Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret 2015-2016 8-Trinn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
15 Notater og markeringer i teksten
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
«Strykebrettcover og stativ»
Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Studie forberedende formgivingsfag
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Kontekst Basisbok Kapittel 3 Ord, bilde og lyd – sammensatte tekster
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
GAMMEL OG NY Sofaen er årets modell. Stolen, Oxchair,
Prosjektoppgave Grafikk og digital foto.
Dokumentasjon av en prosess
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Arbeidskrav 5. A.C. Fuglesang
Hva kommer nå? Skolens nettverk. Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre?
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Kunst i grunnskolens barnetrinn
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan oktober-desember 2012
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
GRANSKOGEN SKOLE CLAVARIA KUNST-SØM-KOSTYME HALVÅRSPLAN FOR HØSTSEMESTERET 2007 Alternativ opplæring (forberedelse til videregående skole) Antall:2 10.
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
Work shop mars 08 ide utvikling
Borre ungdomsskole
Studiespesialisering med formgivingsfag
Design og Håndverk Haugaland videregående skole
Norsk - lytte, tale, lese, skrive - eventyr og fortellinger om dyr
Valgfag på Kastellet skole
Studiespesialisering med formgivingsfag
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
L ÆRINGSMILJØUTVIKLING ETTER RENDALSMODELLEN Praktisk arbeid og entreprenørskap.
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
ARBEIDSLIVSFAG - ALF.
Polarsirkelen videregående skole. Utdanningsprogram Studieforberedende Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Medier og kommunikasjon Kunst,
Kunst og håndverk 10. trinn
STUDIESPESIALISERING ● PROGRAMOMRÅDE FORMGIVNINGSFAG ● SSP FO.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Hvordan lage passepartout
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i løpet av 9.skoleår. PRYO Sverresborg skole.
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
AKVARELL MALING Fargeperspektiv. diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt.
05. INNVENDIG PROFILERING
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
DOKUMENTASJON LOGG/DAGBOK
Inntaket til skoleåret
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Inntaket til skoleåret
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Kunst og håndverk 10.trinn
NY STRUKTUR.
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik Siri Myhren Petersen
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Valgfaget design og redesign
Utskrift av presentasjonen:

Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn

Første oppgave i Kunst og Håndverk: Vi øver på hvordan det fungerer. Dere har tre ganger på denne oppgaven og får karakter. Den skal henge i klasserommet resten av året. Oppgaven: -Lage en tegning i farger av navnet ditt. -Tegningen skal være i A4 i liggende format. -Tegn opp med blyant og fargelegg hele arket etterpå. STIAN

Mål Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 -Bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut i fra egne interesser. -Stilisere motiver med utgangspunkt i egne skisser i arbeid med mønster, logo, skilt og piktogrammer. Overordnede mål for timene: -Få erfaring av å finne sitt eget språk og innhold i eget kunstnerisk arbeid. NB: Husk å alltid å lese disse! VISUELL KOMMUNIKASJON MÅL

KompetansenivåHøyMiddelsGrunnleggende Skisser A3 (Del 1.)Avanserte design.Godt design.Har design. Hastverksjobb. MotivvalgSpennende detaljrikt motiv med mange elementer. Godt motivvalg med gode elementer. Har design. Har elementer. Har motiv. Tekniske ferdigheter: Meget gode ferdigheter med godt håndverk. Bildet er nøyaktig tegnet. Flere gode ferdigheter. Bildet viser teknikk og er godt gjort. Har ferdigheter. Har ideer. Lettvinte løsninger. FormspråkAvansert Form og komposisjon. God form og komposisjon. Har form. Har komposisjon. Fargebruk.Kontrollert kontrastrik fargebruk. God fargebruk.Har fargebruk. Lettvinte løsninger. Vurderingskriterier for oppgaven: Tegning av navn. Vanligvis har vi egenvurdering på hver oppgave. Det vil si refleksjon over egen produksjon. Dere får en tilbakemelding på den og en vurdering av selvstendighet på karakterarket hver gang. Det lærer vi mer om i neste oppgave.