Hatteland Vision Geir Ove Finstad.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tillsetningstoffer – en verden ADDITIVE BROWSER. Aims of the project  Why did we choose this project ?  What kind of ideas we had ?  What did we want.
Advertisements

Hvordan ser framtiden ut for de som har investert?
ERP-Utfordrerdagen 20. mars Olaf-Magnus Olsen.
Tid: fredag Vi holder dørene åpne fra Sted: Making Waves, Kristian IVs gate 13, Oslo Påmelding:
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …
Erstatning for ActiveX?
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
The Trondheim Toll Ring System
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Abc | group as | trygg mat | ren energi | effektig logistikk.
Smart Grønn Vekst Paul Chaffey, Abelia. Smart Grønn vekst •Samlet 48 toppledere fra ulike bransjer i 24 timer •Skulle jobbe fram kommersialiserbare forretningsideer.
Forretningsideer & Markedsanalyser
Facebook Deling av applikasjoner, bilder, lenker, sider,videoer.
Prosjekt 45e - WebConcret
Hovedprosjekt 44 Webrapporteringssystem med ASP
Kirsti L. Engelien - faglig pedagogisk dag 2011 Interaktive tavler – noe for deg?
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
Elevers læring av sannsynlighet i et IKT-miljø
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
© 2010 KPMG AS, a Norwegian member firm of KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights.
Av Donald Norman. Normans hovedanliggende: Information appliances An appliance specializing in information: knowledge, facts, graphics, images, video,
1 Teleøkonomi Infomøte 3.komtek, Harald Øverby, ITEM.
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
Workshop 5: Mobilt Ole Kristian Måge Marit Dalseg.
Tanker rundt bil- og kontorregistrering
© 2006 IBM Corporation Global åpenhet og samarbeid er framtidens business Morten Andreas Meyer – IBM.
Se opp for halen!. Tenker vi på brukeren? Studie: Hvilke egenskaper (oppgaver) er viktigst? 93 valgmuligheter Uansett oppdeling «super task» – 12%
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
PIMEX for kontroll av støyeksponering Filmer fra Sunndalsøra 16. februar 2007 Kristin Brørs.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
1 Thor Hægh 2011Slide 1 The Rotary Foundation’s Future Vision Plan ET FUNDAMENT FOR FREMTIDEN UTTESTING VED 100 DISTRIKTER.
Nye nettjenester – dette har vi gjort i Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon på Gardermoen 16. september 2010.
Hvordan ta betalt på nett? Henrik Begby Andersen.
1 Gjennomføring Av Internasjonale Og Flerkulturelle IT Prosjekter. Av Øivind Kirksæter COO Mobile Media Solutions.
LINK MOBILITY LINK Mobility er den største tilbyderen av verdiøkende mobile tjenester i det nordiske markedet. LINK Mobility leverer komplette løsninger.
© 2016 Rolls-Royce plc The information in this document is the property of Rolls-Royce plc and may not be copied or communicated to a third party, or used.
NTY Stripemaster 2 Color. Why Night Time Yellow (NTY) US history In 1971, yellow center lines were mandated as the standard color of center lines nationwide.
Hvor går utviklingen? Håvard Grjotheim. Et skifte.…
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
MT-innehavers implementering av rett produktkode til rett tid
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
RIF SEMINAR- WEB-BASERTE KVALITETSSYSTEMER
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Hvilke muligheter finnes i andre deler av 6RP?
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
Økonomiske forutsetninger
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Står kolonialen igjen på perrongen?
The Gains from International Trade
Project Honolulu - An Island or a new way to manage servers ????????
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder
Discharge Data 2017 (data reported until )
FIBER og OTT – Et marked i endring
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Gruppe 59E Jan Erik Digernes Kjell Breimo
Prosjektforslag 6 Eksperter i Team - Gullfakslandsbyen 2008
Camilla Hall-Henriksen
Behind the scene Anders Hattestad ,
The Norwegian Centre for ICT in education
Utskrift av presentasjonen:

Hatteland Vision Geir Ove Finstad

Hatteland Group solid aktør i markedet Norway Sweden

Kompetanse JHV har unik kompetanse Hatteland Vision og Omnivex ble under den årlige DIGI Awards i New York kåret til den prestisjetunge vinner av Excellence in Technology. Kåringen er basert på digital signage-installasjonen selskapet har gjort for Fjord1-gruppen. Prisen honorerer innovasjon og nytenking i markedet. Presidenten i The Digital Signage Group, Jill Miller, sier; ”Kreativiteten og mangfoldet i bruk av digital kommunikasjon fortsetter å vokse, som bevist av arbeidet til prisens vinnere”. Hatteland Vision er fra før kåret til Global Partner 2008, 2009 Las Vegas, NV - June 16, 2009 - During the semi-annual Omnivex Value Added Reseller (VAR) roundtable, Omnivex Certified Reseller Hatteland Vision AS of Norway was presented with the Award for Omnivex Reseller of the Year. Omnivex recognizes their top performing VAR based on annual sales revenues each calendar year. This is the second consecutive year that Hatteland has received this honor. "Hatteland Vision have used Omnivex software in ways we have not previously thought of using it, which has allowed them to target messaging to all kinds of audiences," said Jeff Collard, President of Omnivex. "They are extremely knowledgeable and provide outstanding local support to their Omnivex customers. We commend Hatteland Vision for their outstanding results," exuded Collard.

Omnivex en av bransjens største aktører Omnivex har over 40000 installasjoner rundt om i verden. Privat eide, startet 1991, tjener penger og har ingen gjeld.

Visuell Kommunikasjon Digital Signage Visual communications is more than ‘just’ digital signage Assertive, less passive media Using information strategically Fundamental need to communicate Digital Signage

Visuelt Skalerbarhet Dynamikk Funksjoner Integrasjon ROI Hva er Digital Signage Visuelt 24 / 7 DS er så mye mer en bare det du ser! Skalerbarhet Dynamikk Funksjoner Integrasjon ROI Top line = Increase Profits \ Awareness or Building communities Bottom line = Lower Costs \ Changing paradigms Building or changing corporate culture: Plants comparing progress against KPIs JD Irving Disseminating values, putting information in peoples hands

Data Components Extendable, Scalable

Digital Signage krever fokus 2 lokasjoner 28 kanaler 3 tidsperioder =168 spillelister General rule in industry is 1 full time person per 100 playlists managed The best playlist is no playlist

iPod or iTunes Innovation can come from familiar places

iPod or iTunes Smart playlists

The rule builder adds artificial intelligence to the playlist feature The rule builder adds artificial intelligence to the playlist feature. Based on business rules, you can define conditions for content to play. These conditions can be interpreted differently at every location, so only the right content will play at the right time to the right person. A good analogy would be smart playlist on a MP3 player. If I want to listen to Beatles songs released between 1965 and 1966, I simply create a smart playlist on my iPod and it will automatically create the playlist. If I purchase more music, I don’t have to add it to my playlist, if it fits my criteria it will automatically be there. Moxie takes this idea and dramatically extends it because Moxie can assign meta data to everything. So the content can automatically apply to the location, time of day etc. Once these rules are created, you simply add the content and the software will deal with scheduling it. You never have to create a playlist again. If your business conditions change, simply adjust the rules and the system will instantly correct itself to the new situation.

Mange bruksområder …en løsning Interaktive Kiosker Interaktiv way-finding Reklame/Branding Evakuering Dynamisk produkt informasjon Intern komunikasjon Fremtidige behov Communications platform not all these things may be on your radar today….. Interactive SMART One enterprise solution to grow with the company Scalability Big or small Goal posts move …en løsning

Digital Signage i butikk - In-store view, from front looking back-left - Phones on lift-triggers and displays along wall Digital Signage i butikk

Digital Signage i butikk Retail Digital Signage i butikk

Aker Kværner Ormen Lange Valg av riktig løsning og partner er viktig Aker Kværner Ormen Lange Forprosjekt internt i Aker Kværner 6 måneder med sorte skjermer Valgte Sony som leverandør 100% konvertert til Omnivex

Aker Solution Eksempler på bruk av Digital Signage Ormen Lange Stord Oslo Plattformer HMS og viktig informasjon internt

Autostrada Sport / Ferrari Eksempler på bruk av Digital Signage Autostrada Sport / Ferrari Oslo og Porsgrunn Sentralt oppdatert fra reklamebyrå Valg av Ferrari modeller fra berørings skjerm i Oslo Benyttes for lanseringer

Autostrada Sport / Ferrari Eksempler på bruk av Digital Signage Autostrada Sport / Ferrari Oslo og Porsgrunn Sentralt oppdatert fra reklamebyrå Valg av Ferrari modeller fra berørings skjerm i Oslo Benyttes for lanseringer

Skoler Eksempler på bruk av Digital Signage Differensiert innhold til de forskjellige skoler Forskjellig informasjon til Lærere og elever Lokal påvirkning fra de forskjellige skolene Sentralt administrert Realtime modus

Bergans Eksempler på bruk av Digital Signage Valgte først Tycon Navori løsning men måtte konvertere til Omnivex Benytter filmer og bilder for branding av Bergans i butikker All oppdatering går igjennom fjellhallen til JHV Sentralt oppdatert fra Bergans

Peppes Pizza Eksempler på bruk av Digital Signage Skjermer i vente området

Eidesvik Eksempler på bruk av Digital Signage Onshore og Offshore visning av intern informasjon Sentralt oppdatert

Flommsbana ”NSB” Eksempler på bruk av Digital Signage Realtime visning av togtider på forskjellige språk Integrasjon mot infosystem på tog som er trigget på RFID

Forsvaret ” Sessvollmoen” Eksempler på bruk av Digital Signage Forsvaret ” Sessvollmoen” Konvertert og ryddet opp etter Sony, Navori og Scala Realtime data både operativt og informativt 50+ visningspunketer i Forsvaret

Forsvarsbygg

Nordic Aerobatic Championship Eksempler på bruk av Digital Signage Nordic Aerobatic Championship Kamera i flyene MGP Streaming WIFI Realtime visning i Omnivex Integrasjon av poengstatus

Sør Arena / Start Eksempler på bruk av Digital Signage MPG2 Multicast transport strøm av Video 13 MGP2 Multicast kanaler på stadion. Alt styres i fra kontroll rommet eller via håndholdt PC Benyttes til møte booking info utenfor kamp

Sør Arena / Start Eksempler på bruk av Digital Signage Project Management “Hatteland Vision was contacted for this project. “They offered us a great amount of flexibility with regards to tailoring solutions for the different kinds of customers both now and for the future.” said Ranneberg-Nilsen.”

Sharif dekksenter Eksempler på bruk av Digital Signage 20 stk 52 tommers LCD skjermer Reklame, TV og køsystem

Reklame (Digital Signage) Realtime data gjør infoløsningen dynamisk Reklame (Digital Signage) Addon og Cross sales Engasjerer kundene Øker kunde lojalitet Roterer lageret raskere! Customer Centric - Experience oriented

Wayfinding Informasjon Konferanser Dynamisk info (flyplass) Realtime data gjør infoløsningen dynamisk Wayfinding Informasjon Konferanser Dynamisk info (flyplass) Automation and timely updates - integration into existing scheduling systems

Kommunikasjon (Internt) Eksempel på RFID prosjekt Kommunikasjon (Internt) Gir realtime tilbakemeldinger på målsetninger og status Gir medarbeidere et verktøy for raskere beslutninger. Øker engasjementet. Reduserer behovet for interne møter Branding av vision misssion statement. Not everyone is at a desk Instant information for informed decision making on the floor

Interaktiv påvirkning Alternativ til Crestron etc. Interaktiv påvirkning Interaktive funksjoner Infokiosker Styringssystemer SMS & MMS påvirkning [need to edit points ]

Lissens modell Omnivex Moxie Volum lag 1 til 9 Pris for Bacbone software kr.106153.- Pris for 5 ekstra studio kr.15958.- Pris pr. player software kr.13306.- Årlig AMS for Bacbone software kr.21264.- Årlig AMS for 5 ekstra studio kr.3225.- Årlig AMS pr. player software kr.2694.- Sentralt på server Inkludert i Backbone Ant playere som kan kobles til Dataserver Backbone 5 stk studio brukere Gir mulighet for inntil 9 playere Datapipe server Linking produkter inkludert SQL Link Verktøy for ODBC datafangst XML Link Verktøy for XML/RSS datafangst Calender Link Verktøy for Exchange datafangst Lissens modell Omnivex Moxie I/O Link Vertøy for datafangs fra IO Datapipe Client Verktøy for sanntids manipulering

Lissens modell Omnivex Moxie Volum lag 10 til 49 Pris for Bacbone software kr.159211.- Pris for 5 ekstra studio kr.15958.- Pris pr. player software kr.11714.- Årlig AMS for Bacbone software kr.31875.- Årlig AMS for 5 ekstra studio kr.3225.- Årlig AMS pr. player software kr.2376.- Sentralt på server Inkludert i Backbone Ant playere som kan kobles til Dataserver Backbone 10 stk studio brukere Gir mulighet for inntil 49 playere Datapipe server Linking produkter inkludert SQL Link Verktøy for ODBC datafangst XML Link Verktøy for XML/RSS datafangst Calender Link Verktøy for Exchange datafangst Lissens modell Omnivex Moxie I/O Link Vertøy for datafangs fra IO Datapipe Client Verktøy for sanntids manipulering

Lissens modell Omnivex Moxie Volum lag 49 til 249 Pris for Bacbone software kr.265324.- Pris for 5 ekstra studio kr.15958.- Pris pr. player software kr.10122.- Årlig AMS for Bacbone software kr.53098.- Årlig AMS for 5 ekstra studio kr.3225.- Årlig AMS pr. player software kr.2058.- Sentralt på server Inkludert i Backbone Ant playere som kan kobles til Dataserver Backbone 15 stk studio brukere Gir mulighet for inntil 249 playere Datapipe server Linking produkter inkludert SQL Link Verktøy for ODBC datafangst XML Link Verktøy for XML/RSS datafangst Calender Link Verktøy for Exchange datafangst Lissens modell Omnivex Moxie I/O Link Vertøy for datafangs fra IO Datapipe Client Verktøy for sanntids manipulering