif Estensen SINTEF Teknologi og samfunn.
1 Prosjektplan Work Packages Project Management WP1: Demand Assessment WP2: Supply Assessment WP3: Product Design & Comm. Definition WP4: Integration of.
Øving 1 - Forretningsideen
Maritime services in our region -
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Visjoner for norsk sjømatnæring – hva kan fiskerimyndighetene bidra med? FISK 2004,Tromsø, november 2004 Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
Ivar Pettersen, ECON Analyse Prosjektpartnere: Nor Cargo Thermo AS
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
Nordic Research Group Omlegging av nettverksstruktur.
HPR 56 - Cross Platform Gaming Server Av Bjørn Haugen, og Hans Kristian Hovland.
Matbestilling. Plan Kort introduksjon Artikkel Prosjektet.
IKT-prosjekt Ulike typer mobilt datautstyr Ulike konfigurasjoner Synkronisering av data og prosesser Ulike typer nettverk Mobile.
The Lindorff European Credit Outlook 2015
IGive.no.
New New Economic History Tirsdag Kritikk av nyklassisk teori Teknologi hos nyklassisk teori: –Behandlet som eksogen faktor: ikke del av modellen.
ASECAP the key transport stakeholder in a changing EU transport environment Norway's contribution on the tolling roads in Europe as an ASECAP member Kallistratos.
4. mars 20161Forfatternavn A perspective on Water and Energy- seen from Norway Haakon Thaulow Senior Advisor Norwegian Institute for Water Research, NIVA.
Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør.
Hvordan ta betalt på nett? Henrik Begby Andersen.
1 Gjennomføring Av Internasjonale Og Flerkulturelle IT Prosjekter. Av Øivind Kirksæter COO Mobile Media Solutions.
Fellesmøte komité 2 & 3 i Istanbul Sonja Steen/president Underkomité Ungdom
Insentivsystemer i praksis -kortsiktig partydop eller verdi skapende over tid? Styredagen i Hordaland – Erik Bøckmann.
Margrethe Helgebostad
Sømløst samarbeid gir best resultat
sporing av barn med klokke
RIF SEMINAR- WEB-BASERTE KVALITETSSYSTEMER
Konverteringsnyckel, exempel
komme på nett gps mobil klokke
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
FIBER og OTT – Et marked i endring
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Lean design spill Support Erasmus+ Project LEAN
Oslo Teknopol IKS Knut Halvorsen Manager
The Norwegian Centre for ICT in education
Utskrift av presentasjonen:

NVU-konferansen 2005 Kommersielle faktorer ved utvikling av et e-læringsprodukt eks GPS Learning

Norsk Navigasjon AS Goal •Leading player on the European GPS-scene Specialized in GPS training •Interactive training with GPS-Simulator’s •CD for PC Locations •Headquarter: Snåsa/ Norway •Country managers in Europe • • A leading player on the Scandinavian GPS scene

GPS Market

Consumer Segment •Outdoor •Basic GPS •GPS Mapping •Marine •Chartplotters •GPS Sounders •Fishfinders •Mobile electronics •Automotive GPS •GPS Phones •Cartography •Road •Water •Topo

Historikk •Startet prosjektet ”GPS Learning” Nov 2002 •Første produkt ut til kunde april 2003 •I dag leverer vi til Norge, Sverige, Frankrike og UK

Utfordringer •Faget som skal presenteres: GPS bruk, stort behov for en grunnleggende opplæring. Pr i dag ingen grunnfunksjon som telefon –Erfaringer fra kursvirksomhet –Hvor dypt skal man gå? •Tidligere support på GPS. –Kunne vi risikere å få support på GPS og læreprogrammet? •Flere kunder å ta vare på, komplekst å kartlegge markedet –Kunde 1: distributør/importør (Tjene penger, spare kostnader) –Kunde 2: Sluttkunde (fra innovatør på 30 år til 80 åring som har ”hoppet over dataalderen”)

•Hvilken plattform.. •Hvilket medier? (online, CD, DVD) –Valgt CD som primær, men det er en kontinuerlig vurdering •Resultat: To Faggrupper –1: Faglig innhold, manuskript –2: Multimedialøsning

"Den røde tråd” •”Simulator” –GPS spesifikk –Språkspesifikk –Interaksjon mellom kart og GPS –”Aktiv GPS”