Regionsmøte hausten 2013 Samhandling mellom PPT og VGO

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Inntak og søknad om spesialundervisning
Advertisements

Minoritetsspråklige søkere
Velkommen til samling
Rådgiversamling
Inntak etter individuell vurdering Skoleåret 2009/2010.
februar-søkere Utdanningsavdelingen Rådgiversamlinger 2012.
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Endring i forskrift til opplæringsloven 30. september 2014
Fortrinnsrett til videregående opplæring
Antall 1.februar søkere: 578 Antall tatt inn i individuelt inntak: 416 Antall søkere overført til ordinært inntak: 157 Antall søkere som fikk avslag på.
Foto: Bjørn Erik Olsen Fag-/nettverkssamling Bygg og anleggsteknikk Utdanningsavdelingen, Anne Engan Djupvik Foto: Thor-Wiggo Skille.
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
Foto: Bjørn Erik Olsen Fag-/nettverkssamling Helse og oppvekstfag Utdanningsavdelingen, Anne Engan Djupvik Foto: Thor-Wiggo Skille.
Søke videregående opplæring Søkere med fortrinnsrett etter § 6-17.
Samlinger november 2014 Før inntaket 2015/16 Søknadsfrist 1.februar Meldingsskjema 1.mars Spesialundervisning.
Info-dager 2014 Søking skoleåret Fortrinn og individuell vurdering 1.marssøkere med vedtak om spesialundervisning Bruk av overgangsskjema ved tilretteleggingsbehov.
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
Individuell vurdering for elever med rett til spesialundervisning Hamar
Utvekslingsår i utlandet Hva er det? Hvorfor gjør man det? Hvordan gjør man det? Bør man gjøre det?
Utvekslingsår i utlandet Hva innebærer det? Hvordan går man frem? Fordeler - ulemper Bør man dra på utveksling?
Antall søkere: 529 (578) Antall tatt inn i individuelt inntak: 402 (416) Antall søkere overført til ordinært inntak: 137 (157) Antall søkere som fikk avslag.
Nytt fra Udir Landskonferansen for spesialundervisning 2013.
§6-25 «Sikkerhetsventilen». § 6-25.Søkjarar som av andre særlege grunnar må behandlast individuelt Fylkeskommunen kan òg i særskilde tilfelle behandle.
1 Inntak for søkere med fortrinnsrett Rådgiversamling 17. november 2015.
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Friskolesamling vgs Oslo mars Inntak og vurdering av elevens rett til videregående opplæring Kan ikke ta inn elever dersom man ikke er sikker.
Søking til skuleåret Opplæringsavdelinga, inntak og formidling Rådgjevarkonferansen 2014.
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Rådgiversamling 2015 Stian Ellefsen 2.Desember 2015.
februar-søkere med behov for spesialundervisning Utdanningsavdelingen
Loven og prosedyrar ved søking til vidaregåande skole Orienteringsmøta hausten 2010.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
Fagseminar Inntaksforskriften Jorunn Dahle1 Informasjonsflyt mellom PP-kontora Gjeld søkarar med fortrinnsrett (1.februar) -Som har fått skoleplass.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
BTI- Stord kommune. FORELDREROLLA BTI BTI-modellen 22.9.sept.2015.
Rådgiversamling November 2015 Innsøking av elever med fortrinnsrett og/eller behov for spesialundervisning folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Hedmark fylkeskommunes rutiner for inntak av minoritetsspråklige v/Kasper Tøstiengen.
Regionsmøte hausten 2013 Samhandling mellom PPT og VGO 1. oktober 2013 Jorunn Dahle, Kari Volden og Hege Skarvøy.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
Rådgiversamling i Vrådal nov
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
Første time: 14 av 24 elever er på plass Fraværsgrense 10 % fra høsten 2016.
Opplæringsloven kap. 9a – aktuelt om lovverket Ragnhild Øvrebø, jurist, fagstab Oppvekst og levekår, Stavanger kommune Kurs i opplæringsloven kap. 9a for.
Vel møtt!.  155 elevar dette skuleåret, 81 elevar på småtrinnet og 74 elevar på mellomtrinnet  Rundt 18% framandspråklige  Fleirkulturell skule  17.
Inntak med søknadsfrist 1.februar
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling
Inntak , fortrinn og individuell behandling
Inntak med søknadsfrist 1.februar
Brukerveiledninger her:
Praksisbrev Torun Pedersen
Elevenes skolemiljø.
Opplæringslova kapittel 9A
Ditt val! Vidaregåande opplæring 2017–2018
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Fortrinn, individuell behandling og minoritetsspråklige
SURNADAL VIDAREGÅANDE SKOLE
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
Tromsø 21. september 2017 Faggruppen for inntak.
Endring i opplæringslova § 3-1
INFORMASJON 10 KLASSE INNSØKING TIL VGS.
INNTAK TIL VIDEREGÅENDE OPPLÆRING
Utvekslingsår i utlandet
Kompetanse for mangfold Regelverksamling 17. Januar 2018
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Formidlingsansvarlig Torbjørn Håmsø
Tilpassa opplæring/Spesialundervisning
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling
Utdanningsprogram/programområde over 2 år
Permisjon frå vidaregåande opplæring
Atrå barne- og ungdomsskole
Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens
Utskrift av presentasjonen:

Regionsmøte hausten 2013 Samhandling mellom PPT og VGO 1. oktober 2013 Jorunn Dahle, Kari Volden og Hege Skarvøy

Dagens Tema: Ny Inntaksforskrift kap. 6 i Opplæringslova kl 10.00 – 12.00 Minoritetsspråklege elevar og utfordringar til dei ansvarlege instansar Handlingsplanarbeidet mellom skole og PPT Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

Forskrift kap 6 i Opplæringslova Omfattande endringar Vi vil prioritere å trekke fram endringane som omhandlar: Overgangen mellom grunnskole og vidaregåande opplæring Elevar som har spesialundervisning på 10. trinn i grunnskolen Elevar som har særskilt språkopplæring på 10. trinn i grunnskolen Vi vil også komme inn på overgangane mellom trinna i vgo Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

. Ny forskrift: Ryddet i ansvarsplasseringen ”innad” i fylkeskommunen (fra Udir sin gjennomgang) Ny forskrift: Ryddet i ansvarsplasseringen ”innad” i fylkeskommunen Alle avgjørelser lagt til fylkeskommunen Fylkeskommunen avgjør om disse skal delegeres Ryddet i fordeling av oppgaver mellom kommuner og fylkeskommuner Bla ansvaret for sakkyndig vurdering ved søknad om fortrinnsrett til særskilt utdanningsprogram og realkompetansevurdering Fastsatt plikt til å fastsette lokal forskrift om inntak og lokal forskrift om formidling Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

Korleis har det vore fram til no? Alle som har hatt rett til spesialundervisning i gs og som ønskjer det i vgo, søkjer om skuleplass innan 1. februar, også dei som ikkje har hatt slik rett før. Elevar som har behov for meir tid i vgo (4. og 5. år) søkjer om dette innan 1. februar saman med skoleplass. Primært kjenner fylkeskommunen ikkje til nokon elevar og heller ikkje til deira behov før dei søkjer om skoleplass. PPT utarbeider sakkunnig vurdering innan 1. februar for alle elevar som ønskjer spesialundervisning i det vidare løpet. (todelt mal) http://mrfylke.no/Tenesteomraade/Utdanning/PPT Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

§ 6-7. Informasjonsplikt        Fylkeskommunen skal sørgje for nødvendig informasjon til grunnskolane og dei vidaregåande skolane i fylket om dei reglane som skal nyttast ved inntak til vidaregåande opplæring.        Skolane må sikre at elevane og deltakarane får nødvendig informasjon om inntak til vidaregåande opplæring. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

§ 6-8. Søknadsfrist Søknadsfristen for inntak til vidaregåande opplæring er 1. februar for søkjarar som a) har enkeltvedtak om spesialundervisning etter opplæringslova § 5-1, og som søkjer om fortrinnsrett ved inntak etter § 6-15 til § 6-19 og § 6-30 til § 6-32, eller om individuell behandling etter § 6-22 og § 6-35 b) har enkeltvedtak om særskild språkopplæring etter opplæringslova § 2-8 eller § 3-12 c) er nyleg komne til Noreg d) har rett til teiknspråkopplæring etter opplæringslova § 3-9 e) søkjer om individuell behandling etter § 6-25 og § 6-38 Fristen for søknad for andre med rett til vidaregåande opplæring etter opplæringslova § 3-1 er 1. mars. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

Kven er det dette gjeld: a) Elevar som har enkeltvedtak om rett til spesialundervisning jf § 5-1 og- har rett til eit særskilt utdanningsprogram har sterkt nedsett funksjonsevne og behov for omfattande tilrettelegging, gjeld på alle trinn i vgo manglar vurdering med karakter i meir enn halvparten av faga har rett til opplæring i og på teiknspråk etter opplæringslova § 3-9, og som ønskjer opplæring med tolk på ein ordinær vidaregåande skole har vedtak om utvida tid på Vg1, Vg2 eller Vg3 Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

§ 6-15. Fortrinnsrett til eit særskilt utdanningsprogram Søkjarar som har rett til spesialundervisning etter opplæringslova § 5-1, har rett til inntak til eit særskilt utdanningsprogram på Vg1 når vilkåra her er oppfylte. Desse søkjarane skal ha fortrinn ved fordeling av plassar. For å ha eit fortrinn etter føresegna her må søkjaren ha rett til spesialundervisning og ha eit særleg behov for inntak til eit bestemt utdanningsprogram. Søkjaren må ha eit omfattande behov for spesialundervisning på grunn av vanskane som ligg til grunn for søknaden. I vurderinga av om søkjaren har eit særleg behov for inntak til eit særskilt utdanningsprogram, må det godtgjerast at vanskane til søkjaren gjer at val av utdanningsprogram har svært mykje å seie for moglegheita søkjaren har til å fullføre vidaregåande opplæring med yrkes- eller studiekompetanse. Om søkjaren sannsynlegvis kan fullføre tre utdanningsprogram, har han eller ho ikkje eit særleg behov for inntak etter føresegna her. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

§ 6-15. Fortrinnsrett til eit særskilt utdanningsprogram      …..       Sakkunnig instans er den pedagogisk-psykologiske tenesta i fylkeskommunen, jf. opplæringslova § 5-6. Det må liggje føre ei sakkunnig vurdering frå den pedagogisk-psykologiske tenesta som tilrår eit bestemt utdanningsprogram, jf. § 6-16.        Kommunen må etter samtykke frå søkjaren innan 1. oktober melde søkjaren til fylkeskommunen for ei sakkunnig vurdering etter § 6-16 frå den pedagogisk-psykologiske tenesta til fylkeskommunen. Kommunen må i meldinga leggje ved siste enkeltvedtak om spesialundervisning med sakkunnig vurdering og gjere greie for a) vanskane som ligg til grunn for enkeltvedtaket om spesialundervisning, og kvifor dei meiner søkjaren oppfyller vilkåra for inntak til eit særskilt utdanningsprogram b) tidlegare tiltak c) kva vanskane vil ha å seie for vidaregåande opplæring. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

Sakshandsaming PPT i FK er sakkunnig instans ved inntak til særskilt utdanningsprogram Sakshandsamingskrav og tilmeldingskrav Fylkeskommunen og kommunen sine oppgåver må sjåas i samanheng Kommunen skal innan 1.10. melde søkaren til FK for sakkunnig vurdering. Ved søknadsfristen 1.2. skal også sakkunnig vurdering frå FK vare klar. Fylkeskommunen skal ta stilling til desse søknadane tidleg, slik at det er god tid til å planlegge elevens skolestart. Søkarar som får avslag på søknad om fortrinnsrett til særskilt utdanningsprogram skal overføras til det ordinære inntaket Skal også fattas vedtak med avslaget –kan klages på. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

§ 6-17. Fortrinnsrett for søkjarar med sterkt nedsett funksjonsevne Søkjarar med rett til spesialundervisning og som har sterkt nedsett psykisk eller fysisk funksjonsevne, kan søkje om inntak til Vg1 etter føresegna her. Søkjaren må på grunn av den nedsette funksjonsevna ha eit særleg behov for å bli teken inn på ein skole som er særskilt tilrettelagd, og det må liggje føre dokumentasjon som underbyggjer det særlege behovet til søkjaren. Søkjaren har rett til eit av tre valde utdanningsprogram. Fylkeskommunen vurderer på individuelt grunnlag om det er tungtvegande grunnar for at søkjaren bør takast inn til ein bestemt skole. Søkjaren har ikkje rett til inntak til ein bestemt skole. Kommunen skal innan 1. oktober kvart år, på bakgrunn av samtykke frå søkjaren, melde frå til fylkeskommunen om elevar på 10. årstrinn som har sterkt nedsett funksjonsevne, og som fullfører grunnskolen det aktuelle skoleåret. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

Melding frå kommune til fylkeskommune Det må ligge føre dokumentasjon av søkarens særlege behov Ikkje krav til sakkunnig vurdering Eks. tidlegare enkeltvedtak om rett til spesialundervisning, dokumentasjon fra spesialisthelsetenesta, Statped. etc. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

4 vilkår for fortrinnsretten som må vere oppfylt: vedtak om spesialundervisning B) Sterkt nedsett funksjonsevne Fysisk og/eller psykisk C) Må pga den sterkt nedsette funksjonsevna ha eit særleg behov for å bli tatt inn til ein skole som er særskilt tilrettelagt Må være samanheng mellom den sterkt nedsette funksjonsevna og behovet for inntak etter føresegna her Den særskilte tilrettelegginga kan vere: særleg kompetanse, fysisk tilrettelegging (universell utforming), tilgang på hjelpemiddel, ekstra lærartetthet etc. D) Dokumentasjon ved innsøking Siste årets enkeltvedtak om rett til spesialundervisning, sakkunnig vurdering som enkeltvedtaket byggjer på, IOP og evnt. dokumentasjon frå spesialisthelsetenesta, Statped. etc. som ikkje låg ved ved melding 1.okt. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

Inntak, minoritetsspråklege Leiarmøte, haust 2013

§6-3 Krav om lovleg opphald – erstattar §6-9 Det er eit vilkår for inntak til vidaregåande opplæring at søkjarar har lovleg opphald i Noreg. Søkjarar som oppheld seg i landet i påvente av vedtak om opphaldsløyve, har ikkje rett til inntak til vidaregåande opplæring. Søkjarar som oppheld seg i landet i påvente av vedtak om opphaldsløyve, kan takast inn til vidaregåande opplæring i påvente av vedtak om opphaldsløyve, men dei har ikkje rett til å fullføre skoleåret dersom dei får avslag på søknaden om opphaldsløyve Endres i topp-/bunntekst 03.10.2017

§ 6-13 – vilkår for inntak – erstatter § 6-10 Er skriven ut av grunnskolen etter opplæringslova §2-1, fjerde ledd Har gjennomgått allmenn grunnopplæring i utlandet i minst 9 år Har tilsvarande reslkompetanse som fullført norsk grunnskoleopplæring for vaksne etter opplæringslova §4A-1 og denne forskrifta §4-33 Søkjarar som hevdar at dei har gjennomgått allmenn grunnopplæring i utlandet etter bokstav b, må sjølve dokumentere dette eller grunngi at det er sannsynleg at han eller ho oppfyller vilkåret. Om fylkeskommunen finn at vilkåret ikkje er oppfylt, skal saka sendast til kommunen som avklarar om søkjaren har tilsvarande realkompetanse etter bokstav c. Endres i topp-/bunntekst 03.10.2017

§6-13, forts Kommunen har ansvaret for å vurdere om søkjaren har tilsvarande realkompetanse som fullført norsk grunnskoleopplæring etter bokstav c. Kommunen gjennomfører ei vurdering av realkompetansen til søkjaren og gjer eit enkeltvedtak der det går fram om søkjaren oppfyller vilkåret i bokstav c etter krava i § 4-33, jf. opplæringslova § 4A-1, eller om søkjaren treng meir grunnskoleopplæring. Når fylkeskommunen har ansvar for grunnskoleopplæringa er ansvaret for gjennomføring av realkompetansevurdering av søkjaren tilsvarande lagt til fylkeskommunen. Endres i topp-/bunntekst 03.10.2017

Forts; For dei som ikkje har norsk vitnemål må det stadfestast at søkaren oppfyller eitt av vilkåra i bokstav a til c. a) = uendra b) Vidarefører § 6-10 bokstav b første alt. fjerna - «kunnskap eller dugleik på nivå med norsk grunnskole». 9 år grunnopplæring frå heimlandet, ikkje krav til norsk ansvaret for dokumentasjonen eller å underbygge at det er sannsynleg, er lagt til søkaren sjøl dersom fylkeskommunen kjem til at vilkåret ikkje er oppfylt – skal saken sendast til kommunen for realkompetansevurdering etter bokstav c Endres i topp-/bunntekst 03.10.2017

Forts. C) Kva skal realkompetansvurdast (rkv)? Dei 5 vitnemålsfaga i § 4-33. Norsk, eng og matte, + munnleg matte, naturfag, samfunnsfag, RLE Det er kommunen sitt ansvar å rkv. Dette må skje utan ugrunna opphald og i tide til at søker evt rekker inntaket. Viktig med 1.2. frist for disse. Dersom vilkåra ikkje er oppfylt – rett til gso etter oppl. § 4A-1. Hugs også nytt (4) i § 1-15 Endres i topp-/bunntekst 03.10.2017

Forskrifta §6-18 / opplæringslova § 6-9 Presisering av at søkar må prioritere kva som er det høgst prioriterte ønskje; knutepunktskule og teiknspr-miljø eller tolk i ord. vgs Presisering av at PPT er sakkunnig instans Presisering av innhaldet i sak.vurd frå PPT a) det behovet søkjaren har for å få opplæring i og på teiknspråk b) om behovet til søkjaren blir sikra best gjennom opplæring i eit teiknspråkleg miljø eller gjennom opplæring på ein ordinær skole med tolk c) om søkjaren har tilleggsvanskar utover høyrselshemminga, slik at det kan vere behov for spesialundervisning etter opplæringslova § 5-1. Endres i topp-/bunntekst 03.10.2017

Sakkunnig vurdering frå PPT vgo ? Vinter: - etter at kommunane har meldt inn elevar som vil søkje om eit særskilt utdanningsprogram, og FK har godkjent dokumentasjon. Før søknadsfristen 1. februar. Sakkung vurdering etter §6-16 Vinter: - til elevar som søkjer om utvida tid etter § 3-1 femte ledd og som har gått tre eller fire år i vgo og ønskjer det fjerde eller det femte året. (gammel ordning) Før søknadsfristen 1.februar. Vinter: - til elevar som søkjer med rett til opplæring på teiknspråk etter § 3-9. Før søknadsfristen 1. februar Vinter: - til elevar som søkjer om vedtak om utvida tid etter §3-1 femte ledd som treng meir tid på vg1, vg2 eller vg3. Frist 1. desember. Vinter: - til elevar som har rett til spesialundervisning, og som manglar vurdering med karakter i meir enn halvparten av faga, og som FK ønskjer ny sakkunnig vurdering til før det kan fattast enkeltvedtak om rett til spesialundervisning. Gammal ordning? Søknadsfrist 1. februar Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017

Sakkunnig vurdering frå PPT vgo ? Vår: - til elevar som søkjer skoleplass med sterkt nedsett funksjonsevne, og som FK ønskjer ny sakkunnig vurdering til før det kan fattast enkeltvedtak om rett til spesialundervisning. Frist? Vår: - til elevar som har hatt rett til meir enn 10 timar spesialundervisning på 10. trinn, og som har vurdering med karakter i halvparten av faga eller meir? Søknadsfrist 1. mars Tidleg haust: - til elevar som har hatt mindre enn 10 timar spesialundervisning på 10.trinn, og som har vurdering med karakter i halvparten av faga eller meir. Skole og PPT har etter kartlegging og utprøving av tilpassa undervisning, komme fram til at eleven vil har rett til spesialundervisning i vgo. Regionsmøte haust 2013 Jorunn Dahle 03.10.2017