Presentasjon av forretningsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S
Elementer i en forretningsplan
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Selge et produkt eller en tjeneste
Innovation Camp ”Forretningsplanutvikling i praksis”
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Lønnsomhetsanalyser Mål: Resultatmaksimering på lang sikt
Forretningskonsept og forretningsplaner
IPR Intellectual Property Rights. Gruppe 20 Henning KristensenPål Hjørnevik Tom Kristiansen Karl-W Kirkedam.
Forretningsplan.
Noen sentrale kjennetegn ved plan- og budsjettprosessen: Det ble jobbet lite med mål og strategier. Kortsiktighet, dårlig sammenheng mellom planer, budsjett.
Øving 1 - Forretningsideen
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Markedsføringsplan Navn.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
OPPGAVER MÅL TEKNOLOGI.
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Forslag til struktur på prospekt for salg av fylkeskommunens aksjepost Fjord1 Nordvestlandske AS.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
Tittel på firmamøte Foredragsholder. Dagsorden Gjennomgang av viktige målsettinger og avgjørende faktorer for å lykkes Hva er det som gjør firmaet unikt?
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Kreativitet Opplæring
Tittel på firmamøte Foredragsholder.
Presentasjon av forretningsplan
Forretningsprosjektplan
Presentasjon av forretningsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Anbefale en strategi Ideer for morgendagen.
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produktet her
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Formidle dårlige nyheter
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Sett inn bilde av produktet her
Markedsføringsplan Navn.
Velkommen! Firmanavn.
Produktnavn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Kapittel 14: Styring av arbeidskapital
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Kap. 9 Organisasjonens omgivelse
Kapittel 13 Prissetting Forklare hva som menes med kundeverdi
Presentasjon av forretningsplan
KUNDEFORMIDLING.
Plan for forretningsprosjekt
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Selge et produkt eller en tjeneste
Firmanavn Forretningsplan.
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Sett inn bilde av produkt her
Introduksjon til prosjektpresentasjon
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon av forretningsplan Firmanavn Presentasjon av forretningsplan

Forretningskonsept Oppsummer produktet, tjenesten, teknologien, konseptet eller strategien som er viktigst, og som firmaet er basert på.

Beskriv firmaets langsiktige målsetting tydelig. Prøv å bruke ord som bidrar direkte til veksten av firmaet, men vær så konsis som mulig.

Markedssammendrag Oppsummer det tidligere, nåværende og fremtidige markedet ditt. Gå gjennom endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, priser eller konkurrenter som gjør bedriftens suksess mulig.

Muligheter Identifiser problemer og muligheter. Oppgi forbrukerproblemer, og definer hva slags produkt- /tjenestemuligheter som oppstår fra disse problemene.

Konkurrenter Oppsummer konkurrentene. Skisser firmaets konkurransefortrinn.

Mål og målsettinger Oppgi femårsmål. Oppgi spesifikke, målbare trinn for å oppnå femårsmålene. Oppgi mål for markedsandeler. Oppgi mål for inntekt/lønnsomhet.

Teamet Oppgi navnet til administrerende direktør og ledelsen. Inkluder tidligere prestasjoner for å vise at disse personene har lykkes før. Summer antall år med erfaring i dette feltet.

Organisasjonskart for teamet [Fullt navn] – daglig leder, adm. dir. [Fullt navn] – visedirektør [Fullt navn] – leder

Ressurskrav Oppgi krav for følgende ressurser: Personale Teknologi Økonomi Distribusjon Reklame Produkter Tjenester

Økonomiplan Skisser en overordnet økonomiplan som definerer den økonomiske modellen og prisforutsetninger. Denne planen bør inneholde forventet årlig salg og fortjeneste for de neste tre årene. Bruk flere lysbilder til å dekke dette materialet tilstrekkelig.

Risikoer og gevinster Oppsummer risikoene med det foreslåtte prosjektet og hvordan de vil bli håndtert. Beregn forventet gevinst, spesielt hvis du er ute etter finansiering.

Hovedproblemer På kort sikt På lang sikt Identifiser viktige avgjørelser og problemer som må løses umiddelbart eller i nær fremtid. Oppgi konsekvensene av å utsette avgjørelsene. På lang sikt Identifiser problemer det vil ta lengre tid å overkomme. Hvis du er ute etter finansiering, vær spesifikk om eventuelle problemer som krever økonomiske ressurser for at de skal bli løst.

Tillegg Ekstra referansemateriale og ressurser.