x x x La barna ta portrettbilder av hverandre.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
HVA ER ?.
Advertisements

FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
KVINNER… For noen dager siden var jeg inne på Statoil. Da kom det en kvinne inn og spurte etter en sjuhundreogti. Vi tittet alle forundret på hverandre.
SIN BOK Barnehageåret Bilder av de som bor hjemme hos meg :
Tekst, språk og kommunikasjon
Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
1 PAPIRLYKTER. 2 3 ` A4 papir Fargeprinter (for å printe ut malene som kommer i.pdf- versjon) Saks (eller papirkniv) Lim Blyant Papp Lange lys (eller.
Kulpen har 40 barn i alderen 3-6 år. De er delt i 3 prosjektgrupper(Rosa-Grønn og Orange.Her er utdrag fra PowerPoint-dokumentasjonene som er grunnlaget.
Velkommen til nytt barnehageår! Spesielt ønsker vi de barna som er nye på avdelingene velkommen til oss- vi ser frem til å bli godt kjente med dem og familiene.
Fotografering av gravminner. Fotografering SLEKT OG DATA/Gravminner i Norge 2  I utgangspunktet kan dette fortone seg ganske lett. En stein står i ro.
Velkommen til nytt barnehageår! Det er tilvenningstid i barnehagen. 3 nye barn har begynt hos oss. Jonas, Victoria og Mathilda.. Vi ser allerede at alle.
Observasjonstema: Glede av hverandre. Denne gangen har vi valgt å lage en power point presentasjon, vi håper dette gir dere enda bedre mulighet til å se.
Velkommen til nytt barnehageår! Det er tilvenningstid i barnehagen. Også hos oss på Nøtteliten. Vi har fokus på å bli kjent på en ny måte. Nå skal vi være.
Joanna Haynes Barn som filosofer Å lære gjennom spørsmål og dialog i førskole og skole.
Plan for 1.klasse Uke november Fylket vårt Rogaland.
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i september og skal gjøre i oktober Som dere ser på bildet var noe av det mest spennende.
Å SKRIVE EN KREATIV TEKST. Match person og omgivelser.
Holdninger til helseforsikring
Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver
Geometri 3.
Opplæring i VIP-makkerskap
Dette er forsiden som kommer frem når dere har logget dere på
X x x «Monotypi». Finn frem glass eller pleksiglass plater i størrelse litt under A4 eller A5. Du må ha tykt papir som er litt større en glassplatene.
Oktobernytt Nå er virkelig høsten her med alt av vær som det kan tilby! Barna får mange ulike erfaringer med været gjennom at vi går ut hver dag- uansett.
Gang.
Venner & valg Avslutning.
Oppgave om gruppedynamikk
Øraker -En drømmeskole.
Hvem eller hva sitter på toppen av pyramiden – hvem bestemmer hva vi skal få lov å holde på med? Foredrag av Thor Olaf Askjer GF
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Du kan legge.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Disippel-overføring.
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Jæren og Sandnes KAL Geir Nordvik
Den matematiske samtalen
Misunnelse Har dere vært misunnelig på en ting noen andre hadde noen gang? Fortell om det Hvor i kroppen kjenner du misunnelse? Hvordan kjennes følelsen.
SIN BOK Barnehageåret
Hva er funksjoner og når bruker vi det?
Lek og moro skal vi ha, det gjør barn og voksne glad!
Demensaksjonen september
Evaluering eBorger Pilot
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Origo - byutvikling i praksis
Klubbutvikling oppfølging
Kandidatundersøkelsen 2018
Kapittel 1, oppgave a) Sett inn riktig form av substantivene
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Velkommen til foreldremøte
Periodeplan for Januar 2019
Skrive for å lære: mikrooppgaver på kurset
Tegn røttene til mosene og skriv her: 3 Tegn her:
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Periodeplan for mai Barnehagen stengt! Vi går i tog
Eine og Andri på viktig oppdrag
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Skrive for å lære: mikrooppgave C-G
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Fag / tema Samfunnsfag Trinn
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Hvordan er et atom bygd opp?
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
MEG SELV EVALUERING OG OPPSUMMERING AV AUGUST
EVALUERING OG OPPSUMMERING AV AUGUST SEPTEMBER
Brukstips! Det blå tekstfeltet i denne filen er en tekstboks. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte det rundt og kopiere hvis du vil. Du kan endre.
Utskrift av presentasjonen:

x x x La barna ta portrettbilder av hverandre. Ta med barna på å skrive ut bilder av seg selv. Skriv ut bildet i A4 størrelse. Del bildet av barnet nøyaktig i to, slik at du sitter igjen med et «halvt» barn. Hjelp barna å lime en og en halvpart ut på siden på et hvitt ark, slik at det er plass til å tegne på den andre siden. Oppgaven her er å tegne den andre halvparten av ansiktet sitt, som en fortsettelse av bildet. Det er viktig å oppfordre barn til å bruke litt ekstra tid på å gjøre seg kjent med ansiktet sitt. Ta frem et speil som sendes rundt, slik at de kan studere hvordan øyne, nese og munn ser ut. La barna tegne ut begge halvdelene og oppfordre dem til å bruke tid. La barna velge hvilket de er mest fornøyd med. Det skal vi henge opp. Bli kjent med fotografi som medium. Tverrfaglig tenking ift å se på og bli kjent med kroppen vår/ansiktet vårt. Spennende kombinasjon med bilde og tegning.