Bakgrunn I RFF-prosjektet Trender i reiselivet ble det gjennomført en markedsundersøkelse i Norge, Danmark, Sverige og Tyskland. Det utgis flere publikasjoner.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk og brukere i Reinheimen Sommeren …ikke alltid like lett å velge forvaltningstiltak.
Advertisements

Barnehagens rolle i barns utvikling – bare positiv? Oppvekst og utvikling, NTNU Samfunnsforskning Vera Skalicka.
REKLAMEFILMPROSJEKT NORSK OG MARKEDSFØRING Sundvollen
Se mulighetene!. Bygdekompasset Basert på det svenske suksessprosjektet Bondeföretagaren. Kom til Norge som et pilotprosjekt i Trøndelag i Er tatt.
:49 Landsdekkende næringspolitisk undersøkelse 2015 – Antall respondenter Landsdekkende næringspolitisk undersøkelse 2015 N Næringsalliansen643.
Norges vassdrags- og energidirektorat Skredfareskalaen Varslingskurs 2013/2014.
Turoperatørenes oppfatning av Innlandet – utfordringer og muligheter Kartlegging av TO - hvem, hva, hvor Trender Utfordringer og muligheter Veien videre.
Posisjonering Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Side 1 Need for competence in the social- and health sector of today and the future CEO Lars Erik Flatø Lovisenberg Hospital, Oslo.
Internasjonal engelsk Verdens mest brukte språk. Verdens mest brukte språk. Gode engelskkunnskaper åpner nye muligheter, gjør livet lettere og gir selvtillitt!
Velkommen til foreldremøte i Setskog Barnehage – div info v /Vigdis – foreldreråd, m/ valg av foreldrerepresentanter
M&L2 Kap. 10 Kamanjeplan Oslo, februar Hva er en aktivitetsplan? 1. Aktivitetsplaner kan lages for nær sagt alle typer aktiviteter 2. Aktivitetsplaner.
1 - ditt springbrett til innovasjon. Skattepliktige til Norge kan søke Behøver ikke å være i skatteposisjon For alle næringer og selskapsformer Bedriften.
Foreldremøte SFO høsten 2015 Onsdag den 2.september 2015.
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
Friluftslivets år 2015 «Nå er det din tur!» Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal håper skoler og barnehager bruker Friluftslivets år til å sette fokus på.
Hvorfor ble det forskningsprosjekt på Voss? Konferanse i Bergen 6 april 2016 Spes rådgiver Per Waardal
Innovasjon 2010 Kommersialisering av FoU-resultater FORNY-forum Fredrik Dalen Tennøe, UFD Trondheim, 3. november 2004.
Livsmot og livsmestring -Kunnskap om sunnhet som grunnlag – Martha Bjelland Bø – Sagavoll folkehøgskole.
Testing og testbruk Espen Egeberg. Skal vi bruke tester i utredning av minoritetsspråklige?  Hvilke tester er aktuelle å anvende  Hva er målsetning.
Fag- og timefordeling Utdanningsprogram for idrettsfag.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Nærings- og fiskeridepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 1 Nærings- og fiskeridepartementet Seniorrådgiver Jan Henrik Skogen NHOs Anskaffelseskonferanse.
Bakgrunn Vi har i denne del av RFF-prosjektet «Trender i reiselivet» sett nærmere på potensielle tyske, danske og svenske vinterferiebesøkende etter om.
Revidert programplan VRI Anja Gjærum Informasjonsmøte om VRI 22.april 2013.
Orkla Matbarometer - en nordisk kostholdsundersøkelse
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Dyreslagene.
Sluttkonferanse Opplevelser i nord
Innovasjon 2010 Kommersialisering av FoU-resultater
Cafe med elevene.
Glommastien, Fredrikstad
Hovedmomenter i forslagene til tiltak:
Kommuner som har gått ut av ROBEK-lista
Hjelp til barnehagelærere
Øvelser med kommunal kriseledelse
Masteroppgåve, UiA Litt om utvalet mitt!.
Utvalg År Besvarte / Inviterte Prikket Sist oppdatert
AKTIVITETSDAG ELEVVALG.
«O «Det fins ingen kjærlighet mer oppriktig enn kjærligheten til mat»
Familiesegmentet Tele2
Foreldremøte november 2017.
En nasjonal oversikt over tilgjengelige fosterhjem?
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Tilvalgsaktiviteter i
PRAKSISMØTE.
Margrethe Helgebostad
Velkommen til Osloskolen og Trosterud skole
Friluftsløftet 2018 Strømsø
- eksempel fra KROPPSVØING
Mandag 6. mai 2013 Friluftsgruppa hadde hundesledekjøringa, Sota og Pippi gjorde en formidabel innsats med å trekke sledene...ja, nå var ikke Åshild og.
Gangen i en undersøkelse Prosjektplan og problemformulering
Kapittel 11 Læringsteori.
Hva tenker elevene om det å ha undervisning i Teknologiparken!
Videreutvikle en forretningside
Plan for forbedring av kundetilfredshet FORBEDRE KUNDE-TILFREDSHETEN
Alt vi deler
Tittel for bedriftsmøte
Veileder for fysisk sikring av snøscooterløyper
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Evaluering av Hovedavtalen
Inflasjons kostnader (og fordeler)
Base 1 sine kurs på Aks Uke og 7.
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Årsberetning 2017 Hemsedal Skiforening
Folkehelsemelding 2019 Den åttende levekårsundersøkelsen
Workshop #1 – Administrativ organisering
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Base 2 sine kurs på Aks Uke og 46.
Utskrift av presentasjonen:

Bakgrunn I RFF-prosjektet Trender i reiselivet ble det gjennomført en markedsundersøkelse i Norge, Danmark, Sverige og Tyskland. Det utgis flere publikasjoner som bygger på denne undersøkelsen. Ett av arbeidene belyser faktorer som øker eller svekker sannsynligheten for at nordmenn, svensker, dansker og tyskere reiser til Norge i vinterferiesammenheng. Hva trekker vinterturister til Norge og Lillehammer? Referanser Rønningen, M. og Lien, G. (2015) Hvilke forhold påvirker turisters valg av Lillehammer og Norge som vinterferiemål? I T. Arnesen (red.) Innovasjon i fragmenterte næringer. Oplandske Bokforlag (Antologien er i produksjonsprosess). Implikasjoner for markedsføring I markedsføringen bør norske vinterdestinasjoner generelt og Lillehammer-regionen spesielt framheve de stabile snø- forholdene; gode muligheter for å kombinere langrenn/turskigåing med alpint ; og muligheten for fri ferdsel i utmark og gratis bruk av skiløyper Faktorer som påvirker sannsynligheten for å velge Norge og Lillehammer-regionen som vinterferiemål Bildet av Norge som spennende, utfordrende og unik vinterdestinasjon Generelle vinterferiepreferanser som Stabilt vinterklima og snøsikkerhet Barnevennlighet Kultur og shopping (gjelder Lillehammer-regionen særlig) Aktivitetspreferanser som Både gå og kjøre på ski (både langrenn/turski og alpint) Utøve andre snøbaserte aktiviteter som trugetur, kiting og tur med hundespann Nasjonalitet: dansker mest interessert i Norge og særlig Lillehammer-regionen Prisnivået er en «fiende» Utfordringer Utvikle langrenns-/turlangrennskonsepter Tilrettelegge for og utnytte mulighetene for nye snøbaserte aktiviteter og friluftslivsaktiviteter Hvordan skal Lillehammer-regionen spille på kvaliteter som kultur og shopping i tillegg til ski og snøaktiviteter? Prisnivå Hva skal til for at næringsaktører fanger opp nye innsikter fra forskning, og bruke disse i utviklingsprosesser?

Hva trekker vinterferieturister til Norge og Lillehammer?  Bildet av Norge som spennende, utfordrende og unik vinterdestinasjon  Stabilt vinterklima og snøsikkerhet  Barnevennlighet  Kultur og shopping (Lillehammer-regionen)  Å kunne kombinere langrenn/turskigåing og alpint  Andre snøaktiviteter som truger, kiting, tur med hundespann  Danskene mest interessert i Norge og særlig Lillehammer  Prisnivå er en utfordring

Utvikle langrenns-/turlangrennskonsepter Tilrettelegge for, og utnytte mulighetene for, nye snøbaserte aktiviteter og friluftslivsaktiviteter Hvordan skal Lillehammer-regionen spille på kvaliteter som kultur og shopping i tillegg til ski og snøaktiviteter? Prisnivå Hva skal til for at næringsaktører fanger opp nye innsikter fra forskning, og bruke disse i utviklingsprosesser? Utfordringer

 I markedsføringsarbeidet framheve  de stabile snøforholdene  gode muligheter for å kombinere langrenn/turskigåing med alpint ;  muligheten for fri ferdsel i utmark og gratis bruk av skiløyper Implikasjoner