Åpen anbudskonkurranse NOR 013-2016 Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl. 12.30 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Veileder for energisparingskontrakter Marianne H. Dragsten Mobil
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Persontransporttjenester til og fra skole og barnehage Oppdragsgiver: Bergen kommune Tilbyderkonferanse 14. desember.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – Byggetrinn 2 Tilbudskonferanse 25. september 2012.
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Åpen anbudskonkurranse EØS Renovasjonstjenester næringsavfall til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 08. januar 2016, kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
– 1.2 TILBUDSKONFERANSE PØS kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
TILBUDSKONFERANSE Fv. 205 Steinerud bru x Fv. 368 Bergerud.
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Anskaffelse av spesialbiltransport innen TT-tjenesten Informasjonsmøte for leverandører,
Tilbyder konferanse Konvertering til vannbåren varme M-blokk Haugesund sjukehus §
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Anskaffelsespakke 9531 Pasientløftere Tilbudskonferanse.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Offentlige anskaffelser Kunngjøring og frister
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Offentlige anskaffelser 10 Rammeavtaler
Offentlige anskaffelser
Offentlige anskaffelser 12 Rammeavtaler
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Offentlige anskaffelser Rammeavtaler
Administrasjon og ledelse og organisasjon og ledelse
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Offentlige anskaffelser
Utskrift av presentasjonen:

Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl

Agenda 1.Konkurranseform og regler 2.Beskrivelse av konkurransen og avrop 3.Krav og spesielle kontraktsvilkår 4.Tildelingskriterier 5.Utfylling av dokumenter 6.Spørsmål 2

Konkurranseform og regler Åpen anbudskonkurranse Alle interesserte leverandører kan levere tilbud Forhandlingsforbud –Leverandør kan ikke endre sitt tilbud etter tilbudsfristen Oppdragsgiver har meget begrenset mulighet til å avklare uklarheter eller be om supplerende informasjon 3

Beskrivelse Anskaffelsen alle typer taktekker- og blikkenslagerarbeider, herunder f.eks.: Tetting og utskifting av alle typer eksisterende tak, inkl. beslag Forebyggende rens av takrenner/nedløp og takflater Skadebegrensning og sikring av bygg ved lekkasjer og hærverk Arbeid i forbindelse med ombygging, rehabilitering og påbygging Avtalen innbefatter også material leveranser, deponering av rivningsmateriell og sikringstiltak for eget personell og bygningenes brukere. Listen er ikke uttømmende, alle oppdrag som naturlig hører til fagområdet er omfattet. 4

Omfang Avtalen skal ha varighet på 2 år, med opsjon på 1+1 år. Estimert omsetning er 6,5 mill. per år. Fordeling av oppdrag vil skje etter rangering av leverandørene og ved minikonkurranser. 5

Avropsmodell Avrop under ,- vil skje etter rangering. Avrop over ,- vil skje ved minikonkurranse der alle leverandører som er omfattet av avtalen kan levere tilbud. Entrepriser med estimert verdi over 5 mill. lyses ut i egne konkurranser. 6

Noen utvalgte obligatoriske avvisningsgrunner Ikke levert dokumentasjon for alle kvalifikasjonskrav –Gjelder også underleverandører! –Oppdragsgiver kan innhente offentlig tilgjengelig dokumentasjon etter tilbudsfristens utløp som (ikke uttømmende): Skatteattester Firmaattest –Følgende kan ikke innhentes etter tilbudsfristens utløp (ikke uttømmende): Dokumentasjon for tekniske/faglige kvalifikasjoner (gjennomføringsevne personell; erfaring fra liknende oppdrag; rutiner for miljøstyring) Vesentlige forbehold 7

Forbehold Dersom det tas forbehold, SKAL dette presiseres som «forbehold:»! Virkningen av forbeholdet skal klart beskrives i et eget punkt i tilbudet, spesielt priskonsekvens må gjøres tydelig rede for. Forbehold som kommer frem på annen måte, er og skal behandles som AVVIK! Ofte enda mer aktuelt i minikonkurranser 8

Spesielle krav Vaktordning –Permanent reparasjon innen 5 arbeidsdager (under ,-) –Fullføres av leverandøren som rykker ut Melde sin ankomst på bygget Lærlingeklausul –Krav til at det benyttes lærlinger, minimum 7 % av arbeide timer per år. Fokus på lønns- og arbeidsvilkår –Egenmeldingskjema som skal leveres senest 1 mnd etter kontraktsignering. 9

Responstider Hasteoppdrag – 4 timer Ordinære oppdrag – skal besvares innen 2 dager. –Med avtalt ferdigstillelsesdato –Arbeidet skal utføres fortløpende Oppdrag skal gå videre til neste leverandør på prioriteringsliste ved manglende respons. 10

Tildelingskriterier Dokumentasjonskrav: Pris - Utfylt prisskjema Kvalitet / Forståelse av kontraktsarbeidet – Beskrivelse av hvordan man tenker å gjennomføre kontraktens forpliktelser. Eks: Organisasjons- og bemanningsplan for gjennomføring av denne rammeavtalen som inkluderer alle fag. Rutiner (bestilling, gjennomføring, oppfølging, lærlingebruk) Tilpasninger i forhold til akutte oppdrag, spesielle bygg (vernet, bygg i drift ol). Med mer. God oppgaveforståelse = god score 11

Utfylling av prisskjema Hvite felt i tabellene skal fylles ut. –Vektet timer er satt opp for evaluering, og vil ikke nødvendigvis korrespondere med kontraktsverdi Still spørsmål! Avvikende prisformater fører erfaringsmessig svært ofte til avvisning av tilbudet. 12

Dokumentstruktur i konkurransefasen- Konkurransegrunnlag KONKURRANSEGRUNNLAG Vedlegg 1 – Kontrakt Bilag 1 – Oppdragsgivers spesifikasjon Bilag 2 – I kontrakt vil dette være tilbyders beskrivelse (og er ikke med i utlysning) Bilag 3 – Administrative bestemmelser –Bilag 3b – Egenrapporteringsskjema Lønns- og arbeidsvilkår Bilag 4 – Samlete pris- og betalingsbestemmelser –Bilag 4a – Prisskjema Bilag 5 – Endringer i den generelle kontraktsteksten Bilag 6 – Endringer i avtaleteksten etter kontraktsinngåelse Bilag 7 – Utgår Bilag 8 – Gjenåpning av konkurransen – minikonkurranse –Bilag 8a – Aktuelle tildelingskriterier Bilag 9 – Vilkår om bruk av lærlinger Vedlegg 2 – Tilbudsforside Vedlegg 3 – Referanseskjema Vedlegg 4 – Forpliktelseserklæring (fylles ut hvis man har underleverandør) Rød skrift: Må fylles ut 13

Leverandørene oppfordres til å melde til oppdragsgiver i god tid før tilbudsfristens utløp: Hvis enkelte elementer er vanskelig/umulig å prise, eller krever forbehold Hvis enkelte elementer i oppdragsgivers spesifikasjon (bilag 1) eller i andre kontraktdokumenter oppfattes som vanskelig/umulig å oppfylle, eller krever forbehold. 14

Viktig Tilbudsfrist Tirsdag 19. april 2016 kl Vedståelsesfrist 1. August 2016 kl

Spørsmål? Send flere spørsmål til Frist: Tirsdag 12. april