Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Tilstandsbevaring Sessions og cookies.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Nye ting i vortex, og tips og trix! Presentasjon på USITs allmøte på kvinnedagen 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Hvordan innholdsstrategi fikk hamsteren ut av buret
Nyheter i eWay 5 Gülay Kutal Ansvarlig for eWay i ErgoGroup.
HVA ER ?.
telenor.com – forsideanalyse
Publisering på internett
Horvei.com Dreiebok Selvbygger Nedlastninger Litteraturliste Artikler Portretter Ymse Forum Om Karrierehistorie Hvorfor horvei.com Personlig www Kontakt.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Miljøstatusrapportering i Norge 1992: Første, digitale State of the Environment Norway presentert i Rio av GRID-Arendal 1996: Miljøtilstanden i Norge.
Salg og markedsføring på internett – muligheter for Vekstbedriftene 22. okt 2009, Nina Furu.
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR
B IBLIOTEKSKURS 2 INFORMASJONSSØK KILDEKRITIKK. ATEKST Du finner ATEKST i Fronter eller på bibliotekets forside. Kun datamaskiner på skolen har tilgang.
Det verdiskapende webkonseptet Hvordan web kan og bør bidra til forretningen Dataforeningen 28. okt 2009, Nina Furu.
Dyreparken på 300 sekunder.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
Webkommunikasjon og evaluering
Om smidig brukerkommunikasjon Smidig 2011 Johannes Brodwall Steria Norway.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Webredaksjonsmøte 14. jan Agenda • Presentasjonsrunde, møt Monica! • Flash/bannerfelt, ny bruk nå frem til 15. april. • Oppsummering fra kvalitet.no.
Velkommen til WorkShop Trio Statistikk
Økt omsetning, økt lønnsomhet og
Innovate with Office Online Information & creation
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
Hvordan lager du en konto?
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Blogging med Google Blogger
Opprette Gmail-konto Lage iGoogle-side
Faglig informasjonssøking for protokollstudenter (IIC/IID)
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
SINTEF Energi AS 1 Jørn Heggset SINTEF Energi AS Nytt i FASIT kravspesifikasjon v og forslag til endringer i v
Allmøte på USIT Vortex 3.0 og nytt fritekstsøk for UiO Tomm Eriksen Webseksjonen, USIT 29. september 2011.
Nytt fra Vortex versjon 3.2, 3.3 og 3.4 Presentasjon for USIT og Lokal-IT 23.feb 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
IFrame LEGGE TIL IFRAME. IFRAME for å legge til en iframe, kopier kodesnutten som angitt på siden du skal dele fra: f. eks.:
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Publisering på verdensveven Kursdag 3 VÅFF, våren 2002.
Dynamiske nettsider PHP Del 2 – Kontrollstrukturer.
IFrame LEGGE TIL IFRAME. IFRAME for å legge til en iframe, kopier kodesnutten som angitt på siden du skal dele fra: f. eks.:
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.
Basware Purchase Management
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Grunnkurs i webpublisering
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Kjøp av annonser og søk Basert på egne erfaringer, og eksempler på uttalelser hentet fra div forum på nettet, der disse leverandørene er diskutert!
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Geodatakatalog Metadata Modul for søk i database Web- grensesnitt Isite Rapport- modul n ”Byggetrinn 1” n ”Byggetrinn 2” Isite søke- motor Bruk SCRIPT.
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Upload av bildefiler Utdrag fra ImageIn Ved Kirsten Klæbo Tirsdag 25/11-03.
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK. Prosjektleder ”Nye nettsider for Veiledningssentrene i Akershus”. Kontaktinfo:
Slik skriver du for nett Av Trude Sæle, Web- og kommunikasjonsrådgiver AFK – prosjektleder for ”Nye nettsider for videregående skoleri Akershus fylkeskommune”.
Økt synlighet blant anbefalte annonser – 7 dager
Tips for bruk av sosiale medier
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Enkel brukerveiledning
Rekruttere elever til å lage innhold
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Enkel brukerveiledning
Utskrift av presentasjonen:

Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen

Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse ekspert:  Jobbet med webanalyse siden 2000, ICA rett hjem, funshopper, Netaxept, DnB NOR, astrolog.no, Cresco m.v. 

Dette er Webgruppen

Hvorfor Webanalyse? Små endringer gir STORE resultater

OTP-ingress på forsiden  76 klikk / dag 200 klikk / dag Over 300 klikk / dag Eksempel fra dnbnor.no/bedrift

Betalingsterminal - Artikkel Fra 35% til 55% konvertering til neste side

De viktigste rapportene?  Trafikk inn – volum  Unike besøkende, Besøk og Sidevisninger  Trafikk inn - fra hvor  Søkemotorer, henvisninger, kampanjer, direkte trafikk  Hva gjør brukerne?  Mest populært innhold

Trafikk inn på siden – hvor kommer de fra?

Trafikk inn på siden - besøkende

Hva betyr parameterene? Besøkende (unike brukere / unique visitors) Vs Besøk (visitor sessions) Vs Sidevisninger (page views)

Hva gjør brukeren? - mest populære sider / innholdsoversikten

Klikk på ikonet for å se siden

Web-forum.no/program

Vanskelige URLer  &skole_id=6 &skole_id=6  Velg heller å analysere basert på sidetittel

Innholdsoversikten v2

Tabellfilter

Navigasjonssammendrag

Hva skal du se etter? • Mest populære sider • Innholdsoversikten • Landingssider • Vanligste destinasjonssider • Konverteringssider •Mest verdifulle sider •Kvitteringssider •Nedlastbare sider •Signup på mailinglister •Søknadsskjema Hvordan prioritere? Hva gjør du først?

Hvordan diagnostisere…  Hvor lenge er for lite?  Hvor lenge er for mye?  Hva er akkurat passe tid?  Hva er passe exit?  Når er det greit at brukeren forlater nettstedet ditt?  Hva er passe bounce rate?  Kun relevant for destinasjonssider  Hva betyr tallene?

Automatisk prioritering

Exit- Visuelt fremstilt

Sammenlikning mot snittet

Landingssider

Søkeord + landingssider

Pivot: Side, trafikk fordelt pr medium

Bestill katalog

Mest verdifulle sider - veid verdi

Minst verdifulle sider

Datakvalitet  Er scriptet deres satt opp korrekt?  Finn scriptet på deres eget nettsted  Hvor på siden ligger det?  Er det samme nummer som i GA?  Trenger dere å måle pdf, doc, xls, csv eller lenker ut av siden til andre nettsteder?  Da må dere legge til et lite tilleggsscript

PAUSE

Rapportering  Finn de relevante rapportene  Send e-post  Ad hoc  Automatisk  Til hvem?  Som PDF !!  Legg til i oversikten

Oversikten / Dashboard

Send e-post nå

Menyen (Hva finnes hvor?) Engelsk:  Intelligence  Visitors  Traffic sources  Content  Goals  (eCommerce) Norsk:  Intelligence  Besøkende  Trafikkkilder  Innhold  Mål  (Netthandel)

Menypunkt: Besøkende

Menypunkt: Trafikkilder

Menypunkt: Innhold

Oppsummering

Automatisk prioritering

Exit- Visuelt fremstilt

Sammenlikning mot snittet

Kampanjer – ekstern markedsføring  Bannere  Lenker angitt i papirannonser  s  Adwords  Lenker i Sosiale medier  Lenker fra blogger  Lenkene tagges med Google’s URL builder

Kampanjer – Merking av URL

Kampanjemåling  Før en kampanje bør man ha klart:  Annonser i ulike versjoner, med samme budskap  En landingsside pr. annonse  En definert trakt  Konkrete konverteringssider, med verdi

Kampanjer – 2 dimensjoner

Pivot: Side, trafikk fordelt pr medium

Kampanjer / Adwords

Se kobling mot MÅL

Sjekk ROI på adwords

Kampanjer – Sosiale medier

Social Media Segment

Egendefinert segment: Social Media

Neste steg  Prøve og feile  Lete frem rapporter  Lete frem sider  Gjøre endringer og sjekke om de virker

Takk for meg