Profilering, media og kommunikasjon Trav 2015: Synliggjøre næringens verdier Skape stolthet over sportslig kvalitet Formidle de gode sportslige resultatene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fra Arbeidsprogram til Årsmelding
Advertisements

Tankesmia Medieanalyse for Helse Nordmøre og Romsdal 19. Februar 2008.
Kampanjen for journalistikken Høstmøtet, Norsk redaktørforening Prosjektleder Arnt Sommerlund.
Dialogmøte med biblioteksjefene februar – mai 2011 Oppsummerte fokusområder.
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
Digital markedsføring
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Alfhild - leder Østlandet
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Naturvernforbundetskolen: Kyst Tema på foredrag: Kystsatsingen Tid: ca 20 min For mer info om foredraget kontakt: Lene på
Det Norske Travselskap STRATEGI LANGTIDSPLAN TRAV 2015.
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
« gir medlemmene en bedre hverdag». 2 Saker • Kort presentasjon av prosjekt og styringsgruppe • Innmeldingsskjema kvinnenettverk • Kommende seminar/kurs.
DET NORSKE TRAVSELSKAP KALDBLODSHESTENS FRAMTID Per-Ole Tysland/ Tron Gravdal.
Sven-Tore Jacobsen DNT Gardermoen 26. april 2014 Sport og avl.
ORGANISASJONSBYGGING Tiltak fra Oslo og Akershus Travforbund.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Nidarvoll skolemusikkorps
Lørenskog Idrettsforening
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
HTV konferanse Program: –Status samhandlingsreformen – sett fra KS’ perspektiv” v/Therese Sivertsen er rådgiver i KS Helsesatsing region vest.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Sunnmøre 06. feb 2008.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
Tankesmia Medieanalyse for Helse Nord-Trøndelag 23. Jan 2008.
TANKESMIA AS Medieanalyse for St. Olavs Hospital HF 28. Jan 2008.
Verving Fagforbundet Buskerud
Om Norsk Finansbarometer 2014
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
I Festivalseminar 29. 0kt 2010 Hva betyr festivalene for Helgeland Ordfører Geir Waage Leder i indre Helgeland Regionråd.
Hva tenker du på ?.
Insentivperiode 1, 2012 Startet 26. mars Avsluttes 15. juni Krav for å delta: Fra hver bedrift skal 10 brukere samkjøre 4 ganger.
FREDRIKSTAD MUSIKKRÅDS MÅL OG HANDLINGSPLAN
Hvordan kan skolene og DKS samarbeide for å løfte fram kunstfagene v/ Kirsti Saxi.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Med forskning på timeplanen - Europaseminar oktober 2006.
Handlingsplan for Oslostudentenes idrettsklubb 2013.
MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
REGIONSSEKRETÆR SØR-VEST PRESENTASJON BERGEN 30.OKTOBER 2014 RICHARD EKHAUGEN.
Landbrukets omdømme ”bærre sauter”? Jeg jobber med omdømmebygging hver dag. Hvordan tenker Bondelaget om omdømmebygging? v/ Trine Hasvang Vaag, leder Nord-Trøndelag.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
5000 medlemmer 80 lokallag Best kjente miljøorganisasjonen i Norge Alle aktive er under 26 år.
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Ny publiseringsløsning. Ny NJFF-portal Husker dere denne?
Sørumsand IF Håndballgruppa
Foto: Bjørn Erik Lauritzen Innlegg ungdomslederkonferanse Sarpsborg April Av Lasse Krogstad.
Å bygge en profesjonsgerilja på sosiale medier
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Oktober 2000 Prioriterte grupper - opplæring IKT og lokaldemokrati.
DET NORSKE TRAVSELSKAP Travhesten – fra start til slutt Norsk Hesteeierforbund.
- På vei mot universitet1 ”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering” - implementere nHS i organisasjonen Leif Aage Eilertsen Prosjektledersamling, Oslo.
”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering”
Jan André Hansen Thomas Øverby Jon Torp ADMINISTRERENDE DIREKTØR
Sportsklubben Njård Antidopingpolicy
Verving i vanskelig farvann
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Utskrift av presentasjonen:

Profilering, media og kommunikasjon Trav 2015: Synliggjøre næringens verdier Skape stolthet over sportslig kvalitet Formidle de gode sportslige resultatene Erfaring og kunnskapsformidling

Synliggjøre næringens verdier Positiv holdning i befolkningen ved å opprettholde aktive lokalmiljøer. Trav som hobby, også utenfor løpsarenaen. Politisk troverdig. Både i egen organisasjon og utad. Opptre korrekt overfor sentralt lovverk (LMD, MT, ADN, osv). Formidle næringen som troverdig, verdifull og stolt. Både eksternt og internt. Antidoping og hestevelferd dopingprøver pr år. Stallbesøk. Fagskoleutdanningen. Skolere aktive og funksjonærer.

Skape stolthet over sportslig kvalitet og formidle dette Utnytte sportslige resultater i media og på arena. «Prosjekt Arrangement» rapporten fra april Lokale arrangementskonsepter. Kloster i påska. Damenes aften på Bjerke. Lokale hestegalla. Dette gir mediedekning lokalt. Vise fram tiltak som gjøres for å ”skape” en travhest. «Månedens hesteeier». «DNTs oppdretterbragd». «DNTs eliteavlshoppe». Alt nye tiltak fra organisasjonen.

Formidle hestens sosiale kvaliteter Formidle kontakten mellom menneske og hest. «Hestens Dag» rapport fra april arrangementer i Omdømmebygging og info om hestehold og trav. «Dyrsku`n» i Telemark. Ponniarrangementer. ”Nær hesten opplevelser”. «Folkehesten». «Hesteeiere.no», ca 300 ulike eiere. Lokalkjøringer ca 80 stk i 2013.

Erfaring og kunnskapsformidling Hele DNT organisasjonen skal ha tilgang til erfaring og kunnskap for utvikling og framgang. Nyhetsbrev medlemmer mottar dette. Travsport.no treff pr dag. Seminarer og fagmøter. NHS. NMBU. Sentral hjelp til mediadekning. Equus Informasjon og Media AS nyhetssaker i ulike medier i saker på rikstoto.no og travsport.no. God infrastruktur/formidling for organisasjonens aktiviteter.

Opoint ( medieovervåkning, marked og konkurranseanalyse) fant at fra 1. jan til 26. feb artikler i forbindelse med Yarrah Bokos starter i Frankrike. Flest artikler (53%) var bygget opp rundt forventninger til løpene. 43% hadde fokus på resultatet, og i kun 4% var pengespill framme. Lokale kilder sto for størstedelen av artiklene, etterfulgt av riksdekkende kilder. Mediatype var i 69% nett, 30% papir og 1% radio/tv.