«Lån ein Odding»(nov 2015). Oddingar, fjordingar, røldølar og andre interesserte vert oppmoda om å melda seg tilgjengeleg for utlån til nye oddingar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Helsetjeneste for asylsøkere
Advertisements

Februar ”Barna skal bli kjent med at samane er Norges urbefolkning og få kjennskap til samiske fortellingar og andre deler av samisk kultur og kvardagsliv.
Skriving som kommunikasjon
Det flerspråklige bibliotek – mer enn en boksamling!
Biblioteksjefmøte Karen Espelund. Grunnleggende forståelse Livet leves i kommunene Kulturens egenverdi og nytteverdi – begge tilnærminger må med.
Hvordan rekruttere og beholde frivillige?
Larvik – der det gode liv lever!
Røde Kors Flyktningeguiden
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
Hardangerbiblioteka. Målsetjingar Å gi brukarane av biblioteka i Hardanger eit betre tilbod. Best mogeleg bruk av den samla kompetansen ved biblioteka.
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
1 H AR ME GLØYMT KULTUREN ? Magnhild Meltveit Kleppa, 29. april 2015.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Hvordan mennesker med flerkulturell bakgrunn kan gjøre biblioteket til et bedre sted for alle Flerkulturelt samarbeid mellom bibliotek og kommunal voksenopplæring.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Nøkkel til Norge – biblioteket som integreringsarena Spesialgruppen for flerkulturelle bibliotektjenester (FlerKult)
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
Gaupne barnehage Me vil. Me kan.. Kvardagen vår Me leikarMe er ute Me er samanMe er inne Me lesMe er på tur Me øver oss på å kle på ossMe syng Me forheld.
Bremnes J14 Spelarmøte AGENDA:  Treningsstider  Treningsopplegg  Lag/cupar/serie  Norway cup  Serieoppsett  Info på nettet/mobil/mail.
Støtteordningar. Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Støtteordningar.
R RETT MARTE K. ØYJORD, SJUKEPLEIAR ROSENDALSSONA Rett legemiddelbruk i heimetenesta.
16/4/2015Asbjørn Larsen Rusmisbrukernes interesse organisasjon2.
Ordenselevar: Ronja og Rebekka Veke 22Vekeplan Veke 22 Vekeplan FagLæringsmål. Du skal læra: Norsk Rettskriving. Multimodale tekstar. (Bilete og tekst)
 Fra 1. august starter vi innskolering av de nye barna på SFO.  Alle vil få mail om oppstart på SFO.  Der er to valg av SFO plass.  Dersom barnet.
Angelika Kruse-Jensen Past president, Akerborg RK.
Årsmøte Sak 13/16 Utvidelse av forsamlingshuset, veien videre (orienteringssak)
Heimetenester til personar som lever med demenssjukdom i Stord kommune –Avdelingsleiar Randi Huglen –Einingsleiar Britt Sørensen Dalsgård Stord kommune.
Mål for undervisinga NorskEg veit kva BO tyder. Matematikk Eg kan skrive tala i rekkefølgje. Engelsk Eg kan forstå og bruke desse engelske frasene om skule.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Arbeid på skulen Norsk Tekstskaping, finskrift, grammatikk. Vekas mål: - Vurdera og samanlikne eigne og andre sine tekstar. -Beskriva språk og språkbruk,
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Foreldremøte for foreldre som har 5-åringer i barnehagen
Velkomen til informasjonsmøte før skulestart
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
«Det inkluderende samfunn» - Røde Kors til stede for alle Miniseminar 2- Distriktsårsmøte i Geiranger 2015.
Velkommen.
Helsefremmende tilbud til eldre - Evaluering av ny metode 2017
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Massemedia.
Fugleprosjekt Dei blå er veldig interessert i fuglar
VEKEPLAN FOR 1.KLASSE VEKE 34
Og om NRK sitt ansvar i kriser
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Servicetorget
November brev for grøn gruppe
Månadsbrev februar- gul gruppe
VEKE 46 Vekesong: Vestlandet Mål for undervisinga Time Måndag Tysdag
Månedens pedagogiske tips: Lag dere en god november!
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Per Olav Sørås Regionsamling 21.oktober 2010
Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:
Kort om implementering
Styret i Østre Udnes Bygdekvinnelag Østre Udnes Bygdekvinnelag!
Kveldskurs «Livsstilsendring- meistring av eiga helse»
Småelektronikkampanjen 2009
Fusa ungdomsråd Folkehelseseminar Handlingsplan 2017.
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
Når emnet vert undervist
Frivillige til de som er alvorlig syke og deres pårørende
Ny Nærings- og utviklingsplan Kva kan de? Kva vil de? Kor skal de?
Lån en nordmann Mette Rysjedal biblioteksjef, Nesodden bibliotek.
Uttale frå FAU v/ Gossen Barne og Ungdomsskule til: «Trafikktryggingsplan for Aukra kommune offentleg høyring» FAU ved Gossen Barne og Ungdomsskole.
Arbeid på skulen Norsk Matte Engelsk Samfunnsfag Naturfag KRLE
Vegen vidare… Kva skaper eit godt og utviklande læringsmiljø?
Utskrift av presentasjonen:

«Lån ein Odding»(nov 2015)

Oddingar, fjordingar, røldølar og andre interesserte vert oppmoda om å melda seg tilgjengeleg for utlån til nye oddingar. På kafé: Khelifa Bartura og ordførar Roald Aga Haug var på Smelt Café tysdag føremiddag. Ordføraren oppmodar alle, men spesielt dei andre kommunestyrerepresentantane om å melda seg til utlån. Flyktningkoordinator Vibeke Hagen Stenhjem, biblioteksjef Else Marie Sandal og programrådgjevar Olaug Askeland ved vaksenopplæringa i Odda kommune samarbeider om "Lån ein odding-prosjektet".

Bakgrunn Hadde lese om tilsvarande opplegg i Raufoss, Vestre Toten Vaksenopplæringa og flyktningkoordinator tok kontakt Vi fekk med ordførar til oppstart Vi fekk masse medieblest

Planen var… Gje folk i Odda og distriktet elles ein mulighet å engasjera seg og bidra på ein enkel og uforpliktande måte. Skapa møter mellom kulturar Gje flyktningar med opphaldstilatelse og noko norskkunnskap mulighet for å trena på språket. La biblioteket vera eit utgangspunkt for desse møtene ettersom biblioteket er likeverdig tilgjengelig og ope for alle og alt er ein møteplass

Korleis? Oddingar som vil lånast ut melde seg og vart registrert med namn tlf, eigna tidspunkt og eventuelle merknader. Marknadføring gjennom avis, facebook, annonse… Flyktningarne vart informert gjennom flyktningkoordinator og vaksenopplæringa. Fylle ut skjema og levere på biblioteket. Bibliotekpersonalet sørger for «kobling»

Skjema

Pakkeløysning Kafebesøk Tur i nærområdet Samtale i biblioteket

Kafe-Bong

Og koss gjekk det? 26 oddingar/fjordingar/røldøler til utlån til no 23 flyktningar har delteke Kor mange møter? Nokre har hatt mange møter, andre kun eit Nokre er blitt avlyst Kafebesøk mest populært

Sterke/svake sider Terskelen låg for å melda seg ettersom du kun forpliktar deg til eit møte a 1 time Positive tilbakemeldingar frå dei involverte Lurt med «pakkeløysning» Skapte blest og merksemd. Arbeidskrevjande for bibliotekpersonalet dersom vi skal stå for koblinga Når vi dei som treng det aller mest? (t.d. kvinner med små barn)

Integrering-mange vegar til Rom «Lån ein odding» Språk-kafe Internasjonal møteplass «Smil til ein flyktning» Språkpraksis Turfadder Småbarnsgruppe Walk and talk

Internasjonal møteplass

Språktrening

Kvardagsintegrering

Kulturarrangement

Konklusjon Mange vegar til integrering-Lån ein odding ein av vegane. Ulike metodar utfyller kvarandre og kan leia til kvarandre. «Lån ein odding» kjem til å leva vidare og vil finna optimal form etter kvart.