Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertPer-Arne Tønnessen Endret for 9 år siden
1
Se opp for halen!
2
Tenker vi på brukeren?
4
Studie: Hvilke egenskaper (oppgaver) er viktigst? 93 valgmuligheter Uansett oppdeling «super task» – 12% (nr 2 – 7%) Automatisk og hurtig rekalkulering dersom du kjører feil eller ombestemmer deg Hva avgjør hvilken bil-GPS du kjøper?
5
Automatisk og hurtig rekalkulering Automatisk 3d-kart som hjelper deg å finne frem Nøyaktige, og enkle-å-følge retningsanvisning Postnummersøk Klar og lys skjerm uten reflekser Tydelig, og vennlige talte retningsanvisning Sikker kjøring: Stemmestyring Enkelt å oppdatere kart Bluetooth (for telefon og musikk) Oppdaterte kart
6
Hva avgjør hvilken bil-GPS du kjøper? Perfekt integrasjon i dashboard Beste merkenavn Ledende nøyaktig når GPSen faller ut, f.eks i tunneler Internet og web-tilgang Enkel å bruke, selv for ikke-teknologi kyndige Gratis live trafikk-info Gratis integrasjon Naviger i 26 land – ut av boksen State-of-the-art GPS, musikksenter og bluetooth Spille CD og DVD i alle tenkelige format
7
Hva avgjør hvilken bil-GPS du kjøper? KundeProduktsjefer Automatisk og hurtig rekalkuleringPerfekt integrasjon i dashboard Automatisk 3d-kart som hjelper deg å finne frem Beste merkenavn Nøyaktige, og enkle-å-følge retningsanvisning Ledende nøyaktig når GPSen faller ut, f.eks i tunneler PostnummersøkInternet og web-tilgang Klar og lys skjerm uten reflekserEnkel å bruke, selv for ikke-teknologi kyndige Tydelig, og vennlige talte retningsanvisning Gratis live trafikk-info Sikker kjøring: StemmestyringGratis integrasjon Enkelt å oppdatere kartNaviger i 26 land – ut av boksen Bluetooth (for telefon og musikk)State-of-the-art GPS, musikksenter og bluetooth Oppdaterte kartSpille CD og DVD i alle tenkelige format
8
Meninger er som pesten Gerry McGovern: “The worst possible way to design a web site…” “The second worst possible way to design a web site…” Senior management opinion syndrome
9
The Long Tail Chris Anderson, 2006 («Wired»)
10
Long Neck
11
Based on the Rhapsody and Quickflix data, Anderson again makes the argument that online markets exhibit a long tail. I agree with that assessment, and have not claimed the opposite. However, I argue the data reveal two other important patterns. First, the tail is long but extremely flat--and, as online retailers expand their assortments, increasingly so. Second, compared with heavy users, light users have a disproportionately strong preference for the more popular offerings, while both groups appreciate hit products more than they like those in the tail. http://blogs.hbr.org/cs/2008/07/the_long_tail_debate_a_respons.html
12
Excel - hjelp Ingen vet hvor mange sider som finnes på Microsofts web site. 10 millioner? Office.com – satisfaction, dissatisfaction Hver gang vi legger til – øker vi kompleksiteten IMSUM vs SUM
13
Innovasjon Norge
15
Halen kan stå i veien for hodet De største pengene ligger i nakken Brukeren har en oppgave å løse på din tjeneste – stå ikke i veien Forvirrende navigasjon Dårlige søkeresultater
16
Brukeren har en oppgave å løse på din tjeneste – stå ikke i veien!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.