ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

ESS – opplæring av sluttbrukere
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Versjon 16 Innkjøp og Tidsskrift. Start Innkjøpsmodulen •Modullinjen er flyttet nederst til høyre.
Veiledning for firmakunder
Nytt økonomi og lønns/personalsystem fra
E-handel.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet -Praktisk arbeid.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Purrerutiner og inkasso Hvordan bruke rutinene i Uni Eiendom ?
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
AV-utstyr i uh-sektoren Alice Sporstøl UNINETT FAS
Veiviser for utfylling av elektronisk innkjøpsanmodning
Informasjonsmøte om endringer i e-handelsløsningen E-handelsløsningen knyttes sammen med fakturaløsningen.
Opplæring i BasWare Elektronisk fakturabehandling
Kurs/Infomøte BasWare
Endringer av rutiner knyttet til bilagsbehandling for UiB
Regnskapsprogrammet Praktisk arbeid Arbeidsgangen Bilagene konteres og registreres i vinduet for bilagsregistrering. Inn og utbetalinger til kunder og.
Krav til faktura Forhåndsnummerert – på trykte blanketter eller ved maskinelt tildelte nummer Firma skal ha org.nr Mva skal være spesifisert Adressert.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Basware Purchase Management
Elektronisk behandling av inngående faktura
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Reiseregninger i HR-portalen
Opplæring i BasWare ThinClient --- Elektronisk fakturabehandling
Fredrikstad kommune ønsker eFaktura i formatet EHF
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Rekvisisjonsblokka forsvinner
Nettverkssamling Regnskap/økonomi.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Otra Web-Shop - Quick Guide
FAKTURABEHANDLING FAKTURAMOTTAK FOR VÆRNESREGION.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
MinSide er et viktig element i et oppdatert regnskap En overgang til elektronisk mottak av bilag gir godt grunnlag for et oppdatert regnskap Duett.no har.
Merkantil samling i Ålesund
Bestilling av inngangsnøkler (legge på nettside)
Otra Web-Shop - Quick Guide
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Aksess Innkjøp as Digitalisering av samspillet mellom
VELKOMMEN TIL FAGDAG I ØKONOMI
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Økonomi, personal og arkiv
2016 VISMA Arbeidsfordeling i praksis
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Returmottak IMI Warehouse – Mottak av retur
Kurs i økonomirutiner i JF
(overordnet beskrivelse) Regnskap Sluttbruker Rekvisisjon
Fagdag i økonomi 14. og 20. november 2017.
Fagdag i økonomi 14. og 20. november 2017.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Merkantil samling i Kristiansund
E-handel.
UNINETT-avtalene Leverandøroppfølging BtB-prosjektet E-handel
Innkjøpsforum Del 1: E-handel
Innkjøp.
BASWARE.
Brukerundersøkelsen 2018 Har du deltatt?
Fullmaktstruktur på NHH
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
22 april 2015 E-handel.
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Attestasjon og anvisning
Anskaffelse og Gjenanskaffelse
Utskrift av presentasjonen:

ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017 Mamdouh Al-farra

Inngående fakturer Inngående fakturaer Leverandørfaktura Innkjøpsfaktura

Innkjøpsfaktura Når vi bestiller gjennom Basware PM, mottar vi en faktura med kategori innkjøpsfaktura. Referanse på innkjøpsfaktura er bestillingsnummer ( UH-nummer). Så får vi match mellom fakturaen i Basware Invoice og ordren i Basware PM. - Som hovedregel skal alt bestilles gjennom Basware PM.

Innkjøpsfaktura Fordeler med innkjøpsfaktura: Vi sparer masse tid og ressurser, får bedre oversikt, automatisk kontroll mot varemottak, og bedre avvikshåndtering. Seksjon for Økonomi slipper å dele ut fakturaene til attestering og anvisning og deretter purre på. Innkjøpere og godkjennere slipper attestering og anvisning i Basware Invoice. Vi har mer kontroll når det gjelde prisavvik og feil fakturering. Ved prisavvik må innkjøpsfaktura attesteres og anvises, men vi sparer masse tid likevel ( fakturen er ferdig kontert)

Innkjøpsfaktura Eks. mange leverandører fakturerte oss for ordren to ganger. Systemet oppdager dette. (Ordrestatus: Ordre fullt fakturert)

Krever det mye tid å legge inn bestilling i PM? Tips: Skal du bestille noe som du vet at den ligger i dine gamle anmodninger (er bestilt fra før)? Du kan kopiere en gammel anmodning og korrigere litt på den. Så sparer du masse tid. (Dette gjelder ikke eksternkatalog)

Leverandørfaktura Når vi bestiller direkte på mail eller telefon, mottar vi en faktura med kategori leverandørfaktura. Vi opplever i dag utfordringer i forhold til dårlig merkede leverandørfakturer samt at fakturene blir liggende ubehandlet hos brukere. Vi bruker masse tid og ressurser for å finne ut hvem skal betale de leverandørfakturene. ( Dette er bortkastet tid) Krav til gyldig referanse på leverandørfaktura. Etternavnet til den som attesterer fakturaene ( bestilleren) + avdeling eller institutt som hører til. Fakturer som mangler gyldig referanse vil bli sendt i retur til leverandøren.

Leverandørfaktura Vi ønsker ikke å motta fakturer på mail eller i internt post som skal skannes og legges i Basware Invoice. Basware gjør denne jobben for oss. Ved bestilling direkte ( på mail eller telefon), må alle oppgi riktig fakturaadresse.

Faktura-adresse https://www.nhh.no/om- nhh/kontakt/

Elektronisk Handel Format ( EHF) Ved å sende og motta faktura i EHF-format spares masse tid. I tillegg slipper vi purringer og inkassovarsler. En annen stor fordel er at du er helt sikker på at alle fakturaer kommer frem. Alle statlige organisasjoner krever faktura i EHF format. Vi ønsker ikke å motta PDF-fakturaer fra norske leverandører.

Ny leverandører!! Hvorfor opprettes det så mange nye leverandører? Skal du bestille møbler, kontorrekvisita, oversettelse, mat, Hotel konferanse, blomster, … etc. må du kontakte innkjøperen på din avdeling eller institutt. Oversikt over leverandører og veiledning finner du i paraplyen https://www.nhh.no/paraplyen/okonomi/innkjop

Generelle regler NHH betaler ikke fakturaer adressert til privatpersoner. Vi må skille mellom kvittering, utleggsrefusjon og faktura Vi har fått mange Kvitteringer i Basware Invoice. Eksempel: Når en har betalt reise med kredittkort, så får han/hun tilsendt kvittering. Kvitteringen skal ikke legges inn i Basware Invoice for behandling.