Dialogkonfernse Ruter

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velferdsteknologi Velferdsteknologi åpner for at pleietrengende kan bo lenger hjemme under trygge og gode forhold Johan Ivarson Adm dir Telenor Objects.
Advertisements

Øyfergesambandet i Oslo Dialogkonferanse 7. januar 2013 Rolf Michael Odland Leder for Innovasjon & HMSK Boreal Transport Norge 1.
1 Regulatørene kommer? direktør Willy Jensen PT-forum, 16. juni 2009 i Lillesand.
Styrearbeid i Norwegian
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2014
Arbeidslivssenteret i Oslo på besøk hos SYE
Strategikart 2011 med noen gjennomgående mål
Byggforedrag ved NTNU Prosjekteringsledelse Trond Bølviken, Veidekke Entreprenør As Nils A Mogstad, Veidekke Entreprenør As.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Forbedringsprosjekt for økning i reiser og inntekter.
Konsernstrategi: Sammensetting, styring og organisering
Strategisk ledelse, STR 9634
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Leveransen Den siste barriere. Personer og samspill fremfor prosesser og verktøy Programvare som virker fremfor omfattende dokumentasjon Samarbeid med.
Ruter 11.mars Kjerstin Winther-Jacobsen
Kp 4 Målformulering Godt formulerte mål skal:
”Programfag til valg” En nyskaping innen yrkes- og utdanningsveiledning?
Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen…
Tjenestestedets navn ARBEIDSLAGSMODELLEN BÆRUMS VERK ARBEIDSLAG.
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
Fagskolen for byggenæringen
Hvorfor foreldremedvirkning?
Universitetet i Oslo Det juridiske fakultet IT-kontrakter Levering.
CAKE session no. 10 Stille avvik og veien videre i CAKE.
Bærekraftig bompengeregime Erfaringer fra Oslopakke 3 Fylkesordfører Anette Solli.
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Erfaringer fra Nittedals-anbudet
NITTEDALSANBUDET DIALOGKONFERANSE. ” Incitament er en stimulans til å gjøre en ekstra innsats 2.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
Risiko og sikkerhet i transportsektoren – et transportovergripende forskningsprogram Programstyreleder Finn Harald Amundsen Statens vegvesen, Vegdirektoratet.
Seksjonssjef Hege Bolstad Pettersen
RAMMEAVTALE OM BUSSTJENESTER DIALOGKONFERANSE. GJENNOMFØRING  Døgnbemannet trafikksentral og ute-koordinator  Ruteplanlegging – Operatørs ansvar  Opprettholde.
CREE Minibrukerseminar Fleksibilitet på etterspørselssiden i kraftmarkedet Professor Nils-Henrik M. von der Fehr Oslo, 10. november 2014.
Vedlegg 6 - Incitamentbeskrivelse Nittedalsanbudet 1.
Utvikling av forretningsmodeller Dialogkonferanse torsdag 7.april 1.
– 1.1 Presentasjon av Undervisningsbygg Tilbudskonferanse vaktmestertjenester Runar Berget –
BRA Forretningsidé : “Utvikle, integrere og selge informasjonssystem for alle som eier, forvalter, drifter eller bruker eiendom.”
Universell utforming i Nasjonal transportplan Partnerforum: Universell utforming og statsforvaltningen Blindern, Trine Hagen Vegdirektoratet.
Pressefrokost 6. februar 2006 Trond Bjørgan konsernsjef.
Ledelse og organisering av høyere utdanning - nasjonale og institusjonelle strategier Evaluering av Kvalitetsreformen Brukerkonferanse Oslo
Direktør Jan Ellertsen, Vox Fylkeskommunene og voksnes læring.
MODUM – SIGDAL - KRØDSHERAD Turistnæringen i Midt Buskerud Diskusjonsgrunnlag som innledning til en ny reiselivsatsing !
Partnerseminar Norges forskningsråd Lean som metode for prosessforbedring – erfaringer fra SSB Marit Rønning Seksjonsleder økonomi og virksomhetsstyring.
Markedsleder i Norge på elektriske busser
Dialogkonferense Ruter
Vinterdrift av kommunale veier
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Dialogkonferanse Nittedalsanbudet.
Møte i Vegdirektoratet 9
Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur
Risiko OG SÅRBARHETER I EN NY TID
Systemtest av elektriske busser i Oslo sentrum Presentasjon på dialogkonferanse Unibuss.
Hvilke kjerneaktiviteter må vi utføre for å oppfylle verdiløftet?
Hva er NRI? NRI er eid av kommunene Aurskog-Høland, Enebakk, Fet, Nittedal, Rælingen og Sørum Sørum kommune er vertskommune for NRI Finansieres ved et.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Stabsdirektør Inger Vold Zapffe
Dialogkonferanse om fremtidens mobilitetsmarked
Denne slide fungerer sånn:
Del III: Relasjonsforhold mellom kunde og leverandør
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Kostnadsstyring Privat / Offentlig
Kommunesammenslåing - Viken
Utskrift av presentasjonen:

Dialogkonfernse Ruter Arne Veggeland og Per Nilsen

Prinsipper for forretningsmodeller Det må være viktig for både Ruter og operatør at: Kundene blir flere Kundene er fornøyde Kvaliteten i leveransen er god Viktig læring fra driften går tilbake til de som utformer tilbudet ……. og kontraktene må legge til rette for og gi incentiver til dette I et integrert og komplisert kollektivsystem som i Oslo kan vi ikke se at styringen av og utformingen av kollektivtilbudet kan ligge annet sted en hos offentlig myndighet (i dag i stor grad delegert til Ruter) Kontraktene må balansere risiko, det viktigste er å åpne for reforhandlinger når viktige premisser blir endret Nettbuss mener derfor at produksjonskontrakter med betydelig innslag av partnerskap og incentiver er beste kontraktsform i Oslo/Akershus Incentivene må være realistiske, oppnåelige og motiverende