Kapittel 6 f) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fra tegning til fortelling
Advertisements


HVA ER DU REDD FOR? Et tv-program som ”ufarliggjør” det barn er redd for. På ulike måter. Informativ, billedlig, morsom og engasjerende. De som sender.
Anne Hilde og Jørns lille prat om livet
De 10 bud 10 måter å elske på.
Sett inn riktig tid/form av verbet
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Kapittel 6 oppgave a) Fra presens til 2. kondisjonalis
Taushetsplikt for frivillige
H VERDAGSREHABILITE RING Opplæring for ressurspersoner Del 2 Samarbeidsprosjekt mellom: Froland, Arendal, Risør, Grimstad, Åmli, Tvedestrand og Vegårshei.
Kapittel 3 En vanlig dag.
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Kapittel 6 e) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Kapittel 6 oppgave g Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
I dag snakker vi om psykiske problem:
De 10 bud 10 måter å elske på.
VURDERING Musikk trinn.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
-  Hvor går grensen mellom helse og uhelse?  Når er det på tide å bli bekymret for seg selv eller andre? -
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Feltanalyse Det kan stå bare ett ledd foran det finitte verbalet i vanlige setninger (fortellende helsetninger). Denne plassen kalles FORFELTET. Oftest.
BEDRE Å KUNNE LITT ENN INGENTING
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer Kapittel 10 oppgave i.
KAPITTEL 50 Josephs julaften. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene som betyr omtrent det samme desember 2. å gå 3. trist 4. nettopp 5.
Øyeblikk - om å gjøre det beste ut av her og nå 24. sept Marit Elin Hansen.
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i november og skal gjøre i desember.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Kapittel 3 En vanlig dag. a) Sett strek mellom ordene og forklaringene 1. trøtt 2. å jobbe 3. å dusje 4. rotete 5. en jobb 6. hun har ikke lyst 7. mandag.
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
Leve lykkelig alle dager til ende…
Hva er den beste måten å trene hund på?
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Nerdrumshagen Barnehage
Fevik En tur til Fevik.
Hvordan skal det egentlig se ut?
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Eldar Vanja BRANNVERN PÅ NØTTELITEN OKT-16-
Å få barn Skal – skal ikke ????
Undervisningen begynner
… når vi trenger litt perspektiv for å samle trådene?
Roller og forventninger
Hvordan støtte barnet i leseutviklingen
Psykologisk førstehjelp
Kapittel 31 Melissas utdanning og ønsker for framtiden
Kapittel 25 Othilie i barnehagen
2. Melissa, Petter og Cindy
Kapittel 46 Utviklingssamtale.
Kapittel 4 En normal ettermiddag og kveld.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
SIN BOK Barnehageåret
Fest & følelser Velkommen
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kapittel 26 Å søke lån i banken
Oppgave 6 g Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Kapittel 6: Heidi er lei av å rydde og vaske
Kapittel 4 oppgave a) Fra perfektum til preteritum 
Sinne Film:
Hvordan støtte barn og unge når ALS rammer familien
Foreldremøte Laksevåg barnehage « Gode voksne for barn»
Oppgave 6 a) Fra presens til 2. kondisjonalis
Kapittel 6 oppgave g g. Sett inn å sette (seg), å legge (seg), å ligge, å sitte, å stå.
Å se andre innenfra og seg selv utenfra
Fysisk og psykisk helse
Kapittel 5 oppgave b Fra direkte til indirekte tale. Han sier at … 
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 6 f) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.

f) Sett inn sin, si, sitt sine, hans, hennes eller deres. Reza gleder seg til å komme hjem til kona (til Reza) __. Kona (til Reza) __ er visst litt sliten i dag. Reza snakker til barna (til Reza) __. Reza og Heidi har tre barn. Barna (til Reza og Heidi) __ er snille. Reza hører en høy lyd idet han tar i dørhåndtaket på huset (til Reza og Heidi) __. Reza har vondt i hodet. Hodet (til Reza) __ verker. Heidi smiler litt mot ham når han kommer, men smilet (til Heidi) __ ser så rart ut. Heidi forsøker å fortelle litt om tankene (til Heidi) __. si hans sine deres hennes

f) Sett inn sin, si, sitt sine, hans, hennes eller deres. Barna rydder opp i lekene (til barna) __ før de setter seg for å spise. Lekene (til barna) __ ligger nå på rommet (til barna) __. Heidi kjenner at kroppen (til Heidi) __ er sliten. Heidi ser mot barna (til Heidi) __. Barna (til Heidi) __ er litt større nå. Barna ser mot (til barna) __ mor. Moren (til barna) __ er snill. Alle mennesker må takle (til menneskene) __ egne problemer. Problemene (til menneskene) __ kan ikke løses av andre. Norge har (til Norge) __ utfordringer. Hverdagen (til Heidi) __ har mange utfordringer. sine deres – deres hennes sine – hennes sin – deres deres