Helhetlig system for utvikling og oppfølging av Stavangerskolen 3

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Årshjul Abildsø skole FAU
Advertisements

Henvisning til PP-tjenesten
Opplæring for representanter i skolemiljøutvalget
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
GÁIVUONA SUOHKAN – KÅFJORD KOMMUNE
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Tverrfaglig samarbeid Skien kommune
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Ungdomstrinnsstrategien Hva er nytt? Personalmøtet GFU – Vibeke
Felles innsats mot mobbing
Oslo kommune Utdanningsetaten. Oslo kommune Utdanningsetaten Delprosjekt 1: Anvendelse og spredning av eksisterende digitale læringsressurser i realfag.
LOFSRUD SKOLE Lofsrud skole Kunnskap - muligheter - trivsel
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
NyGiv Mål Minske frafall i videregående skole.
1. 2 Innføringssplan Skoleåret 2005/2006: alle skoler med årstrinn Skoleåret 2006/2007: alle skoler med årstrinn Høst 2007: alle videregående.
Nasjonale prøver.
SYKEHUSUNDERVISNINGEN ”…en ordentlig skole, men ingen vanlig skole…” Mål: Å skape et positivt læringsmiljø som gjennom trygghet, trivsel og mestring.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
SYKEHUSUNDERVISNINGEN ”…en ordentlig skole, men ingen vanlig skole…” Mål: SYKEHUSUNDERVISNINGEN ”…en ordentlig skole, men ingen.
Foreldreutvalget for grunnskolen i Levanger ( FGIL ) * FGIL er valgt for å være et koordinerende og felles ledd for alle Foreldre arbeidsutvalgene (FAU`ene)
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Kvalitetssikring gjennom kvalitetsvurdering
Smestad skole Velkommen til Osloskolen! Smestad skoles visjon: Trygge og samhandlende elever med kompetanse for fremtiden lene.
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Kunnskapsdepartementet
Tilpasset undervisning PPT – sakkyndig vurdering og veiledning
Nye kvalitetsplaner for skole og SFO
FAU-møte 7. januar 205 Samarbeid skole-hjem.
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
FORELDREMØTE NYE 8. TRINN ÅSTVEIT SKOLE 23. April 2013
Velkommen til Osloskolen og til Voksen skole!
Samarbeidsrutiner vedrørende elever man er bekymret for.
Hjem-skole samarbeid Auglend skole 29. september 2014 Nina Bøhnsdalen
Forebygging og rutiner ved Mobbing
Velkommen til 1.trinn foreldremøte bmt.
1.VELKOMMEN! VALG AV REFERENT PRESENTASJON AV LÆRERNE 2.FORELDREUNDERSØKELSEN FOR 3. TRINN 3.ELEVENES ARBEIDSMILJØ 4.HELSESØSTER ORIENTERER 5.BASISFAGENE:
Foreldremøte Høsten STAVANGER KOMMUNE Jeg skal si litt om: ■ Skole-hjem-samarbeid ■ Gjensidige forventninger ■ Trivsel – læring – mestring – motivasjon.
Lørenskog kommune PUBLISERT: OMRÅDE: TEMA: OPPVEKST OG UTDANNING Tverrfaglig samarbeid for barn og unge TVERRFAGLIGE MØTER 22. SEPTEMBER 2016 HEGE DYRLAND.
Velkommen til innskriving ved Isfjorden skole. Isfjorden Oppvekstsenter Består av: Leiktun barnehage Isfjorden skole SFO Enhetsleder Styrer barnehage.
Ståstedsanalysen. Udir.no - Skoleporten - Ståstedsanalysen.
Driftsstyrets rolle i arbeidet med kvalitetsvurdering og skoleutvikling.
Foreldremøte 8. trinn Ansatte Ledelsen skoleåret : Erik Nielsen, vikarierende rektor Per Steinar Røed, avdelingsleder Kent Gunnar.
VIRKSOMHETSPLAN SYKEHUSUNDERVISNINGEN 2015 – 2016 ”…en ordentlig skole, men ingen vanlig skole…” Mål: VIRKSOMHETSPLAN SYKEHUSUNDERVISNINGEN.
Stavangers system for kvalitetsvurdering og utvikling av våre grunnskoler Bruk av resultater og dialog.
Foreldremøte 9. TRINN. Saksliste Sak 1: Velkommen v. teamleder Sak 2: Kontaktlærere informerer Visma Lekser i moodle Klasseinndeling, innspill fra.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Utviklingssamtalen og vurdering. Vurderingens oppgave: Å skape dissonans mellom nåværende ståsted og ønsket ståsted som oppleves som en positiv utilfredshet:
Driftsstyret Plass i organisasjonen, oppgaver og forventninger
Foreldremøte 1.trinn 23.mai 2017
Foreldremøte med nye 8. klasses foreldre
Velkommen til Hafrsfjord Vi kan, vi vil, vi får det til!
Økt kompetanse gjennom god vurderingspraksis
Velkommen til informasjonsmøte
Skoleeiers styringsdialog
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Generell oversikt over gjeremål for Vaulen skule
Kveldsseminar Læringsmiljø
Skole/hjem-samarbeid
23. November 2017 Skolen fyller 50 år !
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Velkommen til Teglverket skole! Foreldremøte høsten 2017
Overgang for elever med spesielle behov
Velkommen til foreldremøte 4.trinn
Velkommen til foreldremøte
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Helhetlig system for utvikling og oppfølging av Stavangerskolen 3 Helhetlig system for utvikling og oppfølging av Stavangerskolen 3. generasjon Responsen og dialogen

Stavanger kommunes kvalitetsplaner Plan for funksjonsendringer av eksisterende skolebygg Plan for opprusting av skolenes uteområder Plan for kompetanse utvikling

Kartlegginger

Resultater - oppfølging Resultatene fra alle kartlegginger og brukerundersøkelser: behandles internt på den enkelte skole tas opp som egne saker i skolenes driftsstyrer legges ut på skolens hjemmesider under ”våre resultater” legges ut på nettstedet Stavangerskolenes resultater Utvalgte indikatorer fra brukerundersøkelser og kartlegginger legges i BASIS – ”beste praksis” Resultater følges opp i direktørens ledersamtale med rektor

Responsen - Dialogen Responsen – Dialogen å betrakte som en ”systemrevisjon” innenfor det pedagogiske feltet. Responsen er en skriftlig sammenstilling av skolens resultater fra kartlegginger, brukerundersøkelser og rapporteringer Dialogen er en oppfølgende samtale mellom skolen og Oppvekst og levekår. (foresatte, elever, skolens ledelse, representanter for ansatte, helsesøster, PPT)

Responsen - Dialogen

Responsen - innhold 1. INNLEDNING 2. OM RESPONSEN 3. OM DIALOGEN   1. INNLEDNING 2. OM RESPONSEN 3. OM DIALOGEN 4. ELEVENES LÆRINGS- OG ARBEIDSMILJØ 5. LESING OG SKRIVING 6. REGNING 7. TILPASSET OPPLÆRING 8. SPESIALUNDERVISNING 9. DIGITAL KOMPETANSE 10.SKOLEFRITIDSTILBUDET 11.FORRIGE AVTALE OM OPPFØLGING

Responsen – Jåtten skole s. 11

Responsen – Jåtten skole s. 12

Responsen – Jåtten skole s. 13

Avtale om oppfølging s. 26

Foreldre- og elevundersøkelser Plan for funksjons- endringer av skolebygg Plan for skole- gårdene Helhetligsystem for utvikling og oppfølging av Stavangerskolen Kartlegginger Foreldre- og elevundersøkelser Resultater interne drøftinger/driftsstyret offentliggjøring/publisering Plan for kompe-tanse utvikling BASIS Ledersamtale Responsen og Dialogen Avtale om oppfølging