SKOLEKONKURRANSE ELEKTRIKER Akershus 2015. VELKOMMEN TIL SKOLKONKURRANSE Vi ønsker der velkommen til Skolekonkurranse elektriker Akershus våren 2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Foreldre som en reell ressurs
Advertisements

Fellesfag Yrkesretting Relevans
Læring på arbeidsplassen
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
NES VIDEREGÅENDE SKOLE
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2013 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
SAMLING OPPLÆRINGSKONTOR FORMIDLING LÆREKANDIDATER STATUS 7. APRIL 2010.
Programområde ELEKTROFAG
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Praksisnært, fin måte å få inn faget på Kobles til ptf Ligger tett opp til eksamensform Slik vi jobber, ikke i tillegg til.
VELKOMMEN TIL NORDPOLEN SKOLE !
Rolf V. Olsen (EKVA/ILS/UiO) Sluttkonferanse for evalueringen av Kunnskapsløftet 31. oktober.
Prosjekt til fordypning
Didaktiske analysekategorier
Barn og læring Oppgave i pedagogikk skrevet av Nina MA Eilevstjønn team A1A, Hive
Anna Holm Heide | /
FAU og Styreopplæring Velkommen til opplæring og erfaringsutveksling foreldretillitsvalgte Fra barneskolene er det invitert 3 fra hver skole: FAU.
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
PROSJEKTSAMLING VANDREBOKA 21 APRIL Hva har prosjektet ført til for Dokka Videregående Skole ? Hva blir videreført?
Lillian Kjeldsrud Faglærer HS Dokka Videregående skole Lærerrollen og faglig leder sin “nye rolle» i prosjektet og i Kunnskapsløftet. Konkrete endringer.
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Overgangsprosjektet – NY GIV
Motivasjon I Yrkesveiledningsprosessen
Undervisningssektoren 2015
Vurdering for og av læring i yrkesopplæringen
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Mål og læring hos elever
SKOLEKONKURRANSER SOM PEDAGOGISK METODE Forprosjekt 2014/15 Nettverkssamling Espen Lynne Amundsen.
Velkommen til et nytt skoleår!
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Helhet og sammenheng Skoleeierkonferanse 23. januar 2015
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Veiledning av nyutdannede i videregående skole Noen tanker med utgangspunkt i gruppeveiledning.
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
BARNE- OG UNGDOMSARBEIDERFAGET. Barne- og ungdomsarbeiderfaget er en fagutdanning innenfor videregående opplæring. Fagløpet er to år på videregående skole.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Mulighetenes Oppland SKOLEKONKURANSER SOM METODE FOR Å ØKE INTERESSEN FOR FAGET Oslo
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Borgund vgs FYR I PRAKSIS. Stolte fagfolk for framtida Ein arena for personleg, fagleg og sosial vekst gjennom samhandling (frå skolen si pedagogiske.
Velkommen til informasjonsmøte Eikeli videregående skole.
Velkommen til foreldremøte 10. trinn. Hvem er jeg - hvor vil jeg – hvilket valg skal jeg ta?
SAMARBEID/ DIALOG Hvorfor og hvordan? Dato Foto: Peter Hamlin.
WORLD SKILLS Skolekonkurranser som metode.. Hvorfor kan dette gi bedre læring? Å konkurrere kan være et virkemiddel for å sette fokus på bil og yrkesfag.
P ROSJEKT SKOLEKONKURRANSER Benedikte Sterner, Styremedlem WSN og Offisiell delegat WSI.
SKOLEKONKURRANSE ET PEDAGOGISK PERSPEKTIV PÅ SKOLEKONKURRANSE Vibeke Steenstrup.
Meld. St. 20 (2012–2013) På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE Forprosjekt 2014/15 Status pr. oktober 2015 Espen Lynne Amundsen Prosjektleder.
Skolekonkurranser Silje Andresen. Om oppdraget Fafo skal følger tre casefylker – i planlegging og gjennomføring Sende ut spørreskjema til skoleledelse,
| fb.com/trondelagfylke Skolekonkurranser RM i Sør-Trøndelag samarbeid, være utviklende, jobbe etter godfotteorien..
Kompetanse for mangfold
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Kompetanse for manfgfold
Internasjopnalisering
Velkommen til FORELDREKURS
Sundvolden, torsdag 7. desember 2017
Greåker Vgs Elevmentorene 2014.
Velkommen til Apalløkka
Utdanningssystemet sitt årshjul
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Arbeidsseminar for faget Velkommen!
Tizians maleri av Sisyfos fra
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Velkommen til workshop 1: Digital kompetanse i kommunene
VELKOMMEN TIL NETTVERSSAMLING!
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Utskrift av presentasjonen:

SKOLEKONKURRANSE ELEKTRIKER Akershus 2015

VELKOMMEN TIL SKOLKONKURRANSE Vi ønsker der velkommen til Skolekonkurranse elektriker Akershus våren Vi synes det det svært hyggelig at dere deltar. I konkurransen skal der planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere en mindre elektrisk installasjon. Vi skal bedømme faglig utførelse av alt arbeidet og utnevne en vinner. Vi ønsker at konkurransen er med på å sette fokus på kvalitet, skape interesse rundt yrkesfag og vise hva elever kan utføre etter to års utdanning. Det er en konkurranse, men vi ønsker at dere gjennom den også kan lære mer av faget og hvordan dere utfører oppgaver. Vi håper også dere kan lære av hverandre og ta med erfaringer tilbake til egen skole. Vi ser fram til konkurransen og håper dere får noen hyggelige dager.

BILDESNUTT…… (Peggy L.) Kort oversikt over konkurransen Konkurransen ELEKTROINSTALLASJON I KONTOR 1 dag på egen skole 1 dag praksis på Strømmen vgs Høring under vurdering

SKOLEKONKURRANSE ELEKTRIKER, Erfaringer Deltakere Bleiker (1), Rud (1), Strømmen (2) Skedsmo (vurdering) Prøveår Sendt ut til alle Vg2 skoler i fylket

SKOLEKONKURANNSE ELEKTRIKER, Erfaringer Diskusjon rundt konkurranseformen reelle arbeidsoppdrag/ yrkesoppdrag (Fra plan, gjennomføring, dokumentasjon og vurdering). reelle arbeidsoppdrag, men tilpasset Vg2 (vår eksamensform) viktig som del av opplæringen utvelgelse viktig. Frivillig.

SKOLEKONKURRANSE ELEKTRIKER, Erfaringer Oppgaven Konkurransegjennomføring Frokost, Fagfellesskap, snakket sammen Elevene lærer av hverandre og konkurransen Vurdering

SKOLEKONKURRANSE ELEKTRIKER,Erfaringer Oppgaven (helhetlig yrkesoppgave, Vg2-nivå) og utviklet i fellesskap Forankring. Ledelse, lærere, elever, nettverk (fylket) og (Peggy) Vurdering Team Fokus på yrkesfag og kvalitet, relevans. (praksisrelatert/ fokus på reelle «yrkesoppgaver») ( ca.160 elektroelever innom) Skolekonkurranse vekselvirkning, læring, oppgaver og retning