Fremtidens Transportbehov

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barentssekretariatet Næringsstrategisk plattform i nord Regjeringen har i sin nordområdesatsing (NTP kap. 8.4) uttalt: I et arbeid for å utvikle.
Advertisements

Din kundeportal hos CargoNet
1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
 Etablert i 1998  tonn lagerkapasitet, Nord-Norges største fryseterminal  100 m dypvannskai  Holm Eiendom inn som 100% eiere i 2001  Utvidet.
Norsk Resirk AS Bent Ringvold Logistikksjef.
Havneutvikling i Skagerak og Kattegat Workshop 18. april 2013 i Borg havn Varför så mycket gods på E6:an? Geir Berg Den nye Svinesundbrua.
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Presentasjon av HRS Metallco AS
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
SB konsernet: Det naturlige førstevalg i Nord-Norge på buss, gods og miljø.
Eiet av familien Cappelen. Etablert i 1729
Samhandlingsreformen
Schenker AS Det enestående førstevalg
Dialogtorg i Kristiansand
Muligheter og utfordringer for videre vekst i nord
RT – flis i Norge Bjørn Arild Thon Ragn-Sells AS Ikke søppel!
ROM som kollektivknutepunktutvikler En moderne skysstasjon, samarbeid, organisering, tilrettelegging og utforming Øyer, 6 september 2011.
Polarsirkelen Lufthavnutvikling AS
Nor Lines – det unike transportsystem.
MarinPack - FOU- program for sjømatemelballasje Hvordan kan emballasjeindustrien bidra til å firdoble verdiskapningen innenfor marin sektor i Norge innen.
Arctic Sea and Rail Express
Morten Fossum, Trondheim Energi Fjernvarme AS
Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !
KRITISKE SUKSESS FAKTORER I VALG AV TRANSPORTØR
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen SHORT SEA KAN OVERTA MYE AV VEITRAFIKKEN, MEN HVA ER SUKSESS KRITERIENE? GARDERMOEN 12 JANUAR 2012.
Seminar januar 2012 Geir Berg
Mandat: •Planen skal gi grunnlag for videre arbeid i Frostatingssammenheng og som grunnlag for innspill til de enkelte fylkeskommuner, Trøndelagsrådet.
Tollpost Futurum Velkommen til Fafnir AS og Albert E Olsen AS.
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
Oppland Metall AS, Postboks 46, 2801 Gjøvik. TLF: FAX:
Samfunnsmessige endringer, næringslivets utvikling og transportbehov 2020 Professor Arild Hervik Høyskolen i Molde.
Implementeringserfaringer Edderkoppen 8.desember 2006
ARNE – prosjekt – faggruppe handel/grossist Målsettingen som fungerer som basis for utviklingen av regionen som logistikk- knutepunkt:  Regionen utvikles.
Barents NaturGass AS Barents NaturGass AS
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
NORDISKE LOGISTIKKLØSNINGER
COCA COLA DRIKKER AS SOM LOGISTIKK OG TRANSPORT- BEDRIFT
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Havnedirektør, Bodø havn KF
BYGGMAKKER Gunvald Johansen Bodø –Svolvær –Fauske Konferanse ”Velg kystveien” Bodø
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Asak Miljøstein AS.
Hvorfor velger Smith sjøveien?
Hva skal til for at mer gods i dagligvarebransjen
Norge AS, logistikk avd. Narvik
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
Christian Grorud
Dr.ing. Jan Tore Pedersen
Gudrun B. Rollefsen, adm. dir
FINNMARK RUSSIA TROMS NORDLAND NORD- TRONDELAG SWEDEN ESTONIA FINLAND SOR- TRONDELAG MORE OG ROMSDAL OPPLAND HEDMARK SOGN OG FJORDANE TELEMARK HORDALAND.
Sørlandsbanen i Agder-fylkene - Kristiansandsområdet og jernbane
Nasjonal transportplan 2010 – 2019 Modeller for korte og lange reiser i sammen brukergrensesnitt Utfordringer tilknyttet koding og presentasjon av resultater.
Samferdselskonferansen 2007 Kristiansund 21. og 22. mars.
Kommentarer Bred Godsanalyse Oktober overlevering Bred samfunnsanalyse av godstransport - 2 Drammen havn, 4. september 2015.
Nasjonal transportplan Terminalstruktur KS Fredag 30. oktober 2015 Toril Presttun Vegdirektoratet.
Transportplan Nordland - handlingsprogram for intermodale transporter Seminar om Transportplan Nordland Bodø, 14. November 2012 Per Strømhaug.
AVFALL SOM FRAMTIDIG ENERGIBÆRER Jostein Angell Landsdelsutvalget.
Hvordan videreutvikle og øke godsvolumene på våre to baner i Nord Hva med retningsbalanse Per Jacobsen Styreleder NHO Logistikk og Transport Region Nord.
(0) Sammen redder vi liv.
Fjell og vidde i Norge Læringsmål: Kunne noen fjellområder, daler og vidder i norge.
Kommunikasjon – føresetnad for all bosetting og næringsutvikling.
Punktlighetsseminar Lars Lislott, Plansjef CargoNet.
Kostnadseffektive haller
Innlegg Dialogmøte: Buddy Mobility
Dialogkonferanse Kombinert mobilitet
Mindre utslipp og smarte logistikkløsninger.
Helgeland Nytt signalanlegg på Nordlandsbanen. Kryssningsspor for tog.
Utskrift av presentasjonen:

Fremtidens Transportbehov Intermodalitet - ”kombinerte løsninger” Kjell Moan Kjell Moan - Meyership

Produksjons- og utvikingsselskap Meyership AS anno 2007 Holding- selskap AS 67% Nybygg Toraneskaia/ Terminal Mosjøen 100 % Distributør 100 % Transport- og Spedisjon 51 % Pelletsleverandør/ Importør 100 % Loftfjell Transport as Distribusjon Lang-/betong- transport/ Plastsveising 33,5 % Produksjons- og utvikingsselskap 45% Distributør 100 % Polarcirkelen Eiendom as Rana Container- Transport as Eiendomsselskap 100 % Spesialenheter 33,3 %

Antall ansatte i Meyership 2007: 20 personer Antall ansatte inkl. datterselskap: 86 personer Våre produkter: Båt/shipping / skipsmegling / oversjøisk/innland Containertransport på bil, båt og bane Biltransport Flytransport / DHL / Jetpak / budbiler Banetransport / DHL Terminalvirksomhet / stortruck / varelager / lagerutleie Containerutleie/salg Spesialtransport – spesialutstyrenhet Autorisert regnskapsavdeling Rutenett Oslo – Trondheim – Helgeland – Salten – Narvik (- Troms/Finnmark) Faste bilavganger Mo – Sverige/Finland Eier/deleier av over 50 kjøretøy Kjell Moan - Meyership

Samarbeid øst-vest Hva gjør vi idag? Ståltransport i samarbeid med Transbothnia AB Transport av natriumklorat til svenske og finske papirprodusenter gjennom vårt deleide selskap Rana Container Transport AS Blå Vägen-bussen Fortolling via ST Tärminal AB Mangantransporter til Oulo/Smedjebacken i samarbeid med Transportsentralen Stjørdal AS Tråd til gjenvinning fra Reipå til Avestad Pellets fra Skellefteå / Storuman til Nord-Norge Kjell Moan - Meyership

Utviklingstrekk Nasjonale transportstøtteordninger reduseres? Større fokus på logistikk Kostnadseffektive transportløsninger Intermodale løsninger Utviklingstrekk Kjell Moan - Meyership

Utviklingstrekk Kjell Moan - Meyership

Intermodalitet Intermodalitet og utbygging av HUB/omlastningsterminaler med depoter for intermodale lastebærere vil være en suksessfaktor Kjell Moan - Meyership

Hvorfor intermodalitet? Økende godsmengder Fra båt til bil til bane og motsatt Fleksible løsninger med kombinerte lastebærere Tid - kvalitet Kjell Moan - Meyership

Transport Eksempel Tofte Kjell Moan - Meyership

En hub (nav) kan gi mange muligheter: Kjell Moan - Meyership

Intermodale fasiliteter i Mo i Rana Kjell Moan - Meyership

”Eksportveien” Amerika Fjerne Østen Europa Kjell Moan - Meyership

Lykke til med fremtidig utvikling i regionen! Med hilsen Kjell Moan - Meyership