Direktoratet for nødkommunikasjon. Om Direktoratet for nødkommunikasjon Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK) er et statlig forvaltningsorgan med ansvar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny lov og forskrift om offentlige anskaffelser
Advertisements

Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Innkjøp ved Universitetet i Agder
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene Anskaffelsesregelverket og kjøp av pensjonstjenester.
Valgsystem 2007 Anbudskonkurransen Innspill fra Trondheim kommune
Fagforum for infrastruktur i Grenland
Hva skal til for å vinne en offentlig anbudsrunde? Honne,
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Mulighetenes Oppland ÅPNING AV TILBUD Tilbud som mottas for etter tilbudsfristen er gått ut skal avvises Åpning skal skje på oppgitt tidspunkt av min.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
Tilbudskonferanse Tilbud Malervarer, golv- og veggbelegg kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kobberkis.
Leverandørkonferanse Sykehjemsetaten. Visjon Livsutfoldelse i trygge omgivelser.
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Dialogkonferanse Tromsø, Sjø. TFT. Konkurranseform - tidsperspektiv En god anbudsprosess: Gi tilbyderne god tid til å utarbeide tilbudet (ikke.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – Byggetrinn 2 Tilbudskonferanse 25. september 2012.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
LEVERANDØRSEMINAR RfD Clarion Collection Hotell Tollboden, Drammen Agenda 9:30-9:35 Velkommen v/RfD 9:35-9:55 Overordnet presentasjon, visjon.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Hedmark Trafikk FKF Kid. ANROPSSTYRT PERSONTRANSPORT Anbudskonkurranse
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
Full BREDDE på veg mot full BREDbåndsDEkning i Sør- Trøndelag.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Offentlige anskaffelser 11 Oppsummering høst 2015
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Offentlige anskaffelser
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Juridisk sjef Gudmund Lode/innkjøpssjef Arnt Ove Hol
Utskrift av presentasjonen:

Direktoratet for nødkommunikasjon

Om Direktoratet for nødkommunikasjon Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK) er et statlig forvaltningsorgan med ansvar for drift og utbygging av Nødnett som hovedoppgave. DNK ble opprettet i 2007 og er underlagt Justis- og beredskapsdepartementet.

DNKs hovedmål Nød- og beredskapsbrukere skal oppleve Nødnett som effektivt, sikkert og robust. Nødnett skal bygges ut og tas i bruk i hele landet innen utgangen av Samfunnet skal få mest mulig nytte av investeringen i Nødnett og tilhørende kompetanse.

DNKs plass i forvaltningen Regjeringen JD DNKDSBPODPST ….. HOD HdirRHF HF HDO PDMT STAT KOMMUNE pdi Brannvesen 110 Legevakt Kommuneleger

Tilbudskonferanse (2. gangs utlysning) Anskaffelse 15/125 Møbler og kontorinventar for Direktoratet for nødkommunikasjon, DNK Anskaffelsesansvarlig Ragnhild Roland Fagansvarlig Marianne Akslen Juridisk ansvarlig Tone Mette Drevdal

Agenda Regelverket for anskaffelsen Prosessen i anskaffelsen Anskaffelsens innhold Gjennomgang av dokumenter i anskaffelsen Spørsmål

Regelverket Del III Anskaffelse over EØS-terskelverdi, over NOK ,- FOAs grunnleggende krav (gjelder alle offentlige kjøp): – Forutberegnelighet – God forretningsskikk (etikk) – Likebehandling – Gjennomsiktighet og etterprøvbarhet Åpen anbudskonkurranse Forhandlingsforbud, hva betyr det i praksis? Avklaringer, retting av åpenbare feil Hva vektlegges i evalueringen: Opplysninger gitt i tilbudet.

Prosessen i anskaffelsen Spørsmål i forbindelse med tilbudsgivning: kl Ingen begrensninger for hva man kan spørre om, men spørsmålene må gjøres skriftlig og via Mercell Tilbudsfrist Evaluering – Kvalifisering, skatteattest, firmaattest etc. – Evaluering av oppfylte minimumskrav – Evaluering av tildelingskriterier, tildeling av poeng – Produktgjennomgang/ produktbesiktigelse Vekting av kriteriene - Miljø utover det som er stilt som krav, kvalitet i form av holdbarhet, garantitid, brukeregenskaper og estetisk utforming. - Pris, ulik vekting for mest etterspurte produkter kontorstoler, bord etc. Klageadgang

Anskaffelsens innhold Platemøbler, arbeidsbord, hyller, skap Kontorstoler, én hovedmodell + et par ekstra Møteromsmøbler for ledelseskontorer og møterom Whiteboard, skillevegger, småhyller etc. Loungemøbler Tjenester: Avhending, returordning av utrangerte møbler Interiørarkitekttjenester (timebasis)

Krav til produkter og tjenester (kravspesifikasjonen) «De etterspurte møblene skal være tidsriktig utformet og være tilpasset eksisterende kontorinnredning samt bidra tilet godt arbeidsmiljø» -hvite platemøbler og kontorstolen med sort trekk Skal-krav og bør-krav. Eks. bør krav: « Har stolen gynge/vippefunksjon?» (Brukeregenskap) Oppgitte mål, ca-mål

Tildelingskriterier pris Pris vektes 40 % Kontorstoler, arbeidsbord og arbeidsplassbelysning 16 % Møtebord små (4 personer) og skjerming/lydabsorbenter 12% Øvrig etterspurt materiell 7 % Interiørarkitekttjenester og returordning 5 %

Tilbudsdokumenter: Konkurransegrunnlag instruks til tilbyder punkt 2.22 Tilbudets innhold og utforming Vedlegg A, Leveransebeskrivelse/kravspesifikasjon – Punkt 3 Leveransekrav/produktkrav – Punkt 4 Øvrige leveransekrav Bilag 1 (Vedlegg A) 2, Skjema for avkryssing av minimumskrav og preferanser Vedlegg B, Pris og produktskjema

Oppstart leveranse Rammeavtale 2 år med opsjon 1+1 år