Hello! Marcel Mennink Lidenskapelig jeger Utdannet markedsfører Online gaming bransje Flyttet til Norge: røkter og jaktguide.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Når sykehus blir butikk – 1
Advertisements

Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
Kommunekampen -Et trimtilbud med moderne vri. For folk i form til O-VM
Gründerfrokost Kongstanken : Innovasjon og entreprenørskap 12 observasjoner fra ny forskning Foreleser: Høyskolelektor Kjell Haukeland BI Drammen.
Oasen - visjon og mål  Vi skal skape gode arbeidsplasser for kunstnere, håndverkere og andre i et konstruktivt samvirke med personer med spesielle behov.
Alfhild - leder Østlandet
- Dette er en heksejakt på ekstremt flinke folk…
FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
Poteten – kjærlighet og glede!
Laks og næringsutvikling i Kragerøvassdraget Ole Erik Elsrud.
Innovasjon Norge Presentasjon Etablererkurs Fosen
GODE PASIENTFORLØP - REINNLEGGELSER
1 Etablert:1996 Sted:Sjøvegan (Sør-Troms) Virksomhet:Konsulent- og kursvirksomhet: Kurs- og karrieresenter: Karriereomstilling.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Presentasjon av hovedprosjekt 23E Student:Veileder:Oppgavestiller: Ronny A. HansenArne B. MikalsenNordborg Kristen Videregående Skole
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
1 DA-fondet LandbrukReiselivSMB/Ind.Etabl./Entr. IN Hedmark Departementer Marked/kunder Regionale fortrinn Trender -Innlandsindeksen -Næringsanalysen Norges.
1 Bioteknologiklyngen i Hamar-regionen
”Aktiv på dagtid” ”En resept å gå for…” Sommarøy, m ai 2009 Informasjon om arbeidet i Finnmark.
Grenland Senter for bærekraftig industriell utvikling Hallgeir Kjeldal ViG.
Velkommen til motivasjonsdag UB Ungt Entreprenørskap Troms Hugo Pettersen Espen Kirkvik.
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
Innovasjon Norge – hvem er det ? Innovasjon - hva er det ?
1 Målrettet kobling av vekstprosjekter og investorer FORNY Forum Trondheim, 3 november 2004.
Arve Solheim CruSiN AS.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
”Innovasjonsmodell Rogaland”
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Demensteamet i Sortland I Sortland kommune.  3-delt utviklingsprogram fra Nasjonalt kompetansesenter  Opplæring i drift av pårørendeskole Demensteamet.
Reach for Change Impact Coffee 27. mai Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører.
Utviklingsprogrammet for landbruks- og reindriftsbasert vekst og verdiskaping Bjarne Øygard Innovasjon Norge, Møre og Romsdal
Verdiskapingsforum Østfold Forventninger Aktuelle saker Aktuelle arbeidsmetoder.
Hvordan videreutvikle og øke godsvolumene på våre to baner i Nord Hva med retningsbalanse Per Jacobsen Styreleder NHO Logistikk og Transport Region Nord.
Horisont 2020 SMB instrumentet og Fast Track to Innovation Stavanger
Innovasjon Norge Presentasjon Inger Teigstad Avdelingsleder.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård.
U TVIKLINGSPROGRAMMET L IERNE Lierne Utvikling AS Sikre, skape og utvikle 130 arbeidsplasser i Lierne.
Innovasjon Norges tjenestetilbud til reiselivet Prøysenhuset, Christian Hedløv Engh.
Rammestyrt forretningsdrift til selvkost St Olavs Hospital, Allmenn Teknikk Avdelingssjef Mats Hobber.
10 – Foiler Minutter Font PRESENTASJONER.
LINK Lokale Informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Mars 2001 IKT-utviklingsprogram Hvordan bringe et lokalsamfunn.
Presentasjonsmal Norinnova Technology Transfer AS.
vekstprosjekter og investorer
Etablererkontoret Hva kan Etablererkontoret gjøre for deg?
Verktøykasse for IKT- planlegging i kommunene
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
Markedsføring.
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Voksenes læring i Valdres
Gassbasert fermentering og dets kompetansebehov
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
Flere lesere, flere muligheter
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Undervisning og barnehage
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Selge et produkt eller en tjeneste
Verdal kommune- i overkant av 15.ooo innbyggere Konjunktursvingninger
Introduksjon til prosjektpresentasjon
Gründer - Status og måloppnåelse
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Utskrift av presentasjonen:

Hello! Marcel Mennink Lidenskapelig jeger Utdannet markedsfører Online gaming bransje Flyttet til Norge: røkter og jaktguide

Å v æ re Gr ü nder I Norge?

Destinasjons- utvikling Innen jakt Etablering av selskapet – feb 2014

Etablerer tilskudd Avklaring / mentor

Etablerer tilskudd Avklaring / mentor Mulighetsanalyser

Etablerer tilskudd Avklaring / mentor Fysisk tilrettelegging

Etablerer tilskudd Avklaring / mentor Online markedsføring

Hva førte det til? 0 skalering Tungt innsalg Offentlig + private - Lite tilfredsstillende Snille kunder (og inntekt) Avklaring Forankring Nettverk

➜ Forretningsmodell - ikke kul ➜ G ø y ` ? Nei. ➜ Andre muligheter? Ja viss! - laksefiske / innlandsfiske - fangstrapportering - dynamisk prising / pakking konklusjon

Now what? Etablering fase 2

Å utvikle idiotsikre løsninger for salg av kort og pakker, samt fangstrapportering innen jakt- og fiske. Etablering av selskapet fase 2 – mars 2015

Jakt-fiske.no Prototype Kort-, pakke-, og overnattingssalg p å nett Utvidet med fiske 4 testkaniner

➜ Oppstart utvikling: bra ➜ Delivery: «not so bra» ➜ prototypen: kunder forn ø yd ➜ F å flere kunder? Forbedre! ➜ Status etter utvikling? - krangel med utvikler - tomt for peng - brente bruer - mistet «gnisten» Utviklingsprosjekt

➜ Manglet kompetanse IKT ➜ For h ø ye forventinger ➜ Syntes litt synd p å meg selv Å?Å? Og s å ? ➜ Bygg et team ➜ kartlegging behov videre ➜ F å p å plass finansiering ➜ Vinn eller forsvinn

➜ IFU forprosjekt ➜ Innsalg «luftslott» ➜ Sikret grunnlag Vi valgte vinn ….. ➜ Alle pr ø vekaniner ➜ Opplysningsvesenetsfondet ➜ Vestre jacobselv ➜ Repparfjordelva ➜ Bardu grunneiersamarbeidsutvalg ➜ Utmarksavdelingen Ø stfold og Akershus ➜ Valldalselva ➜ Strandaelva ➜ Surna ➜ Fellesforvaltning Orkla/Gaula Fikk napp …. Hva skjedde med jakt?

Team f ø r: Milep æ ler : Team n å : Snudd «trenden» Tilpasset forretningsmodellen Bygget et kompetent team Fått store aktører inn Sikret et bærekraftig inntektsgrunnlag Etablert en kul bedriftskultur Fått traction i markedet Må hente inn mere penger

IN / Hoppid / MKP IN: Etableringsstipend i 2 faser = sterk Fremover lent «kundebehandler» alfa omega MKP: Inkubatorstatus / forankring = fortrinn opp mot kunder NETTVERK Struktur er bra NÅ Tilpasset gründerens behov Hoppid: «lette penger» = bra til avklaring Støtte i avklaringsperiode: KAN være bra