Direktoratet for nødkommunikasjon
Om Direktoratet for nødkommunikasjon Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK) er et statlig forvaltningsorgan med ansvar for drift og utbygging av Nødnett som hovedoppgave. DNK ble opprettet i 2007 og er underlagt Justis- og beredskapsdepartementet.
DNKs hovedmål Nød- og beredskapsbrukere skal oppleve Nødnett som effektivt, sikkert og robust. Nødnett skal bygges ut og tas i bruk i hele landet innen utgangen av Samfunnet skal få mest mulig nytte av investeringen i Nødnett og tilhørende kompetanse.
DNKs plass i forvaltningen Regjeringen JD DNKDSBPODPST ….. HOD HdirRHF HF HDO PDMT STAT KOMMUNE pdi Brannvesen 110 Legevakt Kommuneleger
Tilbudskonferanse (2. gangs utlysning) Anskaffelse 15/125 Møbler og kontorinventar for Direktoratet for nødkommunikasjon, DNK Anskaffelsesansvarlig Ragnhild Roland Fagansvarlig Marianne Akslen Juridisk ansvarlig Tone Mette Drevdal
Agenda Regelverket for anskaffelsen Prosessen i anskaffelsen Anskaffelsens innhold Gjennomgang av dokumenter i anskaffelsen Spørsmål
Regelverket Del III Anskaffelse over EØS-terskelverdi, over NOK ,- FOAs grunnleggende krav (gjelder alle offentlige kjøp): – Forutberegnelighet – God forretningsskikk (etikk) – Likebehandling – Gjennomsiktighet og etterprøvbarhet Åpen anbudskonkurranse Forhandlingsforbud, hva betyr det i praksis? Avklaringer, retting av åpenbare feil Hva vektlegges i evalueringen: Opplysninger gitt i tilbudet.
Prosessen i anskaffelsen Spørsmål i forbindelse med tilbudsgivning: kl Ingen begrensninger for hva man kan spørre om, men spørsmålene må gjøres skriftlig og via Mercell Tilbudsfrist Evaluering – Kvalifisering, skatteattest, firmaattest etc. – Evaluering av oppfylte minimumskrav – Evaluering av tildelingskriterier, tildeling av poeng – Produktgjennomgang/ produktbesiktigelse Vekting av kriteriene - Miljø utover det som er stilt som krav, kvalitet i form av holdbarhet, garantitid, brukeregenskaper og estetisk utforming. - Pris, ulik vekting for mest etterspurte produkter kontorstoler, bord etc. Klageadgang
Anskaffelsens innhold Platemøbler, arbeidsbord, hyller, skap Kontorstoler, én hovedmodell + et par ekstra Møteromsmøbler for ledelseskontorer og møterom Whiteboard, skillevegger, småhyller etc. Loungemøbler Tjenester: Avhending, returordning av utrangerte møbler Interiørarkitekttjenester (timebasis)
Krav til produkter og tjenester (kravspesifikasjonen) «De etterspurte møblene skal være tidsriktig utformet og være tilpasset eksisterende kontorinnredning samt bidra tilet godt arbeidsmiljø» -hvite platemøbler og kontorstolen med sort trekk Skal-krav og bør-krav. Eks. bør krav: « Har stolen gynge/vippefunksjon?» (Brukeregenskap) Oppgitte mål, ca-mål
Tildelingskriterier pris Pris vektes 40 % Kontorstoler, arbeidsbord og arbeidsplassbelysning 16 % Møtebord små (4 personer) og skjerming/lydabsorbenter 12% Øvrig etterspurt materiell 7 % Interiørarkitekttjenester og returordning 5 %
Tilbudsdokumenter: Konkurransegrunnlag instruks til tilbyder punkt 2.22 Tilbudets innhold og utforming Vedlegg A, Leveransebeskrivelse/kravspesifikasjon – Punkt 3 Leveransekrav/produktkrav – Punkt 4 Øvrige leveransekrav Bilag 1 (Vedlegg A) 2, Skjema for avkryssing av minimumskrav og preferanser Vedlegg B, Pris og produktskjema
Oppstart leveranse Rammeavtale 2 år med opsjon 1+1 år