Revisjon av strategisk plan Ny periode 2012 - 2016 Toppleiarmøte 24. november 2011.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Presentasjon av utfordringsbildet i Helse Nord-Trøndelag HF Kvalitet Respekt Trygghet Aud-Mai Sandberg, Personalsjef 21.oktober 2011 I og med.
Advertisements

Haugalandsløftet Møte i styringsgruppen Kari Ugland, samhandlingssjef.
Samhandlingsreformen og nasjonal strategi for habilitering og rehabilitering Møteplass: Allmennhelse 13. Mai 2009 Mette Kolsrud forbundsleder.
- Samhandlingsreformen –
Oppfølging av samhandlingsavtalen – utvikling av felles kompetanseplan Geiranger 6. mai 2011 Opplæringsleiar Bodil Haugen Våge Prosjektleiar Vegard Sperre.
Framtidige helsetjenester - behov for desentralisering
Strategidokument for de regionale helseforetakene Forskning som strategisk satsingsområde i spesialisthelsetjenesten.
Hvordan møter kommunene samhandlingsreformen?
Samhandlingsreformen -betydning for ergoterapi?
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
Helse, samhandling og kommunene Bjørn Gudbjørgsrud KS –
Samhandlingsreformen
I samarbeid med sentrale private og offentlige partnere ønsker SINTEF Byggforsk og NTNU å etablere Klima 2050 som et senter for forskningsdrevet innovasjon.
På lag med deg for din helse BFK Ekstern samhandling mars 2016.
Kompetansebehov i fremtidens spesialisthelsetjeneste RSA, Torbjørg Vanvik Direktør for eierstyring.
Trondheim Helseklynge Intensjonsavtale om samarbeid 4 November 2008.
Samhandlingsreformen Fagforbundet - sykehusnettverket Inger Mette Nilstad 6. mars 2009.
Sammen om mestring Veileder i lokalt psykisk helsearbeid og rusarbeid for voksne.
Guri Moen Lajord, Rehabiliteringskonferansen i Nord 2015 Hvordan kan samhandlingsreformen gi et bedre og mer brukerstyrt rehabiliteringstilbud i kommunene?
Regional Planer PH og TSB Møte med RBU 31.august 2015 Sigrid Aas, rådgiver HMN, PH plan Elise Solheim, rådgiver HMN, TSB plan.
Prosjekt Arbeidskraft Hovedformål og delprosjekter Vi tror på muligheter.
Dialogmøte – ROR Klinikk for psykisk helsevern.
LIKEVERDIGE HELSETENESTER. «Likeverdige tjenester betyr at alle har tilgang til tjenester av like god kvalitet som er tilpasset det enkelte menneskets.
Legeplan Eldrerådet Meera Grepp kommuneoverlege. Overordnet mål Kommunen skal sikre at innbyggere har tilgjengelige legetjenester av god kvalitet og som.
SPF, lokale og regionale, som ledd i overordnet strategi for pasientbehandling og kvalitet i HMN Kl 09:00 – 09:45 Fagdirektør K.Å. Salvesen.
KOMMUNAL PLANSTRATEGI – ERFARINGER. Pbl § 10 – 1 « […] Planstrategien bør omfatte en drøfting av kommunens strategiske valg knyttet til samfunnsutvikling,
Slik vil samhandlingsreformen gjøre helse og omsorg bedre Ekspedisjonssjef Bjørn Erikstein Det nasjonale dekanmøtet i medisin Oslo, 6. juni 2011.
Drammen 30. september 2016 Bjørg Th. Landmark Velferdsteknologiens plass i helsetjenesten Hvilke refleksjoner gjør du deg i forhold til ordet velferdsteknologi?
KOMMUNEPLANENS AREALDEL Folkemøte: Midsund skule den Midøy Grendahus den Heggheim den
HVA SKJER I HELSE-NORGE (OG SOM ANGÅR OSS ALLE)? STENER KVINNSLAND.
Utfordringer for kommuner og fylkeskommuner i informasjonssamfunnet
Veileder for gevinstrapportering
Samarbeid mellom skole og barnevern
Samhandling - hvordan skape pasientens helsevesen Dialogmøte Molde 31
Handlingsplan for habilitering av barn og unge
Ledelse - pasientens helsetjeneste og behovet for et paradigmeskifte ?
Det fremtidige Helsetilbudet til akutt syke eldre med et sammensatt sykdomsbilde i storbyen bergen SMART OMSORG: BEDRE PASIENTFORLØP, kunnskapsbasering,
Voss kommune Regionsenter Ca innbyggarar
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Bærekraftig samfunnsutvikling
Arbeidsgruppemøte 2.desember 2010
Bærekraftig samfunnsutvikling
KVALITETSPOLITIKK for Rehabiliteringsklinikken
2016: Mer enn 25 prosent over 67 år 21 – 24 prosent 18 – 20 prosent
Ved Reidar Hole, fagdirektør Elise Solheim, samhandlingsleder
Tvungent psykisk helsevern – orienteringssak til styret i HMN RHF febr 2017 Presentasjon for RBU 6.februar 2017 Lov om psykisk helsevern: § 2.1 Frivillig.
Kontaktlege/-psykolog
Standardiserte pasientforløp i et lokalt og regionalt perspektiv
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Samhandlingsreformens betydning for St. Olavs Hospital;
Prosjektveileder Forklaringer og enkle hjelpemidler
Kontaktlege/-psykolog
Utviklingsplan HMR HMR 2035
Hva er kommunenes utfordringsbilde ? Perspektiver fra Lindås kommune
Bærum inviterer Bærum 2035 Tenke langt – handle nå 22.August 2018
Samarbeidsutvalg Bergensregionen Liv Olsen
Det er nok best at alle styrer med sitt…
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Samarbeid for samhandling
Den gylne regel Prioritering av psykisk helsevern og TSB
Barn og ungdom i pakkeforløp Linda H
Pakkeforløp for psykisk helse og rus opning av implementeringskonferanse Eivind hansen, Adm dir, haukeland universitetssjukehus.
Regional utviklingsplan 2019 – med et perspektiv fram mot 2035
REGIONALT PROSJEKT OM AMBULANTE TENESTER OG TIDLEG STØTTA UTSKRIVING
Status for opptrappingsplanen for habilitering og rehabilitering i Hordaland Møteplass for habilitering og rehabilitering 23. oktober 2018.
Diskusjonsframlegg frå styret
Engasjement og frivillig arbeid
Samhandling - hvordan skape pasientens helsevesen Dialogmøte Molde 31
Kompetansestrategi Agder 2030
KILDER TIL LIVSKVALITET, Regional folkehelseplan Nordland
Utskrift av presentasjonen:

Revisjon av strategisk plan Ny periode Toppleiarmøte 24. november 2011

Agenda Status Utfordringsbilde Strategiske satsingar og mål Tiltak

Visjon, verdiar, mål og oppdrag er utgangspunktet Visjonen vår er: Fremme helse og livskvalitet i vest Verdiane våre er: Respekt i møte med pasienten Kvalitet i prosess og resultat Tryggleik for tilgjengelegheit og omsorg Måla våre er: Trygge og nære helsetenester Heilskapleg behandling og effektiv ressursbruk Ein framtidsretta kompetanseorganisasjon Oppdraget vårt er: - Pasientbehandling -Utdanning av helsepersonell -Opplæring av pasientar og pårørende -Forsking

Status NrMilepælFerdig dato 1Når styret har godkjend rammene for strategiarbeidet Når nosituasjonen er dokumentert (oppsummeringsnotat) Når utfordringsbilde for Helse Bergen HF er identifisert (utkast) Når storsamling om utfordringsbilde, satsingar og mål er gjennomført Når mål, satsingar og forslag til tiltak for komande fem- årsperiode er identifisert og prioritert Når forslag til korleis strategien skal følgjast opp er utforma Når strategiplan 2012 – 2016 er behandla i føretaksleiinga Når strategiplan 2012 – 2016 er behandla i styret

Utfordringsbildet

Demografi og samfunnsutvikling Befolkningsutvikling på 12 % frem mot 2025 Antall personer over 70 år skal øke med 29% Migrasjon Storbyproblematikk –flere innvandrere –flere med psykiske lidelser –flere med rusproblemer –flere aleneboende

Sykdomsutvikling - hovedtrekk Kreft – nye krefttilfeller per år – dødsfall per året utgjør rundt 25 prosent av alle dødsfall. –Antall krefttilfeller vil øke med om lag 30 prosent fra 2004 til 2020 Psykiatri og rus Kroniske sykdommer Livsstilssykdommer Luftveissykdommer (KOLS) Demens

Teknologi og nye behandlingsmetoder Nye behandlingsmetoder vil ofte lede til bedre, men og mer ressurskrevende behandling Nye behandlingsmetoder kan åpne for vesentlige endringer i arbeidsdeling og pasientforløp Ny teknologi medfører endring i arbeidsprosesser Nye metoder gir økte forventninger i befolkningen

Politiske føringer Likhet og rettferdig fordeling av helse Juridiske rettigheter og valgfrihet for den enkelte pasient styrkes  Vi skal kombinere politiske føringer med den grunnleggende prioriteringer i norsk helsevesen, ref. prioriteringsforskriften og for eksempel 20 dagers frist for kreftpasienter

Er all behandling til det beste for pasienten? I livets startfase I livets sluttfase Når vi er usikre på om behandling virker Når kostnaden i stort er langt større enn forventet nytte Utfordringen er å ta stilling til hvordan vi skal prioritere og kommunisere vårt ståsted med befolkningen

Utdanning og forskning Behov for å utdanne flere med differensiert kompetanse Behov for forskningsmiljø som bidrar til: –Utvikling av klinisk praksis –Styrking av forskningssvake områder –Kunnskap om helsetjenesten Behov for samarbeid med utdannings- og forskningsinstitusjoner

Bemanningsutfordringen HELSEMOD (SSB) nasjonalt nivå: –2004: ca årsverk –2025: ca årsverk, estimert tilbud –2025: ca årsverk, estimert etterspørsel 44 % av den nye arbeidsstokken som kommer på arbeidsmarkedet mot 2025 må inn i helse- og sosialtjenesten! ? Kilde: SSB/Spekter. Årsverk i spesialisthelsetjenesten og førstelinjetjenesten. Fremskrivning er basert på gjennomsnittlig økning siste 10 år.

Medarbeidere som vår viktigste ressurs Kompetanse Kapasitet Psykososialt arbeidsmiljø Kompetanse og kapasitet Rekruttere, utvikle og beholde ledere Rekruttere, utvikle og beholde medarbeidere

Samhandling Vi skal gjøre mindre av noe Vi skal gjøre det vi gjør bedre Vi skal spisse vår tjenester ytterligere Pasienten skal oppleve sømløshet Vi skal være likeverdige samarbeidspartnere med kommunen SAMLET SKAL VI TA UT GEVINSTER I FORM AV BEDRE OMSORG OG BEHANDLING TIL EN LAVERE KOSTNAD

Funksjonsfordeling Internt i helseforetaket – lokalsykehuset i spesialsykehuset Regionale, nasjonal og internasjonale spissfunksjoner og kompetansemiljø Private ideelle og kommersielle aktører Desentralisering vs. sentralisering av funksjoner

Pasienten i sentrum En helhetlig helsetjeneste Holdninger som skaper riktige forventninger Se pasienten som ressurs Se positive muligheter i samhandlingsreformen

Strategiske satsingar, mål og tiltak

Strategiske satsingar Samhandling Diagnostikk Høgspesialisert intervensjon og kirurgi Kreft Rus Psykisk helsevern barn og unge –opp til 23 år  ulike årsaker til at desse er peika ut

Samhandling Hovudutfordringar Etablere heilskaplege og koordinerte pasientforløp Kompetanseutveksling mellom 1. og 2. linjetenestene Sikre aktiv deltaking frå pasienten i eiga behandling Tiltak og fokusområde Iverksetting av samhandlingsreformen –Samarbeidskultur og –klima, gjensidig –Avtaleverk- ansvarsavklaring –Kompetanseutveksling –Felles møteplassar –IKT-system som understøttar informasjonsutveksling mellom nivåa –Etablere standardiserte pasientforløp for utvalde grupper Storbrukarar Intern samhandling –infrastruktur –logistikk Funksjonsfordeling lokalt og regionalt

Mål for revidert strategiplan (2012 – 2016) Vi skal …gje ei samanhengande og koordinert pasientbehandling i lag med kommunane … ha ei ansvarleg ressursforvalting som understøttar kjerneverksemda … vere opne om våre prioriteringar og resultat Vi skal … vere på internasjonalt nivå innan forsking, innovasjon og utdanning … vere eit regionalt og nasjonalt tyngdepunkt innanfor utvikling av helsetenestene … ha ein attraktiv, lærande og utviklande arbeidsplass, med eit godt arbeidsmiljø Pasientene skal … bli møtt av medarbeidarar med rett kompetanse, som har fokus på deira situasjon … ha tilgang til diagnostikk, behandling, rehabilitering og pleie av høg kvalitet, på rett omsorgsnivå … få god informasjon og opplæring, og vere aktive deltakarar i eiga behandling Trygge og nære helsetenester Heilskapleg behandling og effektiv ressursbruk Ein framtidsretta kompetanseorganisasjon

1.2 Pasientane skal ha tilgang til diagnostikk, behandling, rehabilitering og pleie av høg kvalitet, på rett omsorgsnivå Etablere ny mottaksklinikk Utvikle differensierte behandlingstilbod og omsorgsnivå for fleire pasientgrupper –Intermediæreiningar –Bidra til øyeblikkelig hjelp tilbod i kommunane –Desentralisert spesialisthelseteneste Bidra til at fleire palliative pasientar har et godt tilbod i heimen eller i primærhelsetenesta gjennom –Kompetanseutveksling og faglege nettverk –Å utvikle gode kommunikasjonsrutinar Trygge og nære helsetenester

1.3 Pasientane skal få god informasjon og opplæring, og vere aktive deltakarar i eiga behandling Rettleie pasient og pårørande innanfor –Medikamentbruk –Behandlingshjelpemidlar –Eigeninnsats før og etter behandling –Ernæring og levevanar Pasientar med trong for samansette tenester –Tilbod om pasientkoordinator og individuell plan, i lag med kommunen Trygge og nære helsetenester

2.1 Vi skal gje ei samanhengande og koordinert pasientbehandling i lag med kommunane Utarbeide standardiserte og koordinerte pasientforløp –Store pasientgrupper –Storbrukarar, mellom anna pasientar med samansette lidingar –Pasientar som treng akutt hjelp Definere og følgje opp funksjons- og ansvarsfordeling –Rus, psykiatri og rehabilitering –LMS Heilskapleg behandling og effektiv ressursbruk

2.1 Vi skal gje ei samanhengande og koordinert pasientbehandling i lag med kommunane Utvikle fleire faglege nettverk som sikrar dialog mellom kommunar, fastlegar og spesialisthelsetenesta Utvikle ambulante tenester Utvikle desentralisere tenester Bidra til utvikling av IKT-system som understøttar samhandlingsreforma, mellom anna –Nasjonale portalar og IKT-system Meldingsløftet og Kjernejournal –Trygg overføring Epikrise på utskrivingsdagen og at utskrivingsnotatet føl pasienten –Telemedisinske løysingar Heilskapleg behandling og effektiv ressursbruk

2.3 Vi skal vere opne om våre prioriteringar og resultat Realisere prioriteringsforskrifta sin intensjon i alle ledd Prioriteringar kommuniserast ope og tydeleg Aktivt ta i bruk kvalitetsindikatorar Tiltak for at leiarar og fagpersonar møter media i ein open og god dialog Heilskapleg behandling og effektiv ressursbruk

3.1 Vi skal vere på internasjonalt nivå innan forsking, innovasjon og utdanning Ein framtidsretta kompetanseorganisasjon Utvikle systematisk samarbeid om forsking og utvikling mellom føretaket, utdanningsinstitusjonane og kommunane

3.2 Vi skal vere eit regionalt og nasjonalt tyngdepunkt innanfor utvikling av helsetenester Etablere eit miljø for helsetenesteforsking i samarbeid med universitet og høgskule Utveksle kunnskap og erfaring om utvikling av helsetenester med kommunane Utvikle og dele felles styringsinformasjon/-data med kommunane Utvikle gode samarbeidsmodellar med frivillige organisasjonar og det sivile samfunnet Ein framtidsretta kompetanseorganisasjon