Fra idè til ferdig produkt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Advertisements

Mzoon – for fremtidens filmskapere?  Hvilken funksjon mzoon har, og i hvilken grad den kan sees på som en digital læringsressurs?  Hvilke former for.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
1. Politikeren har vært den drivende kraft til å få nedlagt stedets største industribedrift, noe som vil betyr arbeidsløshet for mange hundre mennesker.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.

Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Svensedammen skole.
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
WRITE AN OPERA.
Sammensatte tekster. Oversikt over dagens økt • Basis ferdighetene vi skal jobbe med: – Lese, skrive, muntlig, digital • “Storytelling” – Focus on irregular.
Sammensatte tekster: Photo Story
Informasjonskompetanse Evnen til å… –finne –avgrense –evaluere –bearbeide –anvende –forstå –bruke lovlig og etisk …informasjon.
ILS, Nesodden, 8.sep Er det slik? Kompetansemålene knyttet til skriftlig blir ofte de dominerende i undervisningen? Grammatikkinnsikt knyttes.
Faget Utdanningsvalg Jobbskyggedag
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Tidligere læreplaner.
Anette Kure Bibliotekar  Hvorfor? ◦ K06 ◦ Høgskolens planverk  Hva? ◦ K06 ◦ Ulike kilder  Hvordan? ◦ Ulike kilder.
Den digitale skole av Anna, Solveig, Hege, Carina og Regine fra Olsvikåsen vgs.
Sammensatte tekster.
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Media og informasjon.
Velkommen til ungdomstrinnet.
Borre ungdomsskole
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av 16:9 digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire)
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire) dager.
Norskfaget i ei multimedietid
”Morderne” Fra novelle til film.
IKT- prosjekt Johan Borgens ”Fra en født forbryters dagbok”
Lysåpning og senteravstand
Valgfag på Kastellet skole
Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
Variabel, Bokstavuttrykk
Språk og leseplan 3.trinn Innlandet skole
Digital historiefortelling Den internasjonale dagen for å dele livshistorier – 16.mai 2008 – en kreativ ressurs i forskningsformidling, læring og utviklingsarbeid.
Digital historiefortelling Lillehammer 25. oktober 2007 Grete Jamissen – en kreativ ressurs i forskningsformidling, læring og utviklingsarbeid Kontakt:
:58 Ullensaker1 Svarlogg.
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
ENT4000i – Balder Onarheim – 1 av 7 Øvelse “Frust” Presenteres samling 2.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Utviklet av pedagoger i
1 Teknologi i Praksis: Vi bygger radiostyrt båt Realfagkonferansen 2014 Berit Bungum, NTNU Skolelaboratoriet / Institutt for Marin Teknikk.
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
Brukbarhetstesting og feltstudier INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 7 november 2010.
Filmtips Virkemidler. Bildeutsnitt:  Ultranær  nær  Halvtotal  Total.
Den energiske læreren Vil du bli noe stort? En lærer har stor påvirkning på andres liv. Som lærer kan du gi barn og unge de beste forutsetninger for å.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 8. trinn:
Rammer for presentasjon av FoU -arbeid
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 9. trinn:
Liv Oddrun Voll Aud Ragnhild Skår
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Brukbarhetstesting og feltstudier
Etterarbeid Balkongen
Tekniske data.
Apollons videoerfaring
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
Velkommen til tastaveden skole
Video i undervisningen
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
VELKOMMEN TIL BJØRNSLETTA SKOLE!
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 3: Film Kapittel 6 Læreplanmål
Hva er representasjoner i matematikk? B – Samarbeid
Nye fag på 8.trinn Fremmedspråk/engelsk fordypning/arbeidslivsfag
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Valfag og fordjupingsfag
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Utskrift av presentasjonen:

Fra idè til ferdig produkt Et praktisk-metodisk kurs i film for ungdomstrinnet. 1.Tilgjengelig teknologi 2. Tilgjengelig kunnskap

Tilgjengelig teknologi Den digitale revolusjonen DV kamera Klippeprogram Ungdommens tilpassningsevne til de ”nye” digitale verktøyene

Tilgjengelig kunnskap Film er mer enn bare teknikk Filmvitenskap Film som kunst Ungdommens forhold til audio-visuelle uttrykk

Tilgjengelig kunnskap Forståelse gjennom selv å skape film Fokus på ungdommens egne ideer ”hands on” erfaring ”learning by doing”

Trinn 1 Bruk kort tid på å forklare kameraets tekniske spesifikasjoner I løpet av 60 min skal elevene ha begynt å jobbe med sin egen film

Trinn 2 Utvikling av en idè La ungdommen selv utvikle ideen Gi rammebetingelser for filmene, f.eks dialogscene, forfølgeses scene, maks 3 minutt, obligatoriske rekvisitter etc.

Trinn 3 Fra idè til synopsis La ungdommen skrive ned ideen sin i novelleform, maks ei halv A4 side Legg til rette for dramatiske univers, skap bad guys og good guys

Trinn 4 Fra synopsis til treatment La ungdommen dele inn synopsisen til individuelle scener med scenehenvisninger og locations

Trinn 5 Fra treatment til manus La ungdommen utvikle sine treatments til et fullstendig manus med dialog

Trinn 6 Ut å film!!!!!! 1 stk dv kamera, 1 tape og 1 tripod

Trinn 7 Klipping av film Bruk kort på å forklare klippeprogrammets ytelser og muligheter I løpet av 20 min skal elevene ha begynt å klippe sin egen film

Trinn 8 Capture Inndeling i scener Klipping av film Legge på tekst Legge på lyd Print ut film

Trinn 9 Visning av film!!!!!

Ettertanke Forståelse av film kommer av produksjon av film Teori knyttet opp til praktisk aktivitet Øvelse gjør mester