Stadbasert og bærekraftig læring med Aurlandsmodellen som døme ”Verdsarvparken skal utvikle eigarskap til landskaps- og kulturverdiane gjennom lokal kultur- og identitets utvikling…” For å få til lokal utvikling og reiselivet er ein dag org. i eit samarbeid mellom komunar og bygdene Nærøyfjiorden verdsarvpark. Aurlandsmodellen står her bærekrafig og Stedsbasert basert læring, siden 1996
Mål for verdsarvparken: Verdsetjing og god forvaltning av natur og kulturverdiar Utvikling av nye næringar Utfordringar: Fråflytting frå bygda Nedbygging av landbruket Vertskapsrolla Gjennom stedsbasert læring meina vi at vi kan møta målene i paren .Auka folketalet, motvirke nedbygging av landbruket. Øve oss på å ta imot gjester, bli bevisste på vårt eige. ”Verdiskaping i møte”
Hagen Garden Kultur-landskap Fjell/fjord og utmark Aurlandsmodellen, lagt lærarplanane ut i terrenget reise som elevane våre er med på frå 1 til 10 klasse. Slik knytta vi band mellom omgjevnadane, staden og skulen, oppleving , kunnskap og handling.
Levande Skule frå 1996 til 2000. Garden som lærestad, utearealet som læringsarena og skulehagen. Lokale læreplanar med bruk av SJH som læringsarena. Samarbeid fjellstyret, kystlaget, ANKA, Fretheim hotell… Kurs i”Garden som pedagogisk ressurs”! Utviklingsprosjektet!! . Har de med syner til det!
Spiren Gards- barnehage Reise frå hage, gard, utmark fjell og fjord,- Aurlandsmodellen! Glimt frå læreplanen frå 1 til 10 klasse. Fylgja årstidene, arbeid/fest, utvikle alle sansar, Sjå vaksne i arbeid, etterlikning, erfare samanhengen mellom god jord og sunn mat, muntleg forteljing inne lære å lytte..Viktige år som eit stort sanseapparat..
Skulehagen frå 1. til 7. klasse Stjernehage, vekstskiftet nye vekster i fanget kvart år, laga eigen kompost, inn i fagene på skulen, teikna hagen vekst, samplanting, korleis enkelte planter trives ilag, omsorg, litt meir av ditt datt, bry seg om…..Utviklingsprosjektet, lage små planter i gartneriet på SJH, 4 klasse
Garden som lærestad frå 1.-10. klasse Korn i første klasse, tek det no igjen i 9 klasse, utviklingsprosjektet!
Pressing av eplesaft med 3. 6. og 9. klasse Henta epler i bygda, samlar inn, maler masse, jekk, uten tilsetjing..pastorisering, salg
Skjøtsel av kulturlandskap i 5. klasse Geita i utviklingsprosjektet!! Rydding/hogst
Enterprenørskap med 6. klasse - frå ved til pizza
Aurlandsdalen - vegen fram med kløvhest og forteljing Ungdomskule frå Bergen, bitte kløv på hesten, karftfor 40 kg. På kvar side, forteljing undervegs, leita etter kulturminne, mektige fossefall, kraft i landskapet, førebur vi stølssesongen, VG3 elevar
Fiske i fjellet 1. til 4. klasse
Vargebotn (1300 meter o.h) - kultivering av fiskevatn saman med fjellstyret.
Global solidaritet
Skular frå regionen på SJH: Tema: Dyra på garden, Mat og helse, Økologi og bærekraft - Landbrukspraksis Førskulelærara, økologisk hage Lærarutdanning, foredlig og lokal mat Høgskular frå utlandet, samspel med naturen Felles: dei vil lære om Aurlandsmodellen… Ressursentert løfte Levande skule opp i Stedsbasert læring, søkjer forprosjekt, dokumentere Aurlandsmodellen, utvikle kurs
Så dei skal ut i verda. Har en ein gong forbinde seg/ forankra seg, er det allment, overførbart til andre stader, niste på vegen…kjennner seg heima i verden. Vi vil at dei skal møte livets oppgåver og mestre utfordringa saman med andre,.