Kompetansedeling i Fædrelandsvennen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Er du 50+? Har du tid du ønsker å fylle med mer mening?
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
DEOR – hva? “process of disseminating and exploiting the results of projects with a view to optimising their value, strengthening their impact, transferring.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Prosjekt ”Kompetansetillitsvalgtes rolle og kompetanseprofil” Fellesforbundet, konferanse om fag- og yrkesopplæring 30.november 2010.
TILLITSVALGTE LIONSMEDLEMMER EVALUERING AV PILOTKURS Gunnar Malmin Januar 2013.
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Go`Supervisor 2010.
REKRUTTERING TIL SMIL GRUPPER
Velferd i Norge: Arbeid, aktivitet og trygghet
UNN 2007 Smittevernsentret
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Praktisk Ledelse Kompetanseprosjektet Et samarbeidsprogram mellom Kompetanseprosjektet og Mercuri International for utvikling av ledere. Hvorfor lederutvikling.
Åpen Lederskole i Tromsø 5-6. sept., okt. og 5-6. des
LOVGRUNNLAG LOV OM PASIENTRETTIGHETER § 2-5: Pasient som har behov for langvarige og koordinerte helsetjenester, har rett til å få utarbeidet individuell.
VMs VISJON Hundekjøring rekrutterer, inkluderer, begeistrer og inspirerer!
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Grønt Kort – et viktig aktivitetstiltak!
Johannes Skaar, Innovasjon Norge
Instruktør I-kurs i Basisopplæring Renhold 2009
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
B for bibliotek Status og drøftinger på bibliotekledermøte 13. oktober 2011 Østfold fylkesbibliotek.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Lektor-2 Innlandet. Seminar GLT-regionen, Ingunn Hermansen, prosjektkoordinator i Innlandet.
Statssekretær Roger Ingebrigtsen Helse- og omsorgsdepartementet Norsk Dagkirurgisk forum, 8. januar 2010 Samhandling mellom primærhelsetjenesten og dagkururgiske.
Prosesslederstudiet VELKOMMEN!
Hvordan går det med fylkesavdelingens- arbeidet med fagkongressen 2013?
Stavanger offshore tekniske skole Kalhammarvn. 54, 4007 Stavanger
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Gratulerer NSF Sør-Trøndelag 100 år Bårdshaug 23 mai 2013 Diabetessykepleier Anna Kristoffersen Frøya kommune.
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Rotary Foundation Seminar høsten The Rotary Foundation er Rotarys hjelpeorganisasjon.
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Karriereveiledning Strukturen i Finnmark. Fylkespartnerskapet for karriereveiledning Formålet er å etablere forpliktende partnerskap på regionalt nivå.
Difi, 1. mars 2012 Sissel Gulbjørnrud
Næringspolitisk Forum …dette sa vi 12. januar 2004.
KF PROSJEKTET.
Arrangør: Hunn/Gjøvik Rotary Klubb
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
B for bibliotek Status og drøftinger på bibliotekledermøte 13. oktober 2011 Østfold fylkesbibliotek.
Barnelederkurs i Telemark 04 Lørdag 23. oktober Gulset kirke, Skien Hovedforedrag: Torben Østermark fra Den danske friluftsmissionen Tre valgfrie.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Halvorsbøle, sept MENIGHETSMISJONEN.
Velkommen til fagmøte i Stavanger mai 2010! Første firmaadresse Adresselinje 2 Adresselinje 3 Adresselinje 4 Telefon: Telefaks:
ETIKKKAFFE Høstkonferansen Bodø 7 og 8 Oktober 2014 Elin Johansen, Dønna sykehjem.
Målsetting med kurset: Presentasjon av, og trening på, verktøy og metoder til bruk for praktisk etikkarbeid og etisk refleksjon i kommunen. Målgruppe:
Markedsføring, motivasjon og samarbeid
Drop-In metoden i skolen
Invitasjon til samarbeid - om arbeidslivsrelevans i studieløpet.
REGIONALE PROSJEKTE R. Tilflytter Aktivitetsområder basert på tilflytternes behov Kommunikasjon, tilflytterportal Rekruttering Trivsel og inkludering.
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Sneak peek og svar på spørsmål Ulf Jarre Jerpseth & Gyda Kjekshus
Velkommen til fagmøte i Stavanger mai 2010! Første firmaadresse Adresselinje 2 Adresselinje 3 Adresselinje 4 Telefon: Telefaks:
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
Arbeid for alle Jeg er mer enn Psykisk syk, jeg har arbeidsevne!
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Framtid - Samspill - Skaperglede
En kontrakt som koster dyrt
Verdiarbeid KL-møte februar 2014.
Velkommen til workshop 1: Digital kompetanse i kommunene
Utskrift av presentasjonen:

Kompetansedeling i Fædrelandsvennen 27. oktober 2010 Et program fra mediehusets HR-avdeling

Drømmen om kompetanseutvikling i grus Finanskrisen: Ingen penger å bruke Vi måtte være kreative Ofte diskutert: Hvordan kan vi dele kunnskap mellom kolleger? En god idé ble født Vi ble begeistret! En skjult skatt

Hva er den gode ideen? Alle kurs holdes i arbeidstiden – i våre lokaler Vi bruker våre egne ansatte som kursholdere Alle kursene skal ha relevans for medarbeidere i Fædrelandsvennen

Hvordan definerte vi innholdet i programmet? Avdelingslederne fant ansatte med spesielle kunnskaper Vi intervjuet disse ansatte Vi inviterte dem til å delta som kursledere Vi garanterte dem støtte til planlegging Logo, verdier, materiell, layout etc. Målgruppe, tidsbruk, tid og sted etc.

Fant kursledere på intranett: Vant beste førsteside i flere måneder. Nøkkelperson: Jostein Ravnåsen

Ulike roller... Alle avdelingsledere Kursholdere Inspirere og motivere de ansatte Være aktivt involvert Oppfordre Støtte Sørge for erstattere under kursene Kursholdere Sørg for at kurset gjennomføres Distribuer kursmateriellet Del ut evalueringsskjema og kursbevis Svar på spørsmål

Inspirasjon 2009 og 2010

...en titt i kurskatalogen for 2010 Synlig backing, støtte og deltagelse fra bedriftsledelsen

26 kursholdere i 2010 Våre verdier

Antall kurs i 2010: 38 20 åpne kurs (5 sosiale) 7 kurs for salg og markedsføring 12 kurs for redaksjonen

Inspirasjon 2010 på intranett

Hvordan registrere seg Klikk på linken til det kurset du ønsker å melde deg på. Dette genererer en epost til: inspirasjon@fvn.no Nedlastbar kurskatalog 168 registrerte deltakere 20. januar!

Alt materiell til kursene på fellesserver Kursledere kan samle alt på ett sted, og følge med på påmeldingen

Marianne Trollsås Fenger Coaching 23. april 2010 Elin Stamnes, Monica Grimstad, Lars Erik Torjussen

2010: Antall kursdeltagere passerer 350 2009: 85% av kursene avholdt AVDELING ANTALL GJ.FØRT % Felleskurs 13 100 % Redaksjonen 18 14 77 % Marked 7 5 71 % Teknisk 3 TOTALT 41 35 85 % 2010: Antall kursdeltagere passerer 350 Innholdsfortegnelsen Først en presentasjon av våre interne kursholdere med bilde, navn, stilling, avdeling og hvilke kurs de skal holde. Vi har til sammen 41 kurs, 13 felleskurs, 18 kurs for redaksjonen, 7 kurs for markedsavdelingen og 3 kurs for Teknisk avdeling. Kursene er delt inn i fire fargekoder. Blått for felleskursene, oransje for redaksjonen, grønt for markedsavdelingen og lilla for teknisk avdeling sine kurs. Når det gjelder felleskursene så er det 8 kurs som er faglig relatert og 5 av mer privat karakter, foregår på kveldstid. Fotokurs, matlagingskurs og språkkurs. Bortsett fra Eirik som skal holde fotokurset, så benytter vi oss av Aftenskolen og Redningsselskapet. Vivian har ordnet med bytteavtaler, så vi får gratis for våre ansatte, og en gunstig pris på båtførerprøven. Inkludert 25 plasser for ansatte i datterbedrifter Evaluering av kursholdere Gjennomsnittskarakter er 4 (5 = best)

Hva er endret fra 2009 til 2010? 2010 Færre kurs Flere tretimerskurs Direkte registrering til inspirasjon@fvn.no Nye kurs om endrede medietrender og bedriftsferdigheter: Sosiale medier (Facebook, Twitter), Forretningsengelsk, Coaching, Innovasjon

Hvor mye koster dette i år? 350 kursplasser 38 kurs 26 kursholdere Kostnader Trykking av brosjyre Roll-up posters Fire eksterne kursholdere Mat (bare for kurs som strekker seg over lunsjtimen) Total kostnad, ca kr 50 000,-

Inspirasjon 2011 Kursene koples med mediehusets strategiplan og medarbeidersamtaler Medarbeidersamtaler

Spørsmål?

Hva har vi oppnådd? Øverste ledelse har forpliktet seg til programmet Kursholderne føler seg sett og brukt Kursholderne føler seg vedsatt for sine kunnskaper Alle ansatte er tilbudt programmet – og de fleste har deltatt Vi har fått delt kunnskap vi har i huset Ansatte har fått konkrete verktøy til bruk i daglig arbeid Større forståelse for det vi driver med Økt respekt for hverandres arbeid på tvers av avdelinger Økt sosial trivsel i arbeidstiden, humør, stolthet