1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Advertisements

Næringsvennlig offentlig sektor Grupperapport til Strategisk næringsplan for storbyregionen Stavanger
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Presentasjon av Steen & Strøm ASA Januar Innhold Forhold som skal belyses: HVEM er Steen & Strøm ? HVA er selskapets verdier og kompetanse ? HVORDAN.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Trender i europeisk bilindustri. Vil dette skje i Norge?
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Styrearbeid i Norwegian
Skattlegging av aksjeselskaper og aksjonærer JUS5980
Resultatpresentasjon pr 4. kvartal 2010
”Tilgjengelighet for alle”
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
Bank-Norge i endring Ola Sundt Ravnestad Konsernsjef Terra Gruppen AS
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Lønnsom og bærekraftig vareproduksjon i framtidens Norge Innovasjon i vareproduserende industri - hvilken rolle skal forskningen spille? Eirik Normann,
2 Internasjonal mobilitet i norsk høyere utdanning Margrete Søvik UMB,
Totens Sparebanks hovedkontor Østre Toten kommune
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
NTS-KONSERNET Resultatpresentasjon pr 3. kvartal november 2011 kl 0800.
Kitron ASA Resultatpresentasjon 3. kvartal Hovedpunkter Q Økt effektivitet og høyere bruttomarginer bidrar til positivt resultat i 3. kvartal.
Kvartalsrapport per 3. kvartal 2004
Resultat 3. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 311,0 (+ 18,4 %) –Direktesalg MNOK 101,4 (+ 23,5 %) –Forhandlersalg MNOK 208,7 (+ 17,6.
Resultat 3. kvartal 2007.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 1. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 375,4 (+ 23,1 %) –Direktesalg MNOK 124,6 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 249,6 (+ 18,9.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 250 (+ 7,4 %) –Direktesalg MNOK 92,1 (+ 49,6 %) –Forhandlersalg MNOK 157,2 ( - 8,3 %)
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
PAGE 1 - Presentasjon 2. kvartal august 2003.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
Konkurransekraft på heimebane
Kvartal Regnskap 4. kvartal 2003 Presentasjon 18. februar 2004.
Kvartal Regnskap 3. kvartal 2003 Presentasjon 23. oktober 2003.
Regnskap 1. halvår Ved adm.dir. Are Skindlo.
Regnskap 1. kvartal Ved adm.dir. Are Skindlo.
REGNSKAP 1. KVARTAL 2001 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO
kvartal Regnskap 1. Kvartal 2003 Presentasjon 28. april 2003.
Steen & strøm STEEN & STRØM ASA 1 steen & strøm STEEN & STRØM ASA REGNSKAP 1. KVARTAL 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO.
Regnskap 3. kvartal Ved adm.dir. Are Skindlo.
Foreløpig regnskap l Foreløpig regnskap 2001 Presentasjon 26. februar 2002 Ved adm.dir. Are Skindlo.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Copyright Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,30. august 2007 Bergen,30. august 2007 Side 1.
Heidi Skaaret Konserndirektør, Group COO Heidi Storruste
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Kongsberg Gruppen ASA Resultat Agenda uHovedhendelser uResultatsrapport uSegmentinformasjon uPosisjoner uMarkedsgjennombrudd LNG uOppsummering.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
Presentasjon Sentrumshandelen Per Øyvind Mørk, Daglig leder.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
PRESENTASJON 3. KVARTAL NORSK VEKST ASA 20. OKTOBER 2006.
Delårsresultat 1. Kvartal 2003 Onsdag 15.mai 2003 Hotel Continental.
Adresseavisen konsern 2006 og første kvartal 2007 Konsernsjef Per Axel Koch Juni 2007.
Gruppe 4 Privat somatisk sykehjem BUS436 Prosjektanalyse Norges Handelshøyskole 2009 Ola Wedøe – s Vegar Strand – s Krister Eriksen – s
22. mai 2003ABN AMBRO Alfred Berg: Retail Seminar1 Presentasjon av Steen & Strøm ASA 22. mai 2003.
1. KVARTAL NORSK VEKST ASA 20. APRIL VESENTLIGE FORHOLD I 1. KVARTAL Norsk Vekst ASA har i første kvartal gjennomført en videre tilpasning av porteføljen.
Presentasjon Regnskap for 2. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 31. august 2006.
Presentasjon 3. kvartal 31. oktober 2001 Konsernsjef Fredd Causevic.
1 Styreformann Erik Gjellestad Adm. Dir. Thorbjørn Graarud Økonomisjef Lars H. Enger Synnøve Finden ASA 4Q06 presentasjon Sterk vekst og skuffende resultater.
AKTIV KAPITAL 1. kv Hovedtrekk 1. kvartal 2002  Fortsatt vekst i alle tre virksomhetsområder  Kjøp av tre porteføljer:  Arsenal:
Presentasjon 1. halvår Hovedtrekk - driftsresultater n n Dobling av driftsresultat i norsk virksomhet fra MNOK 13,1 til MNOK 27,7 n n Driftsresultat.
Presentasjon av 2. kvartal / 1. halvår juli 2004.
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
Q Choice Hotels Scandinavia Sterk forbedring fra foregående år Fra negativ til positiv kontantstrøm De dårlige tidene ligger bak oss Oppgangen.
halvår Regnskap 1. Halvår 2003 Presentasjon 14. august 2003.
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Merverdiavgift – Praksis og erfaring
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Utskrift av presentasjonen:

1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000

2 Strategi Utvikling og drift av kjøpesentre er Steen & Strøm’s kjernevirksomhet og viktigste satsningsområde. Eiendeler som ikke knytter seg til selskapets kjernevirksomhet planlegges utfisjonert eller avhendet. Skandinavia som vårt hjemmemarked. Vår målsetting er å videreutvikle Steen & Strøm som Skandinavias ledende kjøpesenterselskap. Steen & Strøm skal oppnå en størrelse som gir oss ytterligere stordriftsfordeler og økt markedsmakt. Vår skal videreutvikle vår virksomhet i utvalgte deler av Øst-Europa basert på lav risikoprofil.

3 Fokusområder Forbedret drift Rendyrking Lønnsom vekst Produkt- utvikling

4 Resultatregnskap pr. 1. Halvår 2000

5 Sammenlignbart resultat : 2000 Salg av entreprenørvirksomheten NOK 65 mill. Utbytte Storebrand NOK 17,5 mill Utvidelse av Vinterbro (jan.) 1999 Salg av Hakon Eiendom AS NOK 67 mill. Salg av Lille Eiendom AS NOK 16,8 mill. Salg av Bekkestua Handelshus NOK 2,0 mill. Salg av kjøpesenteret Reduta NOK 30,0 mill. Bidrag entreprenørvirksomheten NOK 27,6 mill Åpning av Narvik Storsenter (nov) NOK 82,5 mill.NOK 143,4 mill. NOK 60,9 mill. Forbedring av sammenlignbart resultat før skatt: NOK 125,6 mill. (2000) - NOK 150,3 mill. (1999) + NOK 60,9 mill. = NOK 36,2 mill.

6 Viktige hendelser 2. Kvartal •Leieinntektene har økt med 3,5% i forhold til 1999 (på sammenlignbart senter og areal). •Administrasjonskostnader er redusert - besparelse på NOK 12 mill. på årsbasis •Lokalplanen for Ørestaden godkjent •Ostrava Kjøpesenter (Tsjekkia) ferdigstillt. •Byggestart for Targowek II (Polen) i juli. •Bygging av Vestre Torp igangsatt. •Mango solgt.

7 Resultat pr. virksomhetsområde

8 Resultatutvikling

9 Balanse pr Bokført egenkapitalandel 27,0%. Netto rentebærende gjeld NOK mill.

10 Steen & Strøm Ledende kjøpesenterselskap i Skandinavia 77 kjøpesentre under eie og forvatning 17 egeneide kjøpesentre Utviklingsprosjekter i Norge, Sverige, Danmark, Polen og Tsjekkia

11 Større utviklingsprosjekter

12 Steen & Strøm Kjøpesenter bransjen Steen & Strøms strategiske posisjon • Steen & Strøm ASA er Skandinavias største kjøpesenterselskap • Solid plattform for videre vekst i utvalgte europeiske markeder • Dyktige medarbeidere • Høy kompetanse på markedsføring av kjøpesentre • Gode relasjoner til de største detaljhandelskjedene • Rask konsolidering og restrukturering • Konsolidering og internasjonalisering innen detaljhandelen • Fortsatt sterk etterspørsel og økende omsetning i detaljhandelen • Detaljhandelskjedene konkurrerer om å tilegne seg gode butikklokaler. Steen & Strøm er godt posisjonert for å ha en aktiv rolle i restruktureringen av det skandinaviske kjøpesentermarkedet.