Gjør om fra presens til 2. kondisjonalis Kapittel 8 oppgave g.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Advertisements

HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
5 Kultur.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Aboriginere Et urfolk i Australia.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Kapittel 6 oppgave a) Fra presens til 2. kondisjonalis
MANGFOLD I HVERDAGEN.
Kjære Pappa. Rart å tenke på at du startet på bunnen en gang du også.
Kapittel 27. Minoriteter i Norge
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Sett inn riktig form av adjektivene og substantivene, med artikkel hvis nødvendig Kapittel 8 oppgave c.
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Si adjektivene og substantivene i bestemt form. 
Mormor har ikke spist frokost. Har du?
K APITTEL 2, OPPGAVE F. O PPGAVE 26 Ingen ville ha trodd at Mohammed og jeg skulle gifte oss i kirka. Men det skulle vi. Utrolig mange mennesker kom for.
Sivilombudsmannen Den sakkyndige vurderingen-innholdet:
det første ordforrådet
Kapittel 8 Hovedpunkter.
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
My Saemien Sijte – en lek med arkitekturformer i Sketch Up. Inspirert av SQ Arquitectos` ”Sti”. Kari Nyhus.
I denne oppgaven skal du definere de ulike begrepene du har lært om i kapittelet, for eksempel kultur (mat, klær, tekster, musikk osv), likeverd, integrering,
KAPITTEL 5 OPPGAVE C Sett inn preposisjoner eller adverb som passer 1. Å være enig i en sak. (Man tenker likt i en sak på forhånd, uten at man diskutert.
Det flerkulturelle samfunnet
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Side 156 – 158 Hvilke pronomen mangler?
Ue.no Spilleregler i arbeidslivet FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Verdensdagen for psykisk helse
Religionen og det levde livet Noen fortellinger og tanker om maskulinitet, familieliv og islam i Norge Elise Skarsaune, Reform.
”Amerikabrev” Sett inn et pronomen som passer. Kjære venner! Jeg vil ganske kort sende dere noen ord fordi jeg vet at flere landsmenn kunne tenke seg.
Norsk, svensk, dansk, islandsk og færøysk
Samer – et urfolk i nord Vi er samer - Intro - YouTube
Econa medlemsmøte Fredrik Schjold, produktdirektør FINN jobb.
Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller SG- design/Fotolia.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
24-Sep-16 ALLE TELLER Jakten på elevenes tenkning (når ”svaret” er feil) Gerd Nilsen Høsten 2011.
Kapittel 2 oppgave j. Hvorfor er vikingene så populære?
SKRIV OM SLIK AT SETNINGENE BETYR OMTRENT DET SAMME Kapittel 8 oppgave j.
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
Hva er lykke og hva det som gjør oss lykkelig?. Hvordan oppstår lykke? Forskere har funnet ut at vi er selv med på å skape lykke I forskning er ikke lykke.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS SEPTEMBER 2017
Vi er nærmere en løsning …….
Arbeid, energi og effekt
Religiøse avhoppere skal få hjelp
Sett inn riktig form av eiendoms- pronomenene
Gjør om fra presens til pluskvamperfektum
VEILEDNING Psykologisk førstehjelp, mellomtrinnet
Psykologisk førstehjelp, mellomtrinnet
Å STREKKE SEG MOT TINDER
Samer - Elevene skal kunne gi varierte eksempler på hvordan samer utnytter ressurser i naturen.
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Medfølelse Til dette temaet er noen av bildene ganske tøffe. Disse er samlet mot slutten. For de yngste elevene må en vurdere om det er lurt å hoppe over.
Inntektsbestemmelsen i en åpen økonomi. Multiplikatorprinsippet
2. Melissa, Petter og Cindy
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Å være trist Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er trist.
Redsel Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er redd
Inntektsbestemmelsen i en åpen økonomi. Multiplikatorprinsippet
Si substantivene, verbene og adjektivene. 
Kan du bøye verb. Hva betyr det ”å bøye et verb”
Agnes Giertsen, Helsesøster/ høgskolelektor &
Sett inn riktig form av substantivene
Oppgave 6 a) Fra presens til 2. kondisjonalis
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Sett inn bli lærer. Flere steder må du også sette inn preposisjon og infinitivsmerket å. Kapittel 7 oppgave e.
Den norske kirke for “nordmenn”
Bruk av bemanningsbyrå – bra eller dårlig?
Gjøre greie for hovedsyn og argumentasjon
SG- design/Fotolia Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller.
Utskrift av presentasjonen:

Gjør om fra presens til 2. kondisjonalis Kapittel 8 oppgave g

Gjør om fra presens til 2. kondisjonalis. Gjør om fra presens til 2. kondisjonalis. 1. Man kritiserer statsministeren. 2. Forskerne peker på at det var merkelig. 3. Nordmennene bevarer alle kjerringrådene. 4. Sørlendingen tenker seg godt om. 5. De framstiller nordlendingen som glad. 6. Samenes hovednæring er reindrift, jakt og fiske. 7. Nordmennene ber samene om unnskyldning. 8. De føler seg stolte over sine røtter. 9. Norge tar stilling til de nye landsmennene. 1. Man skulle ha kritisert statsministeren. 2. Forskerne skulle ha pekt på at det var merkelig. 3. Nordmennene skulle ha bevart alle kjerringrådene. 4. Sørlendingen skulle ha tenkt seg godt om. 5. De skulle ha framstilt nordlendingen som glad. 6. Samenes hovednæring skulle ha vært reindrift, jakt og fiske. 7. Nordmennene skulle ha bedt samene om unnskyldning. 8. De skulle ha følt seg stolte over sine røtter. 9. Norge skulle ha tatt stilling til de nye landsmennene.

Gjør om fra presens til 2. kondisjonalis. Gjør om fra presens til 2. kondisjonalis. 10. Begrepet ”rasisme” får ny aktualitet. 11. De uttrykker motstand mot rasisme. 12. De befinner seg på venstresiden. 13. Man bruker begrepet ”snillisme”. 14. Nordmenn kritiserer seg selv. 15. Han uttaler seg om integrering av innvandrere. 16. De blir vant til det nye livet i Norge. 17. Sysselsettingen øker i Norge. 10. Begrepet ”rasisme” skulle ha fått ny aktualitet. 11. De skulle ha uttrykt motstand mot rasisme. 12. De skulle ha befunnet seg på venstresiden. 13. Man skulle ha brukt begrepet ”snillisme”. 14. Nordmenn skulle ha kritisert seg selv. 15. Han skulle ha uttalt seg om integrering av innvandrere. 16. De skulle ha blitt vant til det nye livet i Norge. 17. Sysselsettingen skulle ha økt i Norge.