Fysikksimuleringer på sksk.no/fysim

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nyttig energi og fantastisk elektronikk
Advertisements

v/Trine Aakermann faglig leder Dysleksi Norge
Regning i alle fag Ungdomstrinnsatsningen
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Arduino workshop Lær å styre elektronikk med en mikrokontroller Av Jon Haavie, Vitensenteret, Norsk Teknisk Museum.
ELEKTRISK ENERGI FRA FORNYBARE OG IKKE-FORNYBARE ENERGIKILDER UNGDOMstrinnet vurderingskriterier til underveisvurdering Navn:____________________________________________________________________.
Mål: Samle bibliotekressursene i kommunen min Hvordan skal jeg få til det?
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
Programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram
Utfordringer og muligheter i praksiskonsulentordningen Innlegg til PK-samling, Kirkenes 2. juni 2010 Øystein Fossen/Kristin Reichborn Kjennerud, Arbeidsforskningsinstituttet.
Videreutvikling av NetLab Hovedprosjekt 26
Naturfag og IKT. IKT til hva Informasjonssøk Presentasjoner Animasjoner Pedagogiske programmer Administrasjon av undervisningen Chat/diskusjon.
Bufdirkonferansen Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.
Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med.
Tekst, bilde og komposisjon
Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen
Magnetisme og elektrisitet – nære slektninger
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Halvlederfysikk. Krystaller og evnen til å lede elektrisk strøm
Kompendium i Sensorteori
Kompendium i Sensorteori
FOU prosjekt ved Sjøkrigsskolen
Fysikksimuleringer på sksk.no/fysim
Bruk av digitale stellarium i astronomiundervisningen Olav Holm Kvitsund Gymnas Landskonferansen for fysikkundervisning,
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Dialoggruppe™ Metode i reflekterende lytting. Dialoggruppe™ En metode med fokus på å lytte En metode for forståelse og likeverdighet En metode for åpenhet.
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Kraft og bevegelse Kap 9.
123 Data - Førstehjelp Krokelvdalen Skole. Hva skal vi lære Slå på/av datamaskinen Hva som må til for å komme på internett Hvilke typer kommunikasjonsformer.
Forstudie Nå situasjonen: dagens situasjon med ulemper og fordeler
Transistorer – en alternativ presentasjon
Kapittel 18 Grunnleggende diodekoplinger
Magnetronen Viktig komponent i radar og mikrobølgjeovn Enkel modell for virkemåten til magnetronen Går ikkje inn på detaljert forklaring av vekselverknaden.
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
Erfaringer fra alternative opplæringsmodeller som fører fram til fag-/svennebrev Utfordringer og muligheter Opplæringskonferansen NFK 27. januar 2016 Finn.
Basert på Brandsford et. Al   Hva vet vi på grunnlag av nyere forskning samlet sett?  Tre nøkkelaspekter ved læring og undervisning:  Elevsentrering.
Velkommen til MG Rover Norge Serviceskolen. MG Rover Norge Serviceskolen Kurs innhold Hva er elektrisk strøm Magnetisme Vekselstrøm og likestrøm Blyakkumulatoren.
Transistorer – en alternativ presentasjon Dekkes delvis i boka Kap Temapunkter for de 3 neste ukene Beskrive struktur og virkningsmekanismer i bipolare.
Elektro 1 SUBARU NORGE AS MG ROVER NORGE. Kurs innhold Hva er elektrisk strøm Hva er elektrisk strøm Magnetisme Magnetisme Vekselstrøm og likestrøm Vekselstrøm.
NRØA møte Karakterrapport for bachelorstudiene i økonomi og administrasjon 2008 NRØA møte 2-09 Stavanger, NRØA arbeidsutvalg Theo Schewe.
Vi vet godt hva som virker, og ikke virker…
NY VRI Nina og Ingvild.
Opplæring for Microsoft® Office SharePoint® 2007
A Melding fra lærer Melding til elev Melding fra elev ASCII-kode
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
Detta er en automatisk lønnsforhandling
Newtons lover.
Sett inn bilde av produktet her
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 4, 1. samling Våren 2016.
Elektrisitet og magnetisme
Elektrisitet og magnetisme
A Melding frå lærar Melding til elev Melding frå elev ASCII-kode
Sett inn bilde av produktet her
Plugin for NDLA i it’s learning
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Brukermedvirkning i praksis – bruk av FIT
Transistorer – en alternativ presentasjon
Produktnavn.
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Den vanskelige samtalen
Fokus på matematikk Skien kommune hadde i årene frem til 2013 svake resultater i matematikk Kommunene satte derfor i gang en felles satsing for å løfte.
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
Kommunikasjonsformer
Modul 1 Modeller B – Samarbeid.
10 Konjunkturledigheten
Dataanalyse CanSat.
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Utskrift av presentasjonen:

Fysikksimuleringer på sksk.no/fysim   Hvor finnes gode simuleringer/animasjoner? Bruk søkemotor eller en samling (det finnes mange). Vår anbefaling:  http://sksk.no/fysim

Hvordan bruke animasjoner i undervisningen?   -    Demonstrasjoner i timen       -    Diskusjonsoppgaver i timen -    Individuelle oppgaver knyttet til en animasjon.      Svarene kan registreres og følges opp.      Utviklet/under utvikling på Sjøkrigsskolen

  Eksempler: 1.      Demoer i timen. Ex 1:     Tvungne svinginger. Frekvens og resonans Ex 2:    Radarbølge i bølgeleder Ex 3:    Halvlederfysikk: Dioden i lederetning og sperreretning Ex 4:     Dioden i lederetning. Mer detaljert modell Ex 5:     Modell av npn transistor

  2.     Fellesoppgaver/diskusjonsoppgaver i timen. Ex 1:    Om induksjon: Forklar det du ser! Ex 2:    Om induksjon: Forklar det du ser  Hvorfor stopper bevegelsen? Hvordan blir polene på spolen? Hvis tid: Ex 3:    Oppgave til dere. Oppgaven er å skissere en fluks-tid graf.   

3.    Individuelle oppgaver/ Animasjon med oppgavedel De ferdige oppgavene ligger her, under knappen "Oppgaver". Ex 1:     Grafisk forståelse. Rettlinjet bevegelse Ex 2:     Hvordan virker en fasestyrt radar?   Administrasjon av klasser og testresultat.

Oppfordring til alle: Har dere gode animasjoner, send adressen til oss! Har dere idéer til spørsmål til en konkret animasjon? Kontakt oss, så kan vi i fellesskap lage et opplegg.   Kommentarer/idéer til forbedringer? Kontakt oss!