Stadbasert og bærekraftig læring med

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Advertisements

Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Likeverd og likestilling. Kva meinar vi med likeverd? Alle er like verdifulle. Uavhengig av kjønn, rase, nasjonalitet, stilling eller status. -døme: svarte.
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
HORDALANDSMODELLEN PERSONALPOLITISK UTFORDRING HVORDAN STYRKE DET FLERKULTURELLE MANGFOLD,ØKE INTEGRERINGEN OG MOTVIRKE FREMMEDFRYKT I HORDALAND FYLKESKOMMUNE.
FAU To inspektører på plass: Tone Hilde Birkelund og Gørild Eltervåg Gørild: Innføringsklassene/Særskilt norsk/IK, spespedkoordinator, vikar Tone.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
IKT OG SKULELEIING Eit samarbeids- prosjekt mellom kommunene Rauma, Vestnes, Nesset, Norsk Nettskole og HVO.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
Sogn og Fjordane Fylkeskommune Regionalavdelinga FOLKEHELSE I SOGN OG FJORDANE Frå regional organisering til lokal handling i Sogn og Fjordane.
Mål for undervisinga Norsk Eg nyttar BO-blikk til å orientere med i teksten før eg les. Eg kan om ord der å blir skrive som o. Matematikk Eg kan rekne.
KOMMUNEPLAN FOR VINJE Samfunnsdelen Samfunnsdelens plass i plansystemet.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Bokdykk for born og førskolelærarar – Kva skal vi lese?
NYGÅRD BARNEHAGE SIN VISJON: «Kvardagsmagi og vennegaranti»
Regionreforma – vår status
Prosjekt Betre Læringsresultat
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Quiz.
Vikemarka skule i Ørsta.
Opplæringslova kapittel 9A
Natur- og miljøvernstrategien for DNT
Voss kommune Regionsenter Ca innbyggarar
Auka verdiskaping på ammeku
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Fristet, men fri! – Matteus 4,1-11
Masteroppgåve, UiA Litt om utvalet mitt!.
Forskarar har gjort dette funnet inne i ein meteoritt.
Kvifor er det viktig med naturmangfald?
Velkommen til foreldremøte
FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE
Kva har barn eigentleg rett til?
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Endring i opplæringslova § 3-1
Forventingar til foreldre frå skulen
Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa
Jølster kommune – politisk struktur
Dato: laurdag Tidspunkt: 11:00 – 15:00 Stad: Vågåmo skule
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
Fornying av kraftleidningen Dale – Fosse – Kaldestad - Hodnaberg
VOLDA VIDAREGÅANDE SKULE
Velkommen til foreldremøte
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Voksne for barn- indre Nordfjord lokallag
alle barna sin rett til god omsorg
Det har aldri vore skapt så mange nye arbeidsplassar i Sogn og Fjordane
Kommunane og den nye fylkeskommunen
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
NYGÅRD BARNEHAGE SIN VISJON: «Kvardagsmagi og vennegaranti»
STUDIESPESIALISERANDE
Synleggjer forståinga til elevane B – Samarbeid
Diskusjonsframlegg frå styret
Elevar som referansegruppe i ein ny-produksjon Wenche Gausdal
Referat frå foreldremøte
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
Gjer forståinga til elevane synleg B – Samarbeid
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Modul 2 Følg opp elevresponsar Korleis gi gode tilbakemeldingar og tilpasse undervisninga? B – Samarbeid.
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Verdighetskonferansen Kreativ omsorg 2019 Oslo,
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Den naturlege skulesekken Ein anleis og spennande skuledag!
INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ
Utskrift av presentasjonen:

Stadbasert og bærekraftig læring med Aurlandsmodellen som døme ”Verdsarvparken skal utvikle eigarskap til landskaps- og kulturverdiane gjennom lokal kultur- og identitets utvikling…” For å få til lokal utvikling og reiselivet er ein dag org. i eit samarbeid mellom komunar og bygdene Nærøyfjiorden verdsarvpark. Aurlandsmodellen står her bærekrafig og Stedsbasert basert læring, siden 1996

Mål for verdsarvparken: Verdsetjing og god forvaltning av natur og kulturverdiar Utvikling av nye næringar Utfordringar: Fråflytting frå bygda Nedbygging av landbruket Vertskapsrolla Gjennom stedsbasert læring meina vi at vi kan møta målene i paren .Auka folketalet, motvirke nedbygging av landbruket. Øve oss på å ta imot gjester, bli bevisste på vårt eige. ”Verdiskaping i møte”

Hagen Garden Kultur-landskap Fjell/fjord og utmark Aurlandsmodellen, lagt lærarplanane ut i terrenget reise som elevane våre er med på frå 1 til 10 klasse. Slik knytta vi band mellom omgjevnadane, staden og skulen, oppleving , kunnskap og handling.

Levande Skule frå 1996 til 2000. Garden som lærestad, utearealet som læringsarena og skulehagen. Lokale læreplanar med bruk av SJH som læringsarena. Samarbeid fjellstyret, kystlaget, ANKA, Fretheim hotell… Kurs i”Garden som pedagogisk ressurs”! Utviklingsprosjektet!! . Har de med syner til det!

Spiren Gards- barnehage Reise frå hage, gard, utmark fjell og fjord,- Aurlandsmodellen! Glimt frå læreplanen frå 1 til 10 klasse. Fylgja årstidene, arbeid/fest, utvikle alle sansar, Sjå vaksne i arbeid, etterlikning, erfare samanhengen mellom god jord og sunn mat, muntleg forteljing inne lære å lytte..Viktige år som eit stort sanseapparat..

Skulehagen frå 1. til 7. klasse Stjernehage, vekstskiftet nye vekster i fanget kvart år, laga eigen kompost, inn i fagene på skulen, teikna hagen vekst, samplanting, korleis enkelte planter trives ilag, omsorg, litt meir av ditt datt, bry seg om…..Utviklingsprosjektet, lage små planter i gartneriet på SJH, 4 klasse

Garden som lærestad frå 1.-10. klasse Korn i første klasse, tek det no igjen i 9 klasse, utviklingsprosjektet!

Pressing av eplesaft med 3. 6. og 9. klasse Henta epler i bygda, samlar inn, maler masse, jekk, uten tilsetjing..pastorisering, salg

Skjøtsel av kulturlandskap i 5. klasse Geita i utviklingsprosjektet!! Rydding/hogst

Enterprenørskap med 6. klasse - frå ved til pizza

Aurlandsdalen - vegen fram med kløvhest og forteljing Ungdomskule frå Bergen, bitte kløv på hesten, karftfor 40 kg. På kvar side, forteljing undervegs, leita etter kulturminne, mektige fossefall, kraft i landskapet, førebur vi stølssesongen, VG3 elevar

Fiske i fjellet 1. til 4. klasse

Vargebotn (1300 meter o.h) - kultivering av fiskevatn saman med fjellstyret.

Global solidaritet

Skular frå regionen på SJH: Tema: Dyra på garden, Mat og helse, Økologi og bærekraft - Landbrukspraksis Førskulelærara, økologisk hage Lærarutdanning, foredlig og lokal mat Høgskular frå utlandet, samspel med naturen Felles: dei vil lære om Aurlandsmodellen… Ressursentert løfte Levande skule opp i Stedsbasert læring, søkjer forprosjekt, dokumentere Aurlandsmodellen, utvikle kurs

Så dei skal ut i verda. Har en ein gong forbinde seg/ forankra seg, er det allment, overførbart til andre stader, niste på vegen…kjennner seg heima i verden. Vi vil at dei skal møte livets oppgåver og mestre utfordringa saman med andre,.