Relevante utdanninger for personell i sterilsentraler

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Allment aksepterte normer
Advertisements

Orientering om felles rammer og innhold i fagskoleutdanningen i helse- og sosialfag Aud Larsen Leder NUFHS.
FAGBREV PRAKSISKANDIDATORDNINGEN FAGSKOLE
Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Lån og stipend til utdanning i utlandet
Nordland fagskole i helse- og sosialfag
Krav til lagring av sterilt utstyr
Der fagmiljøene møtes og kompetansen foredles Fagskolekonferanse Radisson Royal Garden Trondheim 16-17/9 Pål Storå avd.leder helsefag fagskolen.gjovik.no.
Siste nytt fra NUFHO (Nasjonalt utvalg fagskoleutdanning i helse- og oppvekstfag) Aud Larsen leder.
SHMN, Sterilforsyningsansvarlige i Helse-Midt-Norge
Kompetanseheving i helse og omsorgssektoren
Prosjekt sterilforsyning Helse Nord
SUSH KONFERANSER I SMITTEVERN i kommunale helseinstitusjoner og hjemmetjeneste Oppsummering ved Ragnhild Nicolaisen Bodø: Hotell Thon Nordlys.
Fylkeskommunenes forvaltningsansvar
INNHOLDSFORTEGNELSE ‣ 1 – Nasjonalt Fagskoleråd ‣ 2 – Om fagskolen ‣ 3 – Om fagskolen ‣ 4 – NOKUT ‣ 5 – NIFUs Kandidatundersøkelse 2012 ‣ 6 – NIFUs Kandidatundersøkelse.
Redigert presentasjon til rådgivernettverksmøte INVEST, vår 2013 F agskoleinfo på karrieresenterets hjemmeside:
Seksjonsleder/hygienesykepleier
Hvordan kan kvalitet i utdanningen dokumenteres? Samlingen angående forberedelse og videre prosess ved etableringen av Database for statistikk om fagskoleutdanning.
Søknadsfrist 26. mai 2008 Studiested Stord Du kan finne mer informasjon om skolen og studiene på KONTAKTPERSONER Bjørg Sørfonden Bye -
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Rammer og struktur for fagskoleutdanning i helse- og sosialfag- parallellsesjon B Nasjonal konferanse om fagskoleutdanning i helse- og sosialfag Trondheim,
Fremgangsmåte for å bruke T-DOC Web-modul Trondheim, 10. juni 2010
Marirosa Seu Stokkmo og Assad Nasir
Studietilbudet til Høgskolen i Østfold
Konferanse om fagskoleutdanning
Utdanningsveier til ei karriere i helse- og omsorgstjenestene
FAGNETTVERKET Tromsø, 4. juni 2009 v/Anne Grethe Pettersen Avdelingssykepleier Sterilsentralen NLSH Bodø.
Infeksjonskontrollprogram Smitteverntankegang i daglig arbeid
Infeksjonskontrollprogram Smitteverntankegang i daglig arbeid
Anne-Grethe Pettersen avd
Prosjekt sterilforsyning Helse Nord
SUSH-møte 27. nov Noen KORSN- prosjekter 2008 Trykking og distribusjon av –Smittevernplan Helse Nord –Tuberkulosekontrollprogram 2008-
KORSN Pilotprosjekt på sykehjem – hjelp til etablering av IKP Prosjektleder Jorun Støvne Petersen, KORSN.
KORSN Pilotprosjekt på sykehjem – hjelp til etablering av IKP.
Videreutdanning i spesialrenhold Erfaringer fra UNN
Velkommen til fagdag for ansatte i sterilforsyninger
FAGSKOLEN ROGALAND HELSEFAG.
Redigert presentasjon til rådgivernettverksmøter i N-T vår 2013 F agskoleinfo på karrieresenterets hjemmeside:
Fagskoleutdanning i helse og sosialfag Nasjonale retningslinjer –Opptak –Planer –Vurdering –Dokumentasjon Læreplanarbeidet –Status og utvikling.
Siste nytt fra NUFHS (Nasjonalt utvalg fagskoleutdanning i helse- og sosialfag) Aud Larsen leder.
Siste nytt fra NUFHS (Nasjonalt utvalg fagskoleutdanning i helse- og sosialfag) Aud Larsen leder.
Regjeringens mål med fagskolesektoren Statsråd for forsknings- og høyere utdannings Tora Aasland 5. mars 2009.
Samarbeid fagskole høgskole
Muligheter og utfordringer for fagskoler Ivar Lien, Leder RFF og NUTF Rektor v/Fagskolen i Gjøvik.
Rogaland Fylkeskommune
FAGSKOLEUTDANNING.
Fagskoleutdanning - seminar om fylkeskommunenes forvaltningsansvar 5.april 2011.
1 Årskonferansen for fylkeskommunale fagskoler 2008 Nasjonale planer, hvorfor det ? v/fylkesopplæringssjef i Oppland, Jørgen Skaug.
Erfaringer med bruk av videokonferanse i Helse Stavanger, Psykiatrisk klinikk Berit Lode Helland, opplæringskonsulent.
Utdanningsvalg 10.klasse
Siste nytt fra NUFHO (Nasjonalt utvalg fagskoleutdanning i helse- og oppvekstfag) Aud Larsen leder.
Fagskoleutdanning for helse- og sosialsektoren: - En viktig kompetansebrikke i samhandlingspuslespillet!
Siste nytt fra NUFHO (Nasjonalt utvalg fagskoleutdanning i helse- og oppvekstfag) Aud Larsen leder.
Hjelpepleier/ helsefagarbeider; -veien inn i yrket og veien videre
Noe for deg? Ambulansefag. Litt om Ambulansefag For å komme inn på Vg2 Ambulansefag kreves det att du har fullført Vg1 Helse- og sosialfag For deg som.
5.og 6.studieår i ny studieplan
Master i avansert geriatrisk sykepleie- trenger vi det?
Fagskolen i 2012 Norges mest framtidsrettede fagskole, der fagmiljøene møtes og kompetanse utvikles Ivar Lien.
Oppfølging av NOKUTs evaluering Kvalitetssikring av praksisstudiene – ASP Prodekan Ingeborg Olaug Kamsvåg.
Fagskoleutdanning Yrkesrettet høyere utdanning GENG
1 Muligheter og utfordringer som møter deg når du utdanner deg til helsefagarbeider.
Helsearbeiderfag Nannestad videregående skole. Aktuelle arbeidssteder Som helsefagarbeider kan du få arbeid i -spesialisthelsetjenesten -psykisk helsevern.
Samarbeid REN og Høyskolen i Bergen Prosjektnavn: Fra Montør til Ingeniør Bachelorgrad i elkraftteknikk for inntil 24 studenter. Studentene er ansatte.
Godkjenning og vurdering av utenlandsk utdanning i Norge.
1 Nordland fagskole i helse- og sosialfag «Fagskoleløftet»
Helsetjenesten i Norge og Nord-Trøndelag Førsteårsstudenter sykepleiefaget Nord universitet, Levanger 26. september 2017.
Utdanningsvalg 10.klasse
Hva handler studiet om? År 1: Ex Phil Atferd og stell Forsøksdyr
Nasjonalt tilsynsprosjekt Institusjonskjøkken
STAVANGER OFFSHORE TEKNISKE SKOLE
Utskrift av presentasjonen:

Relevante utdanninger for personell i sterilsentraler Ragnhild Nicolaisen Tromsø 5. juni 2008

Videreutdanning/fagskoleutdanning i spesialrenhold i helsetjenesten

Fagskoleutdanning Kortere fagskoleutdanning som bygger på videregående opplæring. For renholdspersonell og helse- og sosialpersonell med videregående opplæring Bygger på opplæring fra studieretning for helse og sosialfag, aktivitørutdanning eller tilsvarende. (Tverrfaglig) Fagutdanning er praktisk og yrkesrettet. Teori og praksis Ett års studietid To års deltid

Hva har skjedd? Godkjent av og i samarbeid med SH dir Skal søkes godkjent av NOKUT To pilotklasse UNN i samarbeid med Edunor

Mål for utdanningen Yrkesutøveren skal beherske generelt renhold og spesialrenhold, samt kunne ivareta spesialutstyr i helseinstitusjoner.

Modul 1 og 2 Modul 1: Felles innholdsdel: helse- og sosialfaglige emner, samfunnsfaglige emner. 9 uker Modul 2: Hygiene, mikrobiologi, praktisk smittevern og spesialrenhold 12 uker

Modul 3,4 og 5 Modul 3: Utstyr og instrument 8 uker Materiallære, hovedgrupper av kirurgiske instrumenter, utstyr til de ulike anestesiformer, og renhold av anestesiutstyr. Modul 4 : Sterilisering Sterilforsyning i helsevesenet. Steriliseringsmetoder og steriliseringskontroller Pakking, håndtering og lagring av sterilt gods. Modul 5: Fordypning i spesialrenhold 3 uker

Bruk av kompetanse etter utdanningen I ulike avdelinger i somatiske sykehus: operasjonsavdeling, anestesiavdeling, intensivavdeling, akuttmottak, poliklinikk, sterilsentral, isolasjonsavdeling, mikrobiologisk avdeling, renholdsavdeling. Psykiatriske institusjoner, sykehjem og kommunehelsetjenesten.

Hva skjer videre? Håper på NOKUT godkjenning. Etter det vil skoler som er interessert ta fagplanen i bruk. Interesserte kan kontakte Edunor, Finnsnes.