Nettstedet – struktur.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
Samarbeidsseminar om tvangsekteskap
Bildet:
Horvei.com Dreiebok Selvbygger Nedlastninger Litteraturliste Artikler Portretter Ymse Forum Om Karrierehistorie Hvorfor horvei.com Personlig www Kontakt.
FOKUS. MENNESKE OG SAMFUNN
Elevressurs Basis uten innlogging
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
Matematikk for yrkesfag
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
FYR Ny GIV
Bruk av IKT i skolen - påstand • Bruk av IKT I skolen har generelt sett ikke endret karakter på denne siden av årtusenskiftet. Oppgaver som løses med teknologi.
Forside/oversikt Fag / tema
1 (Helst) alle, men minst 1 i gruppa oppretter følgende: Personlig hjemmeside (indexside) Lenkeside / Generell faglig ressurside (Side med generelle allmennlærerfaglig.
"Lyn og torden".
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
”Den viktigste av alle pedagogiske oppgaver er å formidle til barn og unge at de stadig er i utvikling, slik at de får tillit til egne evner.” Kilde:
Oslo kommune Utdanningsetaten. Oslo kommune Utdanningsetaten Delprosjekt 1: Anvendelse og spredning av eksisterende digitale læringsressurser i realfag.
Anette Kure Bibliotekar  Hvorfor? ◦ K06 ◦ Høgskolens planverk  Hva? ◦ K06 ◦ Ulike kilder  Hvordan? ◦ Ulike kilder.
Hvordan kan vi bruke det?
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
TIDSLINJER 1.
ERGO FYSIKK 1 nettsted.
TALL I ARBEID Lærebok ● Elevnettsted ● Lærernettsted.
SPINN nettsted.
FOKUS Samfunnsfag – forenklet utgave
TIDSLINJER nettsted.
ERGO FYSIKK 1 Lærebok ● Studiebok ● Elevnettsted ● Lærernettsted.
SPINN Lærebok ● Arbeidsbok ● Elevnettsted ● Lærernettsted ● Ressursbok for læreren.
MATEMATIKK 1T Lærebok ● Oppgavesamling ● Elevnettsted ● Lærernettsted
MATEMATIKKNETTSTEDER inkl. lærerressurser
Læreplanendringene i 1T/1P/2P/påbygging og de nye bøkene
Velkommen til Aschehougs matematikkurs
«Raskt til kjernen av fagstoffet»
Praktisk bruk av Lærerens digitalbok og gratis digitale elevressurser
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
Åskollen skole Drammen
Kildekritikk A04 – V2006 Fagenhet for IKT. Nettressurser - kildekritikk På Internett kan hvem som helst publisere nær sagt hva som helst –Side om side.
OTH prosjektet Inger Langseth Program for Lærerutdannning Inger Dolmset Moan Åfjord videregående skole.
1 Hvordan lage websider Med Interkodex AS. 2 Innledende Å lage profesjonelle webløsninger kan gjøres veldig enkelt og rimelig. Du trenger ikke kunne webdesign.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Boknytt Hva er nytt i Panorama Vg1?
Tidlig innsats i matematikk
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Ressursutvikling NORSK - OLYMPIA. Mål Lærere i fellesfag og programfag skal få møte hverandre og presentere og videreutvikle ideer til tverrfaglige undervisningsopplegg.
Vurdering av pedagogisk programvare i matematikk
CyberBook as CyberBook er et forlag for digitale læremidler.
Utviklet av pedagoger i
Leksekveld Torsdag Grunnleggende ferdigheter: - digitale ferdigheter - muntlige ferdigheter - å kunne lese - å kunne regne - å kunne skrive.
I samme verden Revidert 2013 Bilde inn. Tre integrerende grep Det religiøse livet som inngang til det sentrale Etikk framhevet som et gjennomgående.
Det digitale skolebiblioteket om å utvikle digitale bibliotektjenester til elever og lærere i grunnskolen.
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Målrettet opplæring i grunnleggende norsk
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
Norsk for språklige minoriteter i videregående
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Målrettet opplæring i grunnleggende norsk
Nye IKT-løsninger fra skolestart 2015
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Norsk for nyankomne barn
Utskrift av presentasjonen:

Nettstedet – struktur

Elevnettstedet – profil Tilrettelagt med utgangspunkt i læreplanen i sosiologi og sosialantropologi Kan brukes uavhengig av læreverk Viderefører det beste fra 2sk nettsted – bl.a. en del fordypningsstoff (artikler med oppgaver) Rik tilgang til fordypningsstoff i form av artikler og oppgaver Nyttige råd og tips om IKT og Internett

Nettstedet – innhold TIL HVERT KAPITTEL GENERELLE RESSURSER Oppgaver Lydbok Begreper Sammendrag Lenker GENERELLE RESSURSER Nyheter Søkfunksjon Arkiv LÆRERRESSURS

Elevnettstedet – oppgaver Rikt utvalg interaktive oppgaver Pedagogisk forankret og tilrettelagt Nivådifferensiert og tilpasset ulike læringsstiler Variasjon og bredde

Eksempel på nettressurs ALFABETISK BEGREPSLISTE Viktige begreper er forklart ved hjelp av korte beskrivelser.

Eksempel på nettressurs LYDBOK Nettstedet gir tilgang til lydfiler med opplesning av lærebokteksten. Filene er tilrettelagt for nedlasting. Nyttig for elever som har auditiv lærestil, er lesesvake eller f.eks. også ønsker å ”lese” lekser på skolebussen.

Lærernettstedet (1) Lærernettstedet er et planleggings- verktøy for lærere til hjelp i den daglige undervisningen. Gir tilgang til elevnettstedet. RESSURSER TIL HVERT KAPITTEL et utvalg ferdige undervisningsopplegg supplerende oppgaver PowerPoint-presentasjon av innholdet

Lærernettstedet (2) FAGRESSURSER Om arbeidsmåter / metodiske tips Forslag til arbeidsplaner Om vurdering Forslag til bruk av filmer, litterære tekster og andre kilder

En oppsummering Nettressursene er samlet på nettportalen LOKUS: www.lokus.no. Tilgang til lærerressursene via elevnett- stedet, ved lenken ”lærerressurser”. Priser på årsabonnement finner du under fanen ”Priser abonnement” på Lokus startside.