Kapittel 5: Markedsplanen-del 3 5.5 Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Advertisements

Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
Bonde i medgang og motgang. Kleiva Halle Arnes Distriktsleder HMS Nord Norge. 1.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Entreprenørskap Kapittel 9. Regnskapet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
M&L2 Kap. 10 Kamanjeplan Oslo, februar Hva er en aktivitetsplan? 1. Aktivitetsplaner kan lages for nær sagt alle typer aktiviteter 2. Aktivitetsplaner.
Kapittel 6. Produktutvikling Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
BRUKERUNDERSØKELSE I SKOLEN INFORMASJON TIL SKOLENE DATAINNSAMLING I dette dokumentet følger viktig informasjon om hvordan dere som skole kan bidra til.
Samferdselsskolen (Arbeidstittel) Forslag til policygruppa Trond Bølviken.
Prosjektorganisering av arbeidet med enslige mindreårige i Bufetat region nord. desember 2015 – desember 2018 OSO barnevern
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE!. KLASSEMILJØ God arbeidsro i timene Der det er barn, er det utfordringer. Veldig fin klasse som helhet og bare skjønne unger,
Blokkhaugen skole FAU Foreldrenes arbeidsutvalg. Årshjul Valgprosess Sette opp ulike arbeidsgrupper Skoleballet er hovedfokus Temakveld/ dag.
Næringstall for Asker pr PSN 20. august 2015.
Kapittel 11. Budsjetter Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Kapittel 4: Del 3 Formelle krav til etableringen Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Ungdomskoleprosjekt Meldal Skolen ser lenger enn klasserommet Entreprenørskap i skolen. Elevbedrifter Byggeprosjekter Arbeidslivserfaring Samarbeid med.
Kapittel 14: Ansette medarbeidere Læreplanmål: Foreta ansettelser i henhold til lover, forskrifter og regler Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer:
 ”Noen vet kanskje hva et barn er, men ingen vet hva det kan bli.  Noen vet kanskje hva en barnehage er, men ingen vet hva den kan bli.
13.3 Personalarbeidet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
EiendomsMegler 1 Befaringsbrosjyre. Bakgrunn for befaringsbrosjyren 1.Har presentasjon for Ipad, men lite eller ingenting å legge igjen hos kunden 2.Befaringsbrosjyren.
1 Hva er kvalifikasjonsrammeverket Presentasjon for programrådsledere HF
Kapittel 9: Regnskapet. Del 2 Hvordan vi bruker kontoer Hvordan vi posterer og fører regnskap Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Merverdiavgift. Hva er merverdiavgift? Merverdiavgift er en avgift (penger) man betaler til staten ved salg av varer og tjenester Beregnes som % av salgspris.
Tema: Bedriftsutvikling 1.2 Behov for endring av foretaksform
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Asker velferdslab Komite Helse og omsorg
Februarnytt Buorre beaivi = god dag
Rådgiversamling 3. mars 2017 Anna Skarheim.
Tema: Bedriftsutvikling 1.3. Organisasjonsutvikling
Foreldremøte 8.trinn
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
FRA ELEV TIL LÆRLING Linda Hjertø og Gerd Skaar Johansen Formidlingskoordinatorer Narvik vgs.
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Kurs i entreprenørskap
Onsdagsrenn 2017 BOIF’s Onsdagsrenn vil i år 2017 bli arrangert på følgende onsdager: 1. februar: Fristil 8. februar: Klassisk 15. februar: Fristil 22.
Enhet: Sist oppdatert:
Valgfag innsats for andre
Informasjon til vg2 Valg for neste skoleår.
(Selskapsnavn) Markedsplan
Årshjul med faste aktiviteter
Informasjon til vg2 Valg for neste skoleår.
Fylkestinget 12. desember 2017
Velkommen til foreldremøte 9.trinn
Onsdagsrenn 2018 BOIF’s Onsdagsrenn vil i år 2018 bli arrangert på følgende onsdager: 31. januar: Fristil 7. februar: Klassisk 14. februar: Fristil 21.
Overordnede HMS satsningsområder Overordnede IA mål
Orientering om fagvalget for 3. klasse skoleåret
Tysk nivå III Desentralisert opplegg i Østfold
Foreldreundersøkelsen 2018
Nøstodden barnehage Foreldre informasjon
Kapittel 8 Budsjettering
Veiledende mal for oppfølging av medarbeiderundersøkelsen i ledergruppene Avdeling for HR Høst 2018.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Lek og moro skal vi ha, det gjør barn og voksne glad!
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Systematisk arbeid med motivasjon
Systematisk arbeid med motivasjon i fag
Teknisk utvalg Årsplan 2018
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Kurs i entreprenørskap
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 5: Markedsplanen-del Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

Kapittel 5: Markedsplanen-del Handlingsplaner Når markedsstrategien er lagt – må vi lage Handlingsplaner Handlingsplan: -detaljert plan for hvordan markedsføringen skal gjennomføres Handlingsplan (noen kaller det kampanjeplan eller aktivitetsplan) Hva skal vi gjøre? Når skal vi gjøre det? Hvem skal gjøre det? Hva ønsker vi å oppnå? Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

5.5 Handlingsplan: Klesbutikken AS En klesbutikk setter opp denne skissen til ulike kampanjer for fem måneder MånedAktivitetMålAnsvarlig Januar (uke 1-2)Salg (etter julehandelen)10% økning i forhold til sist år Lise Pettersen Februar (uke 8)Salg av vinterklær som ikke kan selges senere Bli kvitt resten av vinterklær som er vanskelig å selge i mars Lise Pettersen MarsIngen spesielle aktiviteter April (uke 14 og 15) Påskekampanje – vårklær Ikke fokusere på pris – men på nyheter, farge, mote osv. Selge klær for 1 million Arne Hansen Mai Uke 18,19,20) Kampanje før konfirmasjon og 17. mai. Vårklær Prisavslag opptil 15% kan brukes som konkurransemiddel Ikke sitte igjen med mer enn 20% av vårklærne Arne Hansen Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

5.6 Oppfølging Hvordan følger vi opp planen? Behov for å justere planen? Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

5.1 elementene i Markedsplanen Situasjonsanalyse Interne rammebetingelser Eksterne rammebetingelser Markedsanalyser Markedsmål Hva vil vi oppnå? Markedsstrategi Hvordan vil vi nå målene? -målgrupper -Markedsføringstiltak Handlingsplaner Oppfølging Hvordan følger vi opp planen? Behov for å justere planen? Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli