Hvilke planer har vi på vår skole?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Praksisfortelling Bruk av programmet wiki i et tverrfaglig elevprosjekt i videregående skole Prosjektet omfatter to vgs-klasser og fem lærere Kompetansemål.
Advertisements

Fellesfag Yrkesretting Relevans
Den ideelle kommunesammenslåing
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Samhandlingsforum 11.april 2012 Samhandlingsreformen ! Erfaringer så langt - Ortopedisk avdeling SØ.
Aktuelle saker. Tariff forberedelser Vi ber de tillitsvalgte om å foreta oppryddingene på medlemslistene sine i god tid før lønnsforhandlingene.
GNIST og Ungdomstrinns-satsingen VFL-samling Susanne Lavik
Inger Lysa Erland Berberg
Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
Hva har vi gjort i Mandal Ordfører og administrasjon + forankring i: BU Ungdomspartiene Skolene rektorkollegiet videregående med i samarbeid Bystyret stort.
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
1 SAP – Internasjonal; del av SAP-prosjektet Organisasjonsmessig: –Styringsgruppe –Prosjektgruppe –Arbeidsgruppe –Referanse- og målgrupper Metodisk: –Bruker-
NTNU – samarbeid med bransjen Fremtidens byggstudium Møte i policygruppe for bransjekontakt 14.oktober Tore Hoven Styreleder NLR.
Valg av fag vg1. Hovedregel for studieforberedende utdanningsprogram (SSP og idrett) Alle må ha et 2. fremmedspråk på videregående skole (i tillegg til.
Velkommen. Agenda  Forventninger  Fag  Klassemiljø  Info fra klassekontakter og Fau.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Kunnskap for en bedre verden Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland EiT-leder.
OmrådeFag Minst 30 studie- poeng i faget 0-29 studie- poeng i faget Sum lærere som underviser i faget, årstrinn % som ikke oppfyller kompetanse-
-Ein tydeleg medspelar Fronter APP Erfaringer fra Atlanten videregående skole.
Forventningene fra Fylkesmann « Fylkesmannen forventer at det er gjort en vurdering av hvorvidt kommunen, gjennom ny kommune eller på egen hånd, er i stand.
Retningslinjer for samfunnsansvar RBU 26. august 2013 Utforming av retningslinjer.
Veien videre - Dialogkonferanse fossilfrie byggeplasser.
Utviklingsnettverk for pleie- og omsorgstjenester for eldre 2016 Oppstartsamling i Tromsø, 31. oktober og 1. november Nettverk: Scandic-Easy «CLICK TO.
Ungdomstrinn i utvikling Avslutning - Fortsettelse Pulje 2, 4. samling Høsten 2015.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
Strategi & bemanningsplaner
Informasjonsmøte FAU Kirkevoll skole desember 2016
Internasjonalisering
Realfagskommunen Asker
Forventningene fra Fylkesmann
Nettverksledersamling
Vi ønsker innspill til arbeidet med helse-, omsorg- og sosialplan
Dr. Avis Glaze Utdannelse for demokrati;
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Å finne fagets kjerne -dybdelæring og kritisk tenking
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Ny læreplan… Høst 2017.
2 aktuelle høringssaker 2017
Møtedag – 09.45: Allmøte i auditoriet. Info fra elev og mobbeombud. Diverse info og ut dagen: Kurs og opplæring + HMS/risikovurdering.
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Elevintervju B – Samarbeid
Elevintervju B – Samarbeid
Fagfornyinga Innleiing på samling for Utdanningsforbundet og KS i Trøndelag 16.mars 2018 Av Torbjørn Ryssevik, spesialrådgjevar i Utdanningsforbundet.
«Et NAV med muligheter»
Fagfornyelsen Vi skal fornye læreplanene ved å gjøre dem mer relevante for framtiden. Fagene skal få mer relevant innhold, tydeligere prioriteringer.
Fagfornyelsen i grunnopplæringen og de tre tverrfaglige temaene
Fagfornyelse: ny læreplan i morsmål for språklige minoriteter Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020: LK2020 Aleksandra Kuźnik.
Fagfornyelse: ny læreplan i morsmål for språklige minoriteter Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020: LK2020 Aleksandra Kuźnik.
Fagfornyelsen Hva skal fornyes og hvorfor
Hva betyr det at fremtiden er digital i Lier kommune
Læreplanarbeid yrkesfag
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Arbeid med overordnet del
Tverrfaglige tema.
Nå er vi spente!.
VELKOMMEN TIL NETTVERSSAMLING!
Erfaringer fra samarbeid om mat og helsefaget med Regionalt fagnettverk midtre Buskerud, sett med en faglærers blikk Karen Lassen Universitetslektor/stipendiat.
Overordna del – verdiar og prinsipp i grunnopplæringa
Forslag til formål Seminaret skal bidra til å skape god kultur for nytenkende undervisning Seminaret skal være bidra til erfaringsutveksling mellom deltakerne.
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Critical Literacies and Awareness in Education
Fagfornyelsen Høring av læreplanene 22.mai 2019
Læreplan i samisk som førstespråk
Agenda for møtet: Gjennomgang av referat fra forrige møte – oppfølgning og status (Beate) Referat fra møte i Fellesnemnda 8 april (Beate) Oppfølgning «Arbeidsgiverpolitikk»
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
Ida Large og Beate Tislevoll, Udir
Utskrift av presentasjonen:

Hvilke planer har vi på vår skole? Hva har vi gjort, og hva skal vi gjøre? Ludvigsenutvalget- Fremtidens skole, studiedag høst 2015 Mer tverrfaglig samarbeid mellom lærere – samarbeid om tema og metoder Innovasjonscamp Vg2, høsten 2017, overordnet del. Hvordan implementere Folkehelse og livsmestring – Demokrati og medborgerskap – Bærekraftig utvikling i undervisningen? Gjennomgang av forslag til kjerneelementer i aktuelle faggrupper Høringssvar i matematikk – strukturendring Forslag til kandidater læreplangrupper. Frist 9.april Svare på høringen om kjerne elementer. Frist 17. april Grete Blekkan og Hilde Hov, Trondheim Katedralskole

Hva er viktig i lokale prosesser? Informasjon- lett tilgjengelig til riktig tid Mulighet til å lese høringssvarene fortløpende Oppsummering av innspillene #UDIRBLOGGEN Klare forventninger Enighet om hva som er profesjonsfellesskapets ansvar Enighet om hva som er profesjonens handlingsrom Forutsigbarhet og plan for prosessen Grete Blekkan og Hilde Hov, Trondheim Katedralskole

Forventninger til skoleeier, UDF og KS? Engasjement! Tid! Delta i debatten! Kom med innspill! Følg seminarene live! Udir-bloggen! Forventning Grete Blekkan og Hilde Hov, Trondheim Katedralskole