Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

I.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Litt mer om PRIMTALL.
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
 Avdekke forbrukernes meninger og holdninger når det gjelder miljøspørsmål relatert til print og papir  Finne ut mer om hvordan meninger og holdninger.
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Kjærligheten landet i julen
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Kjøpe bolig – noen kjøpsråd fra en selger. Generelle erfaringer med transaksjoner i eiendomsmarkedet •Transaksjonskostnadene er høye •Eiendomsmeglere.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
Santa Maria effektstudie •Målsetting med kampanjen: •Promotere ny produktkategori Santa Maria Red Fusion •Øke kjennskap og salg av Santa Maria.
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Cross-Media Advertising The Dove Nutrium Bar Case Study Workshop 20. mars 2002.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Evaluering av B for bibliotek Thon hotel, Halden 25. september 2013.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan oktober-desember 2012
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
”Flyttelasset” Trafikanten + Ruter = Sant April 2012.
Inkassoprosessen er avansert kundebehandling
- en ren fornøyelse -.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
Og.
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av.
I gutta’s leilighet ble det også kortspill utover kvelden.
Sentio Research Norge EØS Representativ undersøkelse 1000 respondenter Tatt opp oktober 2012 Oppdragsgivere:
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Mona Høvset landskonferansen 2015
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Norsk Finansbarometer 2016
Del 2 – Introduksjon Kapittel 6 Kjennskap
Utskrift av presentasjonen:

Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser – og MBL

Krav om mer dokumentasjon Effektprosjektet Sennepscaset Effekt • Måle effekt i avis alene Kreativitet •Vi ville vise at det går an å lage gode, profilerende avisannonser …..som samtidig flytter noen varer ut av butikk!

Sennepscaset - Bakgrunn Krav til produkt og distribusjon •Produkt 1.Et produkt som allerede finnes på markedet – og som har vært der en stund 2.Ikke være markedsført i særlig grad de siste årene, helst ikke i det hele tatt 3.Et lite og ukjent produkt 4.En kategori som folk flest har et ”forhold” til •Distributør 1.Ha tilnærmet full kontroll på distribusjonen av produktet 2.Vi skulle ha full kontroll over kampanjen 3.De måtte holde kampanjen hemmelig internt og eksternt 4.De fikk ikke lov til å foreta seg noe utover det å fylle hyllene på vanlig måte 5.Vi skulle ha full tilgang på salgsresultater Valget ble Edmond Fallot Dijon sennep

Kampanjeslutt (fredag 3 des – uke 49) Kampanjestart (fredag 13 nov – uke 46) Utvikling kjennskap til Edmond Fallot ”Hvilke av sennepsmerkene du ser bilde av kjenner du til eller har hørt om?”

Reklameoppmerksomhet ”Hvilke av sennepsmerkene du ser bilde av har du sett reklame for den siste tiden?” Kampanjeperiode Kampanjestart (fredag 13 nov – uke 46) Etter kampanje Kampanjeslutt (fredag 3 des – uke 49)

Reklameerindring (visning av annonser): ”Her ser du noen annonser som har stått i avisene i det siste. Kan du huske å sett én eller flere av disse?” Base: Totalt respondenter (uke 47-50) Kampanjeperioden Kampanjestart (fredag 13 nov – uke 46) Etter kampanjen Kampanjeslutt (fredag 3 des – uke 49) I snitt har man sett 3 av annonsene i kampanjen

Sist kjøpt ”Hvilke merke kjøpte du sist gang du handlet sennep?” N=282N=321N=646N=746

Effektpyramiden

Sennepscaset - Resultater Som følge av kampanjen: •… økte kjennskapen til Edmond Fallot Sennep fra 20% til 42 % •… økte andelen som hadde prøvet Edmond Fallot Sennep fra 11% til 25% •… økte andelen som foretrekker denne sennepen fra 30% til 43% •… økte salget til det dobbelte Det går an å lage gode, profilerende avisannonser - …som samtidig flytter varer ut av butikk!

God kreativ reklame i avis fungerer God kreativ reklame i avis…  flytter forestillinger i hodet på folk  flytter varer ut av butikken  flytter markedsandeler  styrker kunde-merke relasjonen  Effekten av god kreativ reklame i avis holder seg over tid Vil du vite mer om denne undersøkelsen, ta kontakt med oss i NR1 Samkjøringene