B RUKERUNDERSØKELSE IKT Som en del av resultatmål for første halvår 2013, ble det gjennomført en IKT- brukerundersøkelse. Brukerundersøkelsen har hatt.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BEREDSKAPSØVELSE Gjennomføring, erfaringer og konklusjoner fra beredskapsøvelsen i Drammen kommune, Vann og avløp. Ane Prøsch-Oddevald GVD temadag.
Advertisements

Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
HANDLINGSMETODEN Handlingsmetoden er utarbeidet av Gunvor Slaatto, og er en drøftingsmåte som sikrer bred medvirkning og løsninger som utvikles i fellesskap.
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Forutsetninger: Alle deltagere skal ha kompetanse tilsvarende modul 1
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
RYFYLKEBIBLIOTEKET • Samarbeid organisert i Ryfylke IKS • Felles tekniske løsninger • Samarbeid om arrangement • MM3 + BS Weblån • E-bøker fra desember.
Erfaringskonferanse om Funksjonsvurdering i Attføringsbedrifter for IA bedrifter Elsa Sæbø, Rådgiver NAV arbeidslivssenter Akershus.
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
Innherred samkommune 1 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar 2006 Innherred samkommune Status Administrasjonssjef Rudolf Holmvik.
Pilotprosjektet samhandling innen helse- og omsorgstjenester Status pr
12-kommunesamarbeidett i Vestfold Strategisk plan
NTL Forskningsinstitutter Nettverkssamling Holmen Fjordhotell mai 2011 Informasjon fra landsforeningen.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
«Lese og løse oppgaver»
11:00 – 12:00Gjennomgang av hjemmeleksene, med gode eksempler fra erfaringer og forbedringspunkter v/Geir Halstensen.
Interesseorganisasjoner som inkluderer hele befolkningen Avdeling minoritetshelse og rehabilitering Rådgiver Gro S. Lopez.
Kildesystem – dataflyt - oppvekst
1 Barneverntjenesten En lovpålagt tjeneste. 2 Først en gladnyhet Fylkesmannen har innvilget kr ,- til 50% stilling med virkning fra
Evaluering av utbruddsvarslingssystemet Berit Tafjord Heier Avdeling for infeksjonsovervåking, FHI Smitteverndagene 2007.
Skadesak demontering kran Hendelsen og skadeomfang: En ansatt i et innleid firma skal demontere en kransøyle i virksomheten. Skruer som holdt fast kransøylen.
Kommune/bydel vår. Effektivitet? Altfor mye tid brukes til intern administrasjon og problemh å ndtering. Hverdagen preges i stor grad av "den sjuende.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
1 Bakgrunn 6 Andre forbedringstiltak (mer langsiktige) 3 Mål/målsetting/avgrensing 7 Måling, oppfølging, sikre effekt /BC Prosjektbeskrivelse (A3). Tjeneste:
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Inkludering og mangfold. Hva betyr inkludering? Inkludering Når enkeltmennesker eller ulike sosiale grupper blir del av et nytt fellesskap som består.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
Brukerundersøkelse Det flerspråklige bibliotek. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på web i perioden 19. oktober – 8. november Sendt ut til.
Sunndal Næringsselskap Sunndal Næringsforening Konkurranseutsetting Kommunens innbyggere er opptatt av et godt velferdstilbud. Det kuttes i helse og skole.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Oktober 2000 Prioriterte grupper - opplæring IKT og lokaldemokrati.
Adoptivfamiliers erfaringer med hjelpeapparatet En kvalitativ undersøkelse i forbindelse med spesialistpermisjon, foretatt av psykologspesialist Marthe.
2014 Studiebarometeret Studiebarometeret Høgskolen i Sør-Trøndelag I denne rapporten er spørsmål om tidsbruk (studieinnsats) ekskludert. Vi henviser.
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
Utfordringer Interkommunalt samarbeid Samhandlingsreformen.
Utfordringer i Samhandlingsreformen Erfaringer fra prosjektet “Digitale Fosen” Samfunnsdagen august 2011 Hans Donali Tilset - Studio Apertura.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
Pasientreiser Status og tiltak for å bedre kvaliteten på reiser med rekvisisjon Regionalt brukerutvalg 12. desember 2016.
Avd. møte(r) mai 2014 | Skyss Kundesenter |
Erfaring med likebehandling av kommunale og private barnehager
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Komité for teknikk, kultur og fritid
Enhet for digitale driftstjenester
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Foreldremøte Hamretun barnehage 26. September. 2017
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Opplæring i «Nye DDV» Windows 10 OneDrive login.ddv.no
Skole/hjem-samarbeid
Hva jobbet vi med i går? Kommunen i systemet Rollene og spilleregler
Opplæring i «Nye DDV» Windows 10 OneDrive login.ddv.no
Brukermedvirkning i praksis – bruk av FIT
Fem faser når plan- og byggesaksområdet skal fornyes..
Opplæring i «Nye DDV» Windows 10 OneDrive login.ddv.no
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Prosjekt tverrfaglig samarbeid barn/unge i Nordre Land kommune
Barneverntjenestenes erfaringer med bruk av tolk
Rose Mari Eikås, rådgiver, seksjon for e-helse, Helse Bergen
Innovasjonsseminaret 2018 Status IKT Orkide
Utskrift av presentasjonen:

B RUKERUNDERSØKELSE IKT Som en del av resultatmål for første halvår 2013, ble det gjennomført en IKT- brukerundersøkelse. Brukerundersøkelsen har hatt som mål å kartlegge brukeropplevelsen av IKT som verktøy i Sirdal kommune og interkommunalt. Resultatene vil bli brukt til å forbedre aktuelle tjenesteområder og gi innspill til lokal IKT-strategi.

L OGG OVER BESVARELSE

H VILKEN ROLLE HAR DU SOM BRUKER AV IKT- VERKTØY ? N Denne undersøkelsen172 1Vanlig bruker 2Enhetsleder 3Fagsystemansvarlig

V ET DU HVEM SOM DRIFTER FAGSYSTEMET DU ER ANSVARLIG FOR ? N Denne undersøkelsen19 1Ja 2Nei

V ELG HVILKEN INSTANS SOM DRIFTER FAGSYSTEMET DU ER ANSVARLIG FOR N Denne undersøkelsen17 1Lokal drift (IKT- avdelingen i Sirdal kommune) 2Interkommunal drift (IKT-avdelingen i en annen kommune) 3Ekstern drift (Et privat firma, eller en annen instans som ikke er en kommune)

D ERSOM DET OPPLEVES PROBLEMER INNE I FAGAPPLIKASJONEN SOM DU ER ANSVARLIG FOR, HVILKEN INSTANS VIL DU NORMALT KONTAKTE FØRST DERSOM DU TRENGER BISTAND FOR Å FÅ LØST PROBLEMET ? N Denne undersøkelsen17 1IKT-avdelingen i Sirdal kommune 2IKT-avdelingen i en annen kommune 3Et privat firma, eller en annen instans som ikke er kommunal

B ENYTTER DU DEG AV INTERKOMMUNALE IKT- TJENESTER ? N Denne undersøkelsen172 1Ja 2Nei 3Vet ikke For at du skal få relevante spørsmål angående ditt bruk av IKT som verktøy, må du svare på om du bruker interkommunale IKT-tjenester. Eksempler på interkommunal IKT-tjenester: ePhorte, Familia, E-postsystem, Kommunens hjemmeside, Notus, Profil og PPS (IDIVA-HSO), Velferd, Unique ansatt, økonomi og webfaktura (IDIVA).

H VOR TILFREDS ELLER UTILFREDS ER DU MED TJENESTEKVALITETEN PÅ INTERKOMMUNALE IKT- TJENESTER ? Interkommunale IKT-tjenester: Gi en samlet vurdering av din opplevelse av kvaliteten på interkommunale IKT- tjenester. Eksempler på interkommunale IKT-tjenester er: ePhorte, Familia, E-postsystem, Kommunens hjemmeside, Notus, Profil og PPS (IDIVA-HSO), Velferd, Unique ansatt, økonomi og webfaktura (IDIVA). 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds N Denne undersøkelsen160

H VOR TILFREDS ELLER UTILFREDS ER DU MED BRUKERSTØTTEN FRA ANDRE KOMMUNER PÅ INTERKOMMUNALE IKT- TJENESTER ? Dersom du opplever problemer med programvareløsninger levert igjennom interkommunale IKT-tjenester, er det vanlig å ta kontakt med brukerstøtten i vertskommunen. Eksempelvis IKT-avdelingen i Åseral kommune for IDIVA- og IDIVA-HSO-tjenester. 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds N Denne undersøkelsen160

H VOR TILFREDS ELLER UTILFREDS ER DU MED TJENESTEKVALITETEN PÅ LOKALE IKT- TJENESTER ? 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds N Denne undersøkelsen172 Lokale IKT-tjenester: Gi en samlet vurdering av din opplevelse av kvaliteten på lokale IKT-tjenester Eksempler på lokale IKT-tjenester er: - Sikker datalagringsløsning - Gemini(Kartløsning over ledningsnett, vann og avløp) - Låsesystem(Elektronisk låsesystem med brikke- og kodetilgang på kommunale bygg) - Mikromarc(Bibliotekstjeneste for utlån, katalog og websøk) - Matrikkel(Kartstandard for eiendomsinformasjon) - OCS(Samordnet kommunikasjon i form av IP-telefoni, lynmeldinger og videokonferanse) - Infodoc plenario og økonomi(Elektronisk pasientjournal og rekvirering) - Safecom(Sikker sentralisert utskriftsløsning via kodebrikke) - Komtek(System for håndtering av kommunaleavgifter og arbeidsverktøy for feiing- og brann tilsyn) - DXkino(Booking- ebillettsystem for arrangementer) - Visma Flyktning - Terminaltjenester for hjemmekontorløsning I tillegg driftes også sentrale tjenester som brannmur, webfilter og virusscanning lokalt.

H VOR TILFREDS ELLER UTILFREDS ER DU MED BRUKERSTØTTEN FRA DEN LOKALE IKT- AVDELINGEN PÅ IKT- TJENESTER ? Dersom du opplever problemer med løsninger levert av lokal IKT-avdeling, er det vanlig å ta kontakt med IKT- avdelingen i Sirdal. Eksempelvis problemer med lokal klient. 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds N Denne undersøkelsen172

B ENYTTER DU BRUKERSTØTTEVERKTØYET TIL KOMMUNEN ? Brukerstøtteverktøyet som benyttes i kommunen er SnapFlow. 1Ja 2Nei N Denne undersøkelsen172

H VORFOR BENYTTER DU IKKE BRUKERSTØTTEVERKTØYET ? 1Jeg har ikke blitt informert om dette 2Det er for vanskelig å bruke 3Jeg kan ikke passordet 4Noen andre kontakter IKT for meg 5Jeg godtar ikke brukeravtalen 6Annet (Tekstfelt) Vet ikke N Denne undersøkelsen50 * Lettere å ta en telefon* Er ikke på kommunal PC* Ønsker hjelp snart* Manglende opplæring* Har ikke hatt brukt for det.* Har ikke følt behovet* Har ikke hatt behov for det.

H VOR TILFREDS ELLER UTILFREDS ER DU MED BRUKERSTØTTEVERKTØYET (S NAP F LOW ) TIL KOMMUNEN ? 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds N Denne undersøkelsen122

H VOR TILFREDS ELLER UTILFREDS ER DU MED RESPONSTID OG OPPFØLGING FRA IKT- AVDELINGEN PÅ HENVENDELSER SOM BEHANDLES I BRUKERSTØTTEVERKTØYET (S NAP F LOW )? 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds N Denne undersøkelsen122

H VOR TILFREDS ELLER UTILFREDS ER DU MED KVALITETEN PÅ TILBAKEMELDINGENE DU FÅR I BRUKERSTØTTEVERKTØYET (S NAP F LOW )? 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds N Denne undersøkelsen122

H VORDAN OPPLEVER DU INNKJØPSPROSESSEN VIA BRUKERSTØTTEVERKTØYET (S NAP F LOW ) PÅ FØLGENDE PUNKTER : 1Tilbakemeldinger 2Leveringstid 3Anbefalinger 4Oppfølging N Tilbakemeldinger122 Leveringstid122 Anbefalinger122 Oppfølging122

17.1 T ILBAKEMELDINGER 1Svært dårlig 2Dårlig 3Nøytral 4Bra 5Svært Bra N Denne undersøkelsen122

17.2 L EVERINGSTID 1Svært dårlig 2Dårlig 3Nøytral 4Bra 5Svært Bra N Denne undersøkelsen122

17.3 A NBEFALINGER 1Svært dårlig 2Dårlig 3Nøytral 4Bra 5Svært Bra N Denne undersøkelsen122

17.4 O PPFØLGING 1Svært dårlig 2Dårlig 3Nøytral 4Bra 5Svært Bra N Denne undersøkelsen122

V ISSTE DU AT S IRDAL KOMMUNE HAR EN IKT- STRATEGI ? 1Ja 2Nei N Denne undersøkelsen172

I HVILKEN GRAD ER DU KJENT MED FØLGENDE : 1Strategiens overordnede mål 2eKommunemål for ditt tjenesteområde 3Målsettinger for ditt tjenesteområde 4Tiltak i planperioden for ditt tjenesteområde N Strategiens overordnede mål78 eKommunemål for ditt tjenesteområde78 Målsettinger for ditt tjenesteområde78 Tiltak i planperioden for ditt tjenesteområde 78 Kommunestyret har i K-sak 11/50 vedtatt IKT-strategi med eKommunemål for perioden

20.1 S TRATEGIENS OVERORDNEDE MÅL 1Svært liten grad 2Liten grad 3Verken eller 4Stor grad 5Svært stor grad N Denne undersøkelsen78

20.2 E K OMMUNEMÅL FOR DITT TJENESTEOMRÅDE 1Svært liten grad 2Liten grad 3Verken eller 4Stor grad 5Svært stor grad N Denne undersøkelsen78

20.3 M ÅLSETTINGER FOR DITT TJENESTEOMRÅDE 1Svært liten grad 2Liten grad 3Verken eller 4Stor grad 5Svært stor grad N Denne undersøkelsen78

20.4 T ILTAK I PLANPERIODEN FOR DITT TJENESTEOMRÅDE 1Svært liten grad 2Liten grad 3Verken eller 4Stor grad 5Svært stor grad N Denne undersøkelsen78

I HVILKEN GRAD OPPLEVDE DU AT DU SELV HADDE MULIGHET TIL Å PÅVIRKE STRATEGIEN FOR DITT TJENESTEOMRÅDE ? 1Svært liten grad 2Liten grad 3Verken eller 4Stor grad 5Svært stor grad N Denne undersøkelsen78

H VORDAN STILLER DU DEG TIL FØLGENDE ENDRINGER : I forbindelse med eKommunestrategi-prosjektet i DDV, skal kommunestyret behandle sak i juni. Dersom strategien vedtas, vil det føre til endringer for IKT-tjenesten i kommunen. 1IKT-personell i de 11 kommunene vil flyttes til en felles lokasjon 2"Helpdesken" vil ikke lenger være i Sirdal kommune 3Felles interkommunal standardisering på IKT-utstyr 4Felles interkommunal standardisering på fagapplikasjoner N IKT-personell i de 11 kommunene vil flyttes til en felles lokasjon 172 "Helpdesken" vil ikke lenger være i Sirdal kommune 172 Felles interkommunal standardisering på IKT-utstyr 172 Felles interkommunal standardisering på fagapplikasjoner 172

22.1 IKT- PERSONELL I DE 11 KOMMUNENE VIL FLYTTES TIL EN FELLES LOKASJON 1Svært negativ 2Negativ 3Nøytral 4Positiv 5Svært positiv N Denne undersøkelsen172

22.2 "H ELPDESKEN " VIL IKKE LENGER VÆRE I S IRDAL KOMMUNE 1Svært negativ 2Negativ 3Nøytral 4Positiv 5Svært positiv N Denne undersøkelsen172

22.3 F ELLES INTERKOMMUNAL STANDARDISERING PÅ IKT- UTSTYR 1Svært negativ 2Negativ 3Nøytral 4Positiv 5Svært positiv N Denne undersøkelsen172

22.4 F ELLES INTERKOMMUNAL STANDARDISERING PÅ FAGAPPLIKASJONER 1Svært negativ 2Negativ 3Nøytral 4Positiv 5Svært positiv N Denne undersøkelsen172