Kristent menneskesyn – eksklusive og distinkte moment. Kva gjer kristne skular annleis?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Anton Punsvik, kapellan, Sortland
Advertisements

LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Jesus – kilden til glede
Skritt 1 er å bli klar over Guds Plan
Tenn lys. Et lys skal brenne for denne lille jord
Kompetente barn og unge - Verdier og kompetanse -
Fagskole i kommunehelsetjenester 2011
Bente Aronsen Kunnskapsdepartementet
Fra Ord til liv Fra Ord til liv januar 2012 januar 2012.
1.Blir Gud æret gjennom det? 1Kor 10:31 2.Kommer jeg til å skamme meg over å gjøre dette når Herren kommer tilbake? 1Joh 2:28 3.Er det ”av verden”?Joh.
Problemet og løsningen:
STØRST AV ALT 5.Klasse Bibelklubb!!!.
Hvorfor foreldremedvirkning?
”Skapt i Kristus” Efeserne 2,1-13
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring Jorun Buli Holmberg TILPASSET OG INKLUDERENDE.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
YRKESETIKK - A Arnbjørg Engenes.
Hvem er jeg? 1.
Jeg tror på Den Hellige Ånd … syndenes tilgivelse.
Naaman Ein dag sa jenta til matmor si: «Om berre husbonden kunne koma til profeten i Samaria, skulle nok han fri han frå hudsjukdomen.» 2.Kongebok.
Å vere jøde. Den som er fødd av ei jødisk mor, er jøde. I dag er det 14 millionar jødar. Dei er spreidde over heile verda, dei fleste i USA og Israel.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
«Du er frelst!».  יְהוֹשֻׁעַ  Jesjua = Jesus = Herren + frelse  frelse  fri + hals  «Han er den som fridde oss ut av mørkets makt og satte oss over.
Bibelen Basic Brevlitteraturen I NT. 21 brev i NT 13 Paulus brev Romerbrevet, Korinterbrev, Galaterbrevet, Efeserbrevet, Filipperbrevet, Kolosserbrevet,
1 Kan det finnes gode argumenter for at Gud eksisterer?
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
DEN KATOLSKE KYRKJA Oppbygging Hovudtrekk. Katolsk tyder «for alle mennesker» Spredd over hele verden, spes. Latin-Amerika og Nord- Amerika. Ca halvparten.
Mål for kurset Informasjon er rundt oss heile tida, – men det er viktig å skilje mellom nyttig og unyttig informasjon. Kunne finne relevante informasjonskjelder.
Dei tre store Sokrates, Platon, Aristoteles. Sokrates f.kr. Ein av antikkens tre største filosofar Hovudkjelda til hans liv er Platon, kva er.
Livssyn og religion Skilnad Kvifor RLE?. Gudar Ånder Krefter Ikkje- menneskelege personar Makter.
Ikke langt borte fra Gud rike. Hvor er du? Ikke langt borte fra Guds rike Langt borte fra Guds rike Midt i Guds rike Gud er langt borte...
Innføring i pedagogikk Av Emilie. Definisjon av pedagogikk Er vitenskapen om oppdragelse og undervisning. Inneholder kunnskap og erfaring fra flere vitenskaper.
NÅDE. Ei nådeforteljing… NÅDEN KOSTAR ALT FOR DEN SOM GIR… MEN INGENTING FOR DEN SOM TEK IMOT…
Yrkesrollen Faglig mestring og praktisk dyktighet.
Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet
Lederkonferanse november på Straume
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Temasamling – 2016 Hvordan møte muslimer?.
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Fasteaksjonen som det diakonale prosjektet i reformasjonsjubiléet
Kolosserbrevet 1,1-1,23 fra BIBELEN GUDS ORD, 1997/2007
Anbefaling «Dette brevet er det egentlige hovedstykket i Det nye testamentet, og det aller reneste evangelium. Det er vel verdt at den kristne ikke bare.
Dei 10 boda.
Hvordan du ser på mennesket, både deg selv og andre.
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
§ 1-1. Formålet med opplæringa
Hvor er vi som kirke? Funn fra «Kirken i Stavanger mot 2020».
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
- til Gud og til andre mennesker
Jeg tror på Den Hellige Ånd … syndenes tilgivelse
Evangeliet for dummies
Hva vi eier og har i Jesus Kristus.
Pakkeforløp psykisk helse og rus
Kristendommen.
Velkommen!.
Danning og voksenrollen i barnehagen
Jesu budskap og eksempel
I det kristne fellesskapet skal vi vite at vi er del av Kristi legeme.
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Love(d) 1.
Utskrift av presentasjonen:

Kristent menneskesyn – eksklusive og distinkte moment. Kva gjer kristne skular annleis?

Paul Otto Brunstad sine fem formuleringar Det elska og elskande mennesket Det skapte og skapande mennesket Det feilande mennesket Det tilgjevne og tilgjevande mennesket Det fellesskapsbyggjande mennesket

Kristent menneskesyn er teologisk forankra Det må forståast ut frå Guds gjerningar med mennesket. Menneskeverdet er openberring, ikkje grunngjeve empirisk. Må læra oss å sjå mennesket med Guds augo

Det elska og elskande mennesket Den store forteljinga som rom for mi vesle forteljing Meininga med livet – meining er det som er meint Guds kjærleik er ubetinga – elska for den du er, ikkje for det du gjer Vi elskar fordi han elska oss først – Gud er alltid først ute Agape i danninga er eit godt døme på taus kunnskap

Det skapte og skapande mennesket Vi er skapt i Guds bilde, noko som gir alle menneske ein fast og ukrenkeleg verdi. Avgjerande viktig for eleven sitt sjølvbilde. Det er ein vilje som motiverer min vilje Gud arbeider – vi arbeider vidare i skapande fellesskap i skulen.

Undervisning er lærar og elev i møte med eit materiale/lærestoff. vis respekt for materialet, for det påverkar! utfordra til grundig arbeid vera meiningsfullt for elevane gje opplevingar

Det feilande mennesket Realisme i møtet med ein fallen skapning Respekt for medmennesket sin vilje og sine val – FAR let sonen gå! Har vi tilsette eit miljø oss imellom som tillèt å vera feilande? Grenser og rammer for å verja vår neste – oppseding

Oppseding er planlagt pedagogisk påverknad «Oppfostringen skal se mennesket som et moralsk vesen, med ansvar for egne valg og handlinger, med evne til å søke det som er sant og gjøre det som er rett. Men mennesket kan også handle destruktivt: i strid med sin samvittighet, på tvers av normer og mot bedre vitende, til skade for egen og andres tarv.» Generell læreplan

Hellesnes; tilpassing vs. danning Ein tilpassa person er såleis meir eit objekt for styring og kontroll enn eit tenkjande og handlande subjekt. Ein utdana mann og eit danna menneske Utdanning (kompetanse) = beholdning Danning = holdning Kristne friskular bør gje dannande utdanning

Kristen oppseding vil etter sitt vesen vera sjelesorg Bare den form for påvirkningspedagogikk er forsvarlig som tar sikte på å overbevise eller m.a.o. gå fram på en slik måte at det vekkes egen innsikt hos den unge, Ivar Asheim Skulen er ein stad for folk, og det følgjer alltid risiko med folk, Vigdis Berland Øystese

Det tilgjevne og tilgjevande mennesket Tilgjeven – for å kunna tilgje = gje til Frigjerande til all skapande verksemd Mot og håp Heile skulekulturen må kvila i tilgang på nåde og tilgjeving

Nådekultur (Jeg skulle) gjøre det til min egentlige Opgave i Verden at gjøre Hjerterne glade med det Budskab, at Gud elskede os ved sin Søn Jesus Christus, uaktet vi vare syndere. C.Kold Nåde er noko høgst konkret som kjem til oss gjennom menneske. Det dei seier, gjer og er. Og den må gi raushet ved feilslag slik at en blir tatt på alvor også når en misslykkes, og kan tilgis og reise seg. (Gen.l.p)

Guds pedagogikk Men Guds handling gjennom evangeliet utløyser oppdragande krefter. For Guds nåde er openberra til frelse for alle menneske. Og hans nåde oppdreg oss til å seia nei til alt ugudeleg og til verdslege lyster…( Tit.2,11) Det vi menneske ikkje er i stand til av eiga kraft, det verkar nåden ved Jesus Kristus.

Det fellesskapsbyggjande mennesket Mennesket skapt til samfunn - med Gud, og med kvarandre Læraren – den viktigaste faktoren Påverkar organisering, stoffval, metode, evaluering Læringsmiljøet som vilkår for læring

Den diakonale funksjonen Pedagogisk virksomhet på kristen grunn er grunnleggende en tjeneste for medmenneske. Carsten Hjort Pedersen. Eg trur at vår tids tilsidesette er å finna mellom barn og unge. Omsorg er ein måte å møta menneske på. Vågar vi å vera «tollarar og syndarar sin ven» i friskulane, eigentleg?

Modelèr Vil vi gjera elevane til ansvarlege menneske – så gir vi ansvar ut frå forutsetningar Er vi engasert– så blir elevane engasjert Ser vi eleven som eit åndsvesen – så behandlar vi han ikkje som ei maskin Vil vi læra elevane respekt og toleranse – må vi visa dei respekt Vil vi at det elevane lærer skal danna grunnlag for trua og være ei rettesnor for livet, ja, så må dette modellerast gjennom forbildefunksjonen. Å læra dei kan vi gjera med orda våre, å læra dei å halda må vi gjera med liva våre.

Kristent menneskesyn må både levast og undervisast. Egil Morland skriv i samband med kyrkjevalet i haust: Det er ei ny syndsforståing (vår synd er at vi er dødelege - vi har ikkje skuld overfor Gud), ein ny inkarnasjonsteologi (Kristus stadfester ved sitt kome vårt verd som menneske) og ei ny forsoningslære (den objektive forsoninga vert forkasta, det er av rein sympati med menneska at Jesus døyr på krossen Eg legg til: ei ny-gamal forståing av etikken: menneskets erfaring står over og nyformulerer bibelens openberring. Vi må skjerpa vår merksemd på kva vi underviser om eit teologisk forankra kristent menneskesyn.

Når det kjem til stykke, er det so lite som skal til, og det vesle har hjarta alltid visst. Olav H. Hauge Når det kjem til stykke, er det so lite som skal til, og det vesle har hjarta alltid visst. Olav H. Hauge