The Fjords - Excited by the Fjords

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner

Advertisements

Strategi for Kom vekst AS og Kom vekst
Hvor vil BRB – er dere med? Ole Hope
Støtte til fjernvarme Fjernvarmedagene oktober 2012.
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
Hva er Fretex ?.
Styrearbeid i Norwegian
Energidagen KS Bedrifts årskonferanse 9. april 2013 Kapitalmarkedet fremover Hva skal til for at KLP vil investere?
Levanger Næringsselskap AS
BIT programmet Innovasjonsmodell.
Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !
Erfaringer fra Nasjonalt e-ID program Arne Berner
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Oppsummering Randi Lunnan Strategi
Kystprogram Hemne – Frøya – Hitra – Ørland – Bjugn – Rissa – Åfjord – Roan Glitrende kystperler på en snor Prosjektplan for perioden november 07 - juni.
Inkassoprosessen er avansert kundebehandling
Regional transportplan Agder
NIFS’ Sjøsikkerhetsprosjekt Lysebu 28. – ”Skipssikkerhet i nordområdene- Noe prinsipielt nytt eller mer av det samme? Gaute Sivertsen Underdirektør.
PURCHASING SERVICE – FI DEPARTMENT 1 "Hvorfor er leveringskontrakter og samarbeidsavtaler med CERN av spesiell interesse?" 5 April 2006.
Introduksjon til samfunnsgeografi SGO 1001
Fra regional flyplass til global aktør
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Project Vindskip™ Project Vindskip™ on Seminars. Project Vindskip™ presented for the first time at NorShipping 2013.
SIVILØKONOM NHH NORGES LEDENDE HANDELSHØYSKOLE.
Vigdis Solheim - Rikstrygdeverket Januar Attføringsmessa 2006 Det inkluderende arbeidsliv. Erfaringer og veien videre.
Frostating på Frosta juni 2008 – Felles fylkesplan – Kirsten Haugum TRØNDELAGSPLAN Høringsutkast.
Samspill mot suksess Jan Erik Korssjøen.
Levanger kommune, kommunedelplan Sundet - Havna.
Dynamic Capabilities William Lazonick and Andrea Prencipe The Innovative Firm William Lazonick.
Verdiskaping gjennom mangfold Statssekretær Oluf Ulseth (H) Oslo, 6. november 2002.
”The Innovation Process” by Keith Pavitt -Innovasjon i store moderne bedrifter.
Henrik Wergeland.
Fjell-Norge og Innlandets muligheter! LOs representantskap, Hafjell, 9. juni 2015 Atle Hovi, administrerende direktør Beitostølen Resort.
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Styrker (internt)  Store volum av råstoff (skog og potet)  Sentral beliggenhet (Skandinaviakrysset)  Industrikompetanse  Klyngemiljøer innen bygg og.
STY – SL - Strategiplan - Ambisjon - hovedmål side 1 Bakgrunnen for møtet Miljømål Miljørapport 2005 MILJØ I KOLLEKTIVTRAFIKKEN.
Juni 2009 Regional FoU-strategi for Østfold ”Samspill og synergi”
Roar Bjarne Kvamme1 Foreldremøte 10. trinn Velkommen.
M&L2 Kap. 3 Konkurrent- analyse Oslo, sept Hvem er konkurrenter? Mange bedriftsledere vet ikke hvem deres konkurrenter er Forskjellige bransjer.
Bedriftsnettverk Sognefjellet Et samarbeid mellom bedrifter på Sognefjellet, HIL og Visit Jotunheimen, finansiert gjennom VRI-midler.
Powered by "Veien til et grønt skifte" - spørsmål til deltakerne før konferansen 2. mai 2016.
Forslag til struktur på prospekt for salg av fylkeskommunens aksjepost Fjord1 Nordvestlandske AS.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
HVEM ER DISSE BARNA? Muligheter og utfordringer. ETABLERING AV VÅRE OMSORGSSENTER:  Juni - Spydeberg  Juli - Notodden  August - Moss  September -
IRIS MARIE BORVIK Transport. Foredragets innhold Problemstilling Reiseliv og transport Utslipp fra transportmidler Buss – fordeler og ulemper Tog – fordeler.
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
Aktivitetshjul Des Jan Nov Feb Okt Mars Sept April Aug Mai
Fremgangsmåte for å gjennomfør SWOT
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Følg oss på facebook anita moens skiskole
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Årshjul for FUS (med henblikk på 2017/18)
Miljøstrategiprosjekt Telemark 2017 «Telemarkindustriens posisjon i det grønne skiftet» Status Steinar Kvisle og Grant Gundersen Periti AS.
Årshjul Forvaltning Fagskole Akershus Januar: Desember: Februar:
Bertel O. Steen – Dialogkonferanse Ruter –
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Årshjul med faste aktiviteter
Strategiplan 2019 – 2022 For et bedre miljø og en grønnere hverdag
PILOT-E Raskere fra idé til marked
LANGESUND «The sea-port of Telemark»
AMU juni 2018 Hvor vi er i prosessen
Årsplan samordning av tilsyn
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Familjecentraler Uppsala län
Utskrift av presentasjonen:

The Fjords - Excited by the Fjords Valldal, 18.01.17 The Fjords - Excited by the Fjords

Historie Jan 2015 Juni 2015 Sept 2016 April 2015 Okt 2016 Juli 2016 26. november 2014 Samarbeidsavtale mellom Fjord1 AS og Flåm AS om etablering av The Fjords 24. april 2015 Intensjonsavtale for kontrahering av nytt fartøy fra Br. Aa 19. Juli 2016 Vision of the Fjords i rute 8. oktober 2016 – Dåp Vision of the Fjords Jan 2015 Juni 2015 Sept 2016 April 2015 Okt 2016 Juli 2016 Nov 2014 14. januar 2015 Selskapet etablert 7. september 2016 – Ship of the Year 25. juni 2015 Kontrahering av nytt fartøy

Strategiprosess Strategi – The Fjords skal opprettholde og styrke sin posisjon med et unikt fjordbasert reiselivsprodukt med basis i kjernekompetansen i Fjord1 og Flåm AS. Vi skal vokse organisk gjennom samarbeid med lokale aktører og utvidet geografisk virkeområde. Vi skal være kjent for moderne og miljøvennlige fartøy i verdensarvfjordene og som en game-changer i industrien. Overordnede mål – Hovedmålet er vekst kombinert med avkastning på alle aktiviteter. Strategiske tiltak skal bidra til forsterket markedsposisjon som den ledende aktøren med fjordbasert reiselivsprodukt, økte markedsandeler og differensiert kundeopplevelse.

Miljøstrategi Strategi Mål Tiltak Miljøstrategien skal være et kjennetegn for The Fjords The Fjords skal være en pådriver for ny miljøvennlig teknologi The Fjords skal være en pådriver for økte miljøkrav og standarder innen sitt område Mål Nullutslippsvisjon for vår virksomhet (strategi utover 2021) Tiltak Tydeliggjøre våre miljømål for våre reisende Stille miljøkrav i våre bestillinger Kontrahering av Vision II til et nullutslippsfartøy – leverandørindustrien må utfordres 23.11.2016 STRATEGI 2017-2021

Strategisk posisjon og muligheter Investeringer i miljøvennlig og ny teknologi gir ikke fortrinn Strategiske utfordringer To solide eiere med utfyllende kompetanse Velfungerende samarbeid med lokale aktører i hver fjord Strategiske muligheter / konkurransefortrinn

Historie møter fremtid…..

Trafikkmønster og Fartøystyper i et miljøperspektiv Reiselivet domineres av svært gammel og forurensende tonnasje. Større etterspørsel i kjernetid…midt på dagen, som gjør at kapasitet tilføres i form av charter-tonnasje. Dårligere kapasitetsutnyttelse med miljøvennlig alternativ. Manglende spredning av reisende, kan medføre overbelastning på små destinasjoner (PP)

Trafikkmønster og Fartøystyper i et miljøperspektiv Prisdifferensiering….? Hvordan virker det..? Prissensitivitet når det gjelder opplevd pris på en reise med et dyrere miljøalternativ oppleves likt. Det vil måtte komme begrensninger på Verdensarvfjordene. Rammebetingelser kan sikre investeringer i mer miljøvennlig teknologi, dette vil sikre konkurranse på like vilkår. Må være forsiktig med å godta at «nostalgi alibi» trumfer miljø. 23.11.2016 STRATEGI 2017-2021

23.11.2016 STRATEGI 2017-2021