8 0 - TALET NYARE MUSIKKHISTORIE, DEL 2:. Dette tiåret blir sterkt prega av resirkulering og mykje fokus på andre ting enn sjølve musikken. Mange ser.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rockens historie En reise i tid, gjennom Rock & Roll
Advertisements

Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Vanlege nynorskfeil.
Tema Vg1, kap 4.
Leksjon 03 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 3.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Naaman Ein dag sa jenta til matmor si: «Om berre husbonden kunne koma til profeten i Samaria, skulle nok han fri han frå hudsjukdomen.» 2.Kongebok.
Kappløpet om Afrika. Imperialisme har eksistert til alle tider og i alle verdsdelar. Imperialisme inneber at statar eller samfunn skaffar seg kontroll.
Soria Moria Slott Et norsk folkeeventyr. Halvor.
Mål og problemstillingar Digitale ferdigheiter Den digitale utviklinga har endra måten vi les, skriv, reknar og uttrykkjer oss på munnleg.
1 Tema vg1, kap 11. Del 2: Seks språk – seks ulike system Læreplanen seier at du skal kunne forklare grammatiske særtrekk ved norsk språk, samanlikna.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
60-talet: Rocken ut til folket!. Folk rock Også kalla viserock. Protestsongar mot samfunnet og politikken Hippietida. Woodstock-festivalen 1969 Viktige.
«Du er frelst!».  יְהוֹשֻׁעַ  Jesjua = Jesus = Herren + frelse  frelse  fri + hals  «Han er den som fridde oss ut av mørkets makt og satte oss over.
Elvis Presley «King of rock & roll». Litt om livet hans Født 8.januar 1935 Død 16.august 1977, 42 år gammel. Hans fulle navn var Elvis Aaron Presley,
SAMISK MUSIKK -
Sorg føder glede-jazzen kjem Dance in ragged time = «dans i skeiv rytme» Populær danseform Musikk komponert i den nye stilen vart kalla ragtime og låtane.
NYARE MUSIKKHISTORIE DEL 1: 60-TALET. TV Når TV vart «allemannseige» på 60 talet vart musikkutviklinga meir global. Trendene spreidde seg fortare – og.
Innspel til folkehelsearbeidet Møre og Romsdal Roar Amdam Høgskulen i Volda
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
80 - talet IMAGE is everything. Post-punk Fortsetjing av punken på 70 talet. Inspirert av punken, men snillare. Meir «emo» «Utdanna» kjellarband. Betre.
Den ortodokse kyrkja. Fakta  Ortodoks tyder å halde seg til den rette trua/læra eller å halde seg til den rette lovprisinga og tilbedinga av Gud  AUSTKYRKJA.
Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Liding blir til musikk Mange slavar vart buande åleine, og det oppstod ei ny musikkform. Ein gjekk vekk frå «call and response» og gitaren erstatta svaret.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Dei tre store Sokrates, Platon, Aristoteles. Sokrates f.kr. Ein av antikkens tre største filosofar Hovudkjelda til hans liv er Platon, kva er.
Livssyn og religion Skilnad Kvifor RLE?. Gudar Ånder Krefter Ikkje- menneskelege personar Makter.
«SVART ARV» Slavar* Religion* Negro spirituals Gospel* Blues* «Call and response» Synkope* Satchmo.
60-talet: Rocken ut til folket!. Folk rock Også kalla viserock. Protestsongar mot samfunnet og politikken Hippietida. Woodstock-festivalen 1969 Viktige.
ROCKENS HISTORIE. Byrjinga- frå arbeidssongar til underhaldning. Slavehandel: byrja på slutten av 1500 – tallet. Slavane kom frå Afrika til USA. Billeg.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
70-talet Musikalsk virvar!. Symfonisk rock Musikk skulle vere kunst- og musikarane kunstnarar. Nytta innslag av kjende klassiske verk. Sentrale artistar/band:
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
NYARE MUSIKKHISTORIE DEL 1:
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
Rhythm &Blues – We've got electricity!
Lesing i matematikkfaget
JAZZEN DREG NORDOVER, SWING OG STORBAND
Fortid, notid og framtid???
Fortid, notid og framtid???
Teikning av mekaniske delar
NYARE MUSIKKHISTORIE, DEL 2:
Grammatikk.
70-talet Musikalsk virvar!.
Økonomisk krise og mangel på det meste.
60-talet Rocken ut til folket!.
70-talet Musikalsk virvar!.
| Munnleg kommunikasjon
Samisk musikk.
GITARKURS 9. ÅRSSTEG.
Munnleg kommunikasjon
Jazz.
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Presentasjonstittel(Bunntekst)
Barokken -ein overdådig stil.
Retorikk og munnleg kommunikasjon
Rhythm &Blues – We've got electricity!
Om lyrikk.
Lyrikk.
Kap.5 Folketalet aukar i Europa
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
UNIVERSELL UTFORMING AV IKT
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Misjon – å krysse grenser
Retorikk og munnleg kommunikasjon
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
Populærmusikkens historie
Sjølvbilete og sjølvtillit
Utskrift av presentasjonen:

8 0 - TALET NYARE MUSIKKHISTORIE, DEL 2:

Dette tiåret blir sterkt prega av resirkulering og mykje fokus på andre ting enn sjølve musikken. Mange ser ikkje på dette som musikkhistoria sitt mest spennande tiår. Andre er ueinige.. Ein viktig aktør for utviklinga var at vi i 1981 fekk verdens første internasjonale TV- kanal for musikk MTV (music television). Der sendte ein musikkvideoar o.l. 24 timar i døgnet – sjølv om utvalet var særs begrensa i byrjinga. Her er den første musikkvideoen som vart sendt når kanalen gjekk «online»:

HIP HOP Sjangeren vart skapt i undergrunnsmiljøet (på gata) i New York allereie på slutten av 70-talet, men Hip Hop vart først eit internasjonalt fenomen på byrjinga av 80- talet. Denne subkulturen (ein del av noko større som skiljer seg tydeleg ut) omfatta ikkje berre musikken, men og ulike teknikkar (rapping, turntableism, sampling, beatboxing..), breakdance og streetart (grafitti). Bruken av digitale hjelpemiddel var sentralt – artistane «lånte» frå tidlegare artistar gjennom å plukke delar av deira songar for omarbeiding (sampling). Sentrale artistar var Sugarhill Gang (først?), Public Enemy, Beastie Boys, Run DMC, Salt ‘n Pepa mm. LYTTEDØME: (Rapper’s delight – Sugarhill Gang) (Don’t believe the hype – Public Enemy)

HEAVY METAL Hardrocken vart vidareutvikla – tempoet og volumet vart skrudd vidare opp og ein fekk etter kvart ein haug med undersjangrar (Speed, Trash, Hardcore, Power, Black…). Motstanden mot denne typen musikken var stor i USA – puritanske krefter frå bibelbeltet meinte dei lefla med onde makter og var veldig dårleg påverkning på dei unge og påverkelege. Motstanden frå foreldregenerasjonen vart sjølvsagt elska av ungdommen. Venom, Slayer, Iron Maiden, Ozzy Osbourne, Mötorhead, Metallica, Van Halen, Dio, Judas Priest er sentrale aktørar. LYTTEDØME: (Killed by death – Mötorhead) (One – Metallica) (The last in line – Dio)

GLAM METAL Glamrocken vart litt «sintare» og vi fekk mange halvsinte gutar med høgt hår og sminke som song om enkle ting. Det vart litt konkurranse om å ha det verste bandnamnet òg – berre høyr her: Enuff Z’nuff, Cyclesluts from Hell, Pretty Boy Floyd, Faster Pussycat, White Lion.. Namna vi hugsar frå perioda: Bon Jovi, Poison, Kiss (utan sminke!!), Europe, Mötley Crüe, Def Leppard m.fl. LYTTEDØME: (Looks that kill – Mötley Crüe) (The final countdown – Europe) BILETE: PRETTY BOY FLOYD… OMG.

ROCK Bill Haley og Elvis Presley spelte rock. Slektstreet til denne musikken vart veldig fort schizofrent – det fins veldig mange ulike variantar. På 80-talet var det mange artistar som ikkje passa i verken pop eller den hardare rocken. På engelsk kalte dei det “contemporary rock” (rock frå samtida). Her fann vi artistar som: Tom Petty, Bruce Springsteen, Queen, Dire Straits, Billy Joel, Paul McCartney, Joan Jett m.m. LYTTEDØME: (Dancing in the dark – Bruce Springsteen) (Money for nothing – Dire Straits)

POP Omgrepet POP står eigentleg berre for populærmusikk.. noko som ein på 1800-talet kunne ha kalla musikken til Beethoven. Likevel vart det ein eigen sjanger – med mange undergrupperingar (som vi ikkje skal gå inn på i denne omgang). Synthesizer og tekniske hjelpemiddel i staden for berre musikarar var sentralt for poppen på 80-talet. Sentrale artistar: Michael Jackson, Aha, Elton John, David Bowie, Tina Turner, Bonnie Tyler, Duran Duran & Wham. I denne perioden fekk vi ein nymoderne versjon av 60-talets hitfabrikk Brill gjennom mellom anna Stock, Aitken & Waterman som poppa ut med artistar som ofte vart døgnfluger (ein hit – så borte) – den meste kjente (suksesshistoria) er Kylie Minouge. LYTTEDØME: (Take on me – Aha) (Beat it – Michael Jackson)

PUPPEPOP Dette vert ofte klassifisert som ein eigen sjanger – sikkert nok fordi ingen andre sjangrar ville bli satt i «same bås».. Dette er musikksjangeren der coveret var det absolutt viktigaste.. Ord blir overflødige. Men det må nemnast.. for i mange år var dette ein stoooor del av musikkindustrien.. Sentrale.. artistar: Samantha Fox, Kylie Minouge, Madonna (jauda.. i starten må ein kunne seie det), Sabrina, Kim Wilde.. LYTTEDØME: (Touch me – Samantha Fox) (Boys, boys, boys – Sabrina)

NEW WAVE Punken var heller ikkje død, men no var det meir akseptert at ein faktisk kunne å spele på instrumentet sitt. New wave tok over punken, roa den litt ned og produserte den litt meir («flinkare», «finare» og med betre lyd). Mange aktørar inkluderte òg synthesizeren og andre digitale hjelpemiddel. Tekstane etterlyste ikkje lengre anarki, heller ei meining med livet. Seinare fekk vi det ein kallar emo (frå emosjonell) – dette har nok si rot innan 80-talet sin New wave. The Cure, U2, The Smiths, Talking Heads, Frankie Goes To Hollywood, Culture Club.. (Boys don’t cry – The Cure) (Karma Chameleon – Culture Club)

KJELDELISTE: tallet/ressurs/frameset_info80.htm