Utfyllende bestemmelser

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rekruttering av rektor og ledelse
Advertisements

Bedømmelse i teknisk administrative stillinger
Personalreglementet Sikrer medbestemmelse ved tilsettinger, oppsigelse og disiplinærforføyninger. Må ha 25% av de organiserte Sikrer klageadgang KY Knut.
Styrings- og administrasjonsreglement og Forretningsorden for styringsorganer
Erfaringer med akkreditering av masterprogram ved HiAk Oversikt over de masterne (og en ph.d.) HiAk har fått akkreditert fra 2004 – d.d. ■Læring i komplekse.
KOMPETANSEKRAV Tilsettingskurs januar 2014
Innstegsstillingen i det norske karrieresystemet Svein Kyvik.
Skolelederundersøkelsen 2008
Kvalifikasjonsrammeverket - en pedagogisk reform
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Søknader om permisjon fra stipendiater Regelverk.
1 Heving av NTNU-ansattes undervisning- og veilederkompetanse. En kort oppdatering. Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her.
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Ungdoms prioriteringer, valg og bortvalg av realfag
Universitetet i Tromsø Bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet økonomistyring Avdeling for økonomi 15. oktober 2009.
Tilsettingsprosessen Avdeling for personal og organisasjon.
UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP ETIKK VED UMB 1 HVORFOR ER ETIKK VIKTIG VED UMB? På alle våre arbeidsfelter er det lett gjenkjennbare.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
Til møte i Studierådet, 22. september 2011 Styringsstruktur for undervisning på IMK.
Styrevalg ved HF høsten 2012 Administrativt ledermøte Inger-Johanne Ullern.
YS/STLKY/KLF Knut Ellstrøm Personalreglementet  Sikrer medbestemmelse ved tilsettinger, oppsigelse og disiplinærforføyninger.  Må ha 25% av de organiserte.
Stillinger: a)INSTITUTTLEDER: Det var tre søkere til stillingen. Intervjukomite, vedtatt i instituttstyret: Morten Dæhlen, Instituttleder IFI, Komiteleder.
Stillinger: INSTITUTTLEDER: Det var tre søkere til stillingen.
”Voksne funksjonshemmedes læring” - - Skandinavisk innsats i takt eller utakt?
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Knut Ole Lysø, FFL Kriterier for ansettelse som høgskolelektor Innlegg februar 2013 kunnskap gir vekst
Stillinger: a)INSTITUTTLEDER: Det er tre søkere til stillingen. En intern, to eksterne (en av disse er II-er hos oss) Reglement for tilsetting og valg.
UiB og Matematisk institutt Alver Hotell november 2005.
Oppgave- og rolledeling mellom instituttleder og kontorsjef Sett i en instituttleders perspektiv (Jarl Giske, BIO)
Strategisk utdanningsutvalg Odd Arne Paulsen
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
Fagområdet for universitetspedagogikk, UiO Pedagogisk basiskompetanse for stipendiater Line Wittek Fagområdet for universitetspedagogikk Universitetet.
Utdanningsledelse – formell struktur og dagens praksis Bjørn Erik Rasch, studiedekan.
Fakultetets styringsmodell Innspill fra instituttrådslederne v/ Bjørn Grung og Kjetil Ullaland.
Evaluering av ledelses- og styringsstrukturen ved Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet Innledning – hvorfor og hvordan evaluere? av dekanus Hans.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Erfaringsutveksling – hvordan kan man ivareta medlemmene under omstilling? Fusjon mellom UiT og HiTø Hovedtillitsvalgt Siri Johnsen Akademikerne.
Status 3+2 prosess farmasi
Høgskolen i Oslo Profiler! Case-analyse Basert på søknader til førstelektoropprykk og kommisjonsvurderinger Vibeke Bjarnø, Avd. for lærerutdanning, Høgskolen.
Begrepsavklaring Workshop godkjenning godskriving innpassing jevngodhetsvurdering faglig godkjenning erstatte i utdanningsplan fritak fullt fritak.
1 Kvalifikasjonsrammeverk og terminologi Universitetenes felles samrådsseminar om implementering av kvalifikasjonsrammeverket NTNU 16. juni 2009 Eirik.
Examen philosophicum. Ordning -Organisert under IFIKK (Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske fag), -Rektor som formelt bestemmer.
Bruk av universitetslektorer ved UiT Utvidet ledermøte , sak
Innsats for kvalitet Forslag til et pedagogisk meritteringssystem for undervisning ved UiT Norges arktiske universitet og NTNU.
Arne Bugge Amundsen Samhandling mellom de tre øverste styringsnivåene Fremlegg til styreseminar 20/
Ny budsjettfordelingsmodell UiT 2018
Campus-funksjonalitet i FS
Senter for læring og utdanning
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
Utdanningskomiteen 19. mai
Endringsprosesser ved UiT
ILNs styreseminar 13. – 14. februar 2017
De viktigste endringene ved revisjonen i 2015
Virksomhetsrapportering 2. tertial 2016
Utvidet ledergruppe Instituttstyre Instituttråd ?
Presentasjon av prosjektidé
Samarbeidsarenaer som virkemiddel for å fremme god læring Teknologisk forum, TNM-Porsgrunn 15. mars 2017 Randi T. Holta Visedekan for profesjonsutdanningene.
Tilleggslønn Særavtale om honorering for arbeid på eksternt finansierte prosjekter - faste vitenskapelig ansatte.
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Pedagogisk merittering
Ny som universitetslærer
Om opprykk til førstelektor
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Førstelektorprogram ved UiT
Krav om sensorveiledninger – bakgrunn og intern oppfølging
Arbeidsgruppe 2 Kriterier og system for dokumentere og øke pedagogisk kompetanse – J. A. Toska SPA Mosjøen
Utdanningskvalitet og NOKUT-tilsyn
Stillinger 1) 1. amanuensisstilling eksperimentell partikkelfysikk: se styresak 10/13 2) 1. amanuenisstilling i Plasma- og Romfysikk: 3 søkere. Bedømmelseskomiteen.
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Utskrift av presentasjonen:

Utfyllende bestemmelser Utvidet ledermøte 6.9.16

Endringer Opprykk Innstegsstillinger Pedagogiske kvalifikasjoner Høring Personalreglement Utfyllende bestemmelser for tilsetting i undervisnings- og forskerstillinger

Opprykk Opprykk basert på kommisjonsvurdering fra annen institusjon Alt 1 Opprykk til høyere stillingsnivå kan bare gis på bakgrunn av kompetansevurdering av bedømmelseskomite som UiT selv har oppnevnt Alt 2 Opprykk på høyere stillingsnivå kan gis på bakgrunn av kompetansevurdering av bedømmelseskomite som UiT selv har oppnevnt Styrene for fakultetene og universitetsstyret for stillinger ved UB og TMU kan bestemme at bedømmelser foretatt av bedømmelseskomiteer opprettet av andre institusjoner også kan legges til grunn for vurdering av opprykk

Innstegsstillinger Vedlegg Førsteamanuesis 6 år For strenge krav Maler Komiteer og oppnevning Krevende oppfølging Finansiering

Pedagogiske kvalifikasjoner Enhetlige krav for alle stillinger Bedømmelseskomiteene vurderer den pedagogiske kompetansen/undervisningskompetansen Pedagogisk mappe Arbeid med studenter Beskrivelse av og refleksjon over egen undervisning Bidrag til pedagogisk utvikling på aktuelt studieprogram og institutt Kvalifiseringsvilkår Unntaksbestemmelse: Unntaksvis kan praktisk kompetanse som underviser vurderes som likeverdig med formell pedagogisk kompetanse. I slike tilfeller kan søkeren tilsettes fast, men oppfordres til å skaffe seg pedagogisk mappe innen tre år

Andre endringer Innstillingsmyndighet, instituttleder innstiller også der det er instituttstyre Letekomiteer – endres ikke