Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
REKRUTTERING TIL SMIL GRUPPER
Hvem er arrangører/ inviterer? VERTSKAP Er det et uttalt ønske om SMIL grupper? ETTERSPØRSEL Har virksomhetene det som målsetting? LEDELSES FORANKRING Hvordan kommer vi i kontakt med målgruppen? SAMHANDLING Hvem/ hva har foreldrene tillit til? FORELDRENES MOTIVASJON Hvem /hva har barna tillit til? BARNAS MOTIVASJON Kjenner de ansatte til tilbudet? INFORMASJON Og hva så…..? MOT Oslo kommune Bydel Ullern RISKBA
2
REKRUTTERING - suksesskriterier
Forankring i ledelsen og i planverk Involvere ansatte som skal bistå med rekruttering - del innholdet i gruppeforløpet – så de som skal følge familiene i ettertid kan relatere til det - hold kontakten underveis Gruppetilbud som varer over tid - ikke et ”en gangs stunt” Gruppeledere bør møte aktuelle deltakere personlig Aktiv markedsføring! Lokalavis, internett, fagmøter, brosjyrer, nøkkelpersoner Rutiner for samarbeid, henvisning og tilbakemelding Oslo kommune Bydel Ullern RISKBA
3
REKRUTTERING forts. Nytteverdi?
Er de barna og foreldrene som har deltatt fornøyde? Del evalueringen med de som har rekruttert – det inspirerer til videre rekruttering! Har barna fått nye verktøy og forståelsesrammer, som gjør at de får en mer håndterlig hverdag? - del gode historier, utsagn, opplevelser eller postive endringer som resultat av SMIL gruppene Oslo kommune Bydel Ullern RISKBA
4
TAKK FOR MEG! Anne Usterud-Svendsen
Barn og unges psykiske helse, Bydel Ullern Mobil: Oslo kommune Bydel Ullern RISKBA
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.