Tematiske inngangsveier

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MILJØKOMMUNE.NO Nettbasert veileder for kommunale saksbehandlere innen planlegging og miljøforvaltning.
Advertisements

Cristin-rapportering 2011
Fra universitetsbibliotekar til førstebibliotekar
Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Vortex Ny rettighetsmodell og ny funksjonalitet. Rettigheter i dag •Les: Brukere eller grupper som kan lese ressursen •Skriv: Brukere eller grupper som.
Skrivetrening Profesjonsstudiet (1.-3. semester)
Et velfungerende forskningssystem? Jan Fagerberg, Universitetet i Oslo Innledning til diskusjon på dialogmøte 31 Mai 2010.
Biblioteket som det elektroniske forlag: Digitale Utgivelser ved UiO Arne Jakobsson Universitetsbiblioteket i Oslo Bibliotek for medisin og helsefag.
9 prinsipper og 1 regneark:
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Ny UiO-web og webarbeid ved fakultetssekretariatet.
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2011 Kommunikasjonsavdelingen.
Kompetansekatalog – UiO. Foreslåtte grunnprinsipp: Enkel modell Koblet til andre databaser på nettet Muligheter til utvidelse og videreutvikling.
1 INNSIDA 2.0 Arbeidsgruppemøte Bakgrunn Bakgrunn: Dagens Innsida er 11 år gammel og teknisk utdatert – støtter ikke opp under dagens målsetting.
HiO HiAk Prosessen. Litt historikk September 2008: Styrene ved begge institusjoner vedtar å ”utrede og klargjøre ulike sider ved at HiO og HiAk går sammen.
Minestudier-prosjektet, v/Jørgen Grønlund (prosjektleder)
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
UiO – Forskningsadministrativ avdeling FRIDA som felles forskningsdokumentasjonssystem for universiteter og helseforetak ? - Rapportering av vit.
FORSKNINGSTORG – april 2012Berit Rødsand3 Hva «får» dere av arrangørene Telt Strøm Møbler Nettilgang Kaffe og pizza og hyggelig samvær.
Forskningssamarbeid i UH-nett Vest: Status, utvikling og perspektiver Sigmund Grønmo Samarbeidsmøte HiB 30. november 2010.
Cristin 2.0 – Hvor står vi og hva skjer videre? CRIStins oppstartseminar for NVI-rapporteringen 13. oktober 2014.
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
Om Kunnskapsdepartementets bruk av CRIStin-data
Formidling av forskning til brukere: Nettportalen «Sunn Skepsis» Erfaringskonferanse om kunnskapsbasert praksis 12. februar 2013 Astrid Austvoll-Dahlgren,
Fra forskning til forretning Oslo, 13. Mai 2003 Perler for svin eller gråstein til gull Jo Klaveness Professor i farmasi Innhold: Dagens situasjon Viktige.
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2015 Seksjon for kommunikasjon og studentinformasjon.
Håvar Brendryen, Stipendiat, Psykologisk institutt Wikipediaprosjektet 2. seminar – 6. okt
Presentasjon av problemstillinger til utvalgsmøte Geir Arnulf Sak Måling av forskning.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
1 ”Hvordan lykkes med implementering av SAP?” Diskuter og illustrer de viktigste suksesskriteriene for SAP implementering. Gruppeoppgave på SAP samling.
Samordnet praksis for budsjettering og regnskapsføring av forsknings- og utviklingsprosjekter innen helse Presentasjon i møte for Nasjonal fagstrategisk.
Status: Utkast sendt IHR-sekr Arbeidsgruppe: Inn og utreisende studenter Bakgrunn Anbefalinger – hovedpunkter i valgte løsninger Avgrensning:
Innspill til Monica i forkant av direktørseminar 5-6. mai IHR-studier.
INTPART et samarbeid mellom Forskningsrådet og SIU Internasjonale partnerskap for fremragende utdanning og forskning (INTPART) Berit Johne, Forskningsrådet.
Fagforbundets kvalitetsbegrep  Alle innbyggere skal gjennom det offentlige ha tilgang på tilpassede velferdstjenester av god.
Det medisinske fakultet HANDLINGSPLANER DMFs handlingsplaner for Handlingsplaner 2009 – prosess Prodekanus Helge Klungland Fakultetsrådssak.
Arne Bugge Amundsen Samhandling mellom de tre øverste styringsnivåene Fremlegg til styreseminar 20/
Pilotprosjektet. Gunnar Morken.
Strategi & bemanningsplaner
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
Viktige datoer i så henseende
Utdanningskomiteen 19. mai
Brukermedvirkning i helseforskning
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
Seksjonsmøte SKS 6. april
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
NTNUs samarbeid med lav- og mellominntektsland
Instituttledermøte 5. desember 2017
Kvalitetsmeldingsprosessen
Tilleggslønn Særavtale om honorering for arbeid på eksternt finansierte prosjekter - faste vitenskapelig ansatte.
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Presentasjonsmøte nytt dekanat
Sektorutfordringer i helseforskning – hvordan bedre samspillet?
Kommunikasjonslinjer for webarbeidet
Lions Røde Fjær 2015 Lions Norges største og viktigste oppgave i tiden fremover.
Sektorutfordringer i helseforskning – hvordan bedre samspillet?
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 1/8 2008
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 6/8 2008
Margaret Louise Fotland, AF Elin Stangeland, Universitetsbiblioteket
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 11/8 2008
Introduksjon til prosjektpresentasjon
Administrativ organisering -
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Sensorveiledninger på MN
Styringsgruppemøte Allforsk 20. Mai 2019
Oppfølging STUA seminar i februar
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Tematiske inngangsveier Ny UiO-web Tematiske inngangsveier

Inngangsveier til forskningen Flere inngangsveier fra ulike nivå Tematiske inngangsveier - ”Vi forsker på…” (Målgruppe: allmennheten og media) Oversikt over forskningsgruppene (alle) Oversikt over forskningsprosjekter (utvalg) Personsidene (For eksempel: http://www.uio.no/personer/ledelsen/olep/index.html ) - Instituttene må prioritere hvilke forskningsgrupper som skal presenteres på nett. Ressurser til vedlikehold og kvalitetssikring. IMB har valgt ut 25 prosjekter. Personsidene lenker til forskerens grupper og prosjekter, emneord knyttet til tematiske inngangsveier. - De nye personsidene er en forbedret utgave av dagens med automatisk uttrekk av forskernes publikasjoner fra Cristin og informasjon om stilling og sted fra SAP som før.

”Vi forsker på” sentralt og på fakultet ”Vi forsker på” sentralt og på fakultet. Tilsvarende vil kategoriene som tilhører et institutt synliggjøres på instituttets side.

Prosess for å få på plass tematiske inngangsveier: Klinmed leverer forslag til gode stikkord som inngangsveier til forskningen som foregår ved Klinmed. Frist: 3. mars En arbeidsgruppe som ledes av forskningsdekanen gjennomgår innmeldte kategorier fra våre 3 institutter for kvalitetssikring og samkjøring både internt på fakultetet og med andre fakulteter. Frist: 24. mars Produksjon av landingssider og opplenking mot forskningsinformasjonen. Frist: 28. april Alt trenger ikke være ferdig til lansering av nytt nettsted i mai. Kategorier fra samtlige institutter må på plass for at de skal kunne samkjøres og kvalitetssikres. Dette må gjøres før tekstproduksjon kan starte.

Kriterier for kategorier Kategoriene… skal hjelpe målgruppene med å finne frem i forskningen er beregnet på brukere som ofte er ukjent med fakultetets organisering er samlebetegnelser som presenteres med en generell tekst og lenker til relevant utvalg av forskningssidene. strekker seg i tid har navn som er forståelig for målgruppene. skal være forankret hos forskningsdekanen kan ikke være for mange kan brukes som emneord som kan knyttes til forskernes personsider Detaljerte retningslinjer: https://www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/nettpublisering/retningslinjer-nett/veiledninger/vi-forsker-paa.html Forslag til fremgangsmåte som har blitt nevnt: Ta utgangspunkt i "NFR - fagevalueringen av biologi, medisin og helsefag" Fordi forskningen som foregår under klinikkene er veldig blandet ikke dette så enkelt. Spesialistutdanningen Klinikknavnene Ta utgangspunkt i instituttets forskningsgrupper og deres aktiviteter -> forsøke å trekke ut et utvalg av tema som er treffende. Man kan velge å ikke dekke alt som foregår. Velge de viktigste temaene. Utvide senere. Man kan ta utgangspunkt i forslagene som kom inn i vår fra de vitenskapelig ansatte ved instituttet og kvalitetssikre disse. Man kan finne noen hovedtema ved å se på kategorisering av forskningen flere steder: både klinikknavn, spesialistutdanning, satsningsområder