Omsorgsboliger med heldøgns tjenester Torstadtunet Oppsjø Asker bo og omsorgssenter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Halsa Interkommunale Psykiatriske Senter
Advertisements

Velkommen til Vestre Nes Omsorgsbolig
AVLASTNING Melhus
Vollveien 26.
Forebyggende arbeid satt i system
SPØRREUNDERSØKELSER dilemma og utfordringer
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Av Beate Magerholm, Drammen kommune
DEMENSPLAN 2015 ”DEN GODE DAGEN”
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Dagens tjenester til personer med demens i Asker kommune
Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten
Levanger kommune Driftskomiteen Medarbeiderundersøkelsa 2009 – Øystein Lunnan DK Orientering DK Medarbeiderundersøkelsa 2009.
Medarbeiderundersøkelsen 2011 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. foretakene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre.
Medarbeiderundersøkelsen 2012 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. KF ene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre varighet.
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
Fagnettverk for helsearbeidere innenfor demensomsorgen
Endringsprosess som har ført til arbeidsglede
Forebyggende arbeid satt i system. De fleste eldre er friske, men de fleste syke er eldre.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 ZEVS – København ”Fra funn til handling” 06.mai 2013 Mona Dreyer.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Eldresenterforum Vigdis Brit Skulberg
BESTILLERKONTORET Pårørendeskole
Etikk i Haugesund Kommune
Oppfølgende tjeneste i bydel Gamle Oslo
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
Aust-Agder fylkeskommune Tannhelsetjenesten Bergen april 2008 ”Den gode tannklinikken” Tanker om organisering av tannhelse- tjenesten, i dag og.
Sammen er vi best!.
Virtuell avdeling et nødvendig bindeledd i oppfølging av den utskrevne multisyke eldre pasienten?
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Tilbud fra Omsorgsetaten, med hovedvekt på Eldreomsorg.
Medarbeiderundersøkelsen 2015
«egenmelding 365 dager» E det mulig det a?. 365 Egenmeldingsdager – var det tilliten verdt å prøve i en omsorgstjeneste….. Etter 1 ½ år.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
«Flytte ( i egn bolig) – og trives med det» En historie om samarbeid mellom Vinkel’n borettslag og Verdal kommune og samarbeid mellom Verdal kommune og.
OMSORG 2020 Omsorg 2020 er regjeringens plan for omsorgsfeltet – Prioritere områder i omsorgsfeltet – Styrke kvaliteten og kompetansen.
Søndre Borgen Solgården sykehjem Solgården boligsenter Dagsenteret Aastad gård.
Lønn Lønn er den betalingen du mottar fra arbeidsgiver for den jobben du utfører. Lønnen avhenger blant annet av alder, utdannelse, arbeidstid og arbeidsoppgaver.
Hverdagsrehabilitering – lengst mulig I eget liv i eget hjem Åse Bente Mikkelborg.
1. Virksomhet Samfunnshelse og integrering – etablert Avdelinger: o Integrering og migrasjonshelse o Seniorsentrene o Opptrening og rehabilitering.
Fleksible arbeidstidsordninger – muligheter og utfordringer – hva mener partene i arbeidslivet Samarbeidskonferanse 22. februar 2006 – Bente Stenberg-Nilsen.
Spjelkavik omsorgssenter Hvorfor gjør vi som vi gjør? En bedre hverdag gjennom økt kompetanse Avdelingsleder Kjerstin Holen og Virksomhetsleder Fredrik.
Helse og omsorg Rådmannens forslag til Handlingsplanprogram
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Elevundersøkelsen 2015 Består av temaene; trivsel, motivasjon, hjem-skole, støtte fra lærerne, arbeidsfordeling og læring, vurdering og læring, medvirkning,
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Videreutvikling og systematisering av aktiv omsorg for eldre i sykehjem/omsorgsbolig Saken ble første gang beh i kom. 26/10 da Ut ble valgt som saksordfører.
Rapport Komité for helse og omsorg 22. mars 2017 Ingvild Becke
Komite for helse og omsorg
Rapport Eldrerådet 15. mars 2017 Ingvild Becke
Lindrende behandling ved livets slutt
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
Råd for personer med nedsatt funksjonsevne
Medarbeiderundersøkelsen 2009
Medarbeidertilfredshet i kommunene
økt grunnbemanning og ansvarliggjorte medarbeidere for økt nærvær
Arnfinn Eek Psykologspesialist 24. mai 2006
Asker Kommune Helse og omsorg
Hva gjør man for å få pasienten til å bli likeverdig part i sykehjem?
Koordinerende enhet for habilitering- og rehabilitering
Årsmelding 2013 Menneskelige ressurser (HR)
Brukerundersøkelser - resultat
Status i Tromsø Tjenesteprofil
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Opplæringsplanen i Røde Kors Gratis til DEG
Eldre vil bo der andre bor og være en del av det levende liv….
”Fjellfolk-kommunen”
Utskrift av presentasjonen:

Omsorgsboliger med heldøgns tjenester Torstadtunet Oppsjø Asker bo og omsorgssenter

Omsorgsbolig med heldøgns tjenester > Heldøgnsomsorg en fellesbenevnelse for sykehjem og omsorgsbolig.- et døgnbemannet tilbud. > Til forskjell fra sykehjem er beboeren leietager med husleierettigheter og har status som hjemmeboende. > Det må søkes om tjenester etter helse og omsorgstjenesteloven-det fattes enkeltvedtak på hjemmesykepleie og praktisk bistand. > Tildelingskriteriene sier at søker må ha behov for varig tilbud om heldøgnsomsorg.(behov for pleie/tilsyn/veiledning/trygghet gjennom hele døgnet)

Omsorgsbolig med heldøgns tjenester > Omsorgsboligene består av små leiligheter fra 25 til 45 kvm. > Det er fellesareal tilknyttet leilighetene som har funksjon som oppholdsrom/stue/spiserom med mulighet for sosialt samvær og felles bespisning. > Det kan være mellom 8 til 14 leiligheter som er tilknyttet et slikt felles areal. /boenheter

Tjenestens innhold: > Legeordning-Boligene har egen fastlege som kommer ut til boligen på hjemmebesøk. Beboere betaler egne medisiner, samt egenandel ved medisinsk tilsyn og behandling av lege. > Betaling- Det faktureres månedlig for husleie, strøm, praktisk bistand og kost og husholdningsartikler > Døgnbemannet tilbud-omsorgstjeneste > Service- ulike aktiviteter, frisør og fotpleie, lab-tjeneste, gratis tannbehandling /Fylkestannlegen > Praktisk bistand(vask av leilighet,klesvask )

Omsorgsbolig med heldøgnstjenester >

Ansatte > Årsverk: ca 65 > Antall : ca 150 > Høy gjennomsnittsalder > Fagdekning- øker sykepleieandelen > Stabil arbeidskraft > Høy kvinneandel > Lavt sykefravær > Rekruttering av fagpersonell en utfordring -spesielt sykepleiere

Ansatte >

Tjeneste og kvalitetsutvikling Frivillighet/medborgerskap: > Leseombud > Røde kors besøkstjeneste > Besøk barselgruppe > Samarbeid Torstad og Borgen ungdomsskole / valgfag:innsats for andre > Civitan club, Lions, menigheter > Venneforening > Prosjekt NCC-Civitan- hagestue > Besøkshund God helhet og samhandling: > Internt- mellom enhetene i egen virksomhet > FOKUS (faggruppe/boliger for mennesker med utviklingshemming) > Demensrådgiver > Samarbeid Gullhella omsorgsboliger > Samarbeidsmøter med Brukertorget-pasientforløp > Samarbeid natt i sommer

Tjeneste og kvalitetsutvikling > Prosjekt /Hverdagsrehabilitering /30 % fysioterapeut > Fallforebygging( KS- I trygge hender og fallprosjekt APERTUS) > Samhandling med pårørende > Ny teknologi/GPS lokalisering på beboer > Ernæring/ endret tidspunkt for middag > Fagdager i turnus > Studenter, arbeidspraksis kandidater, språkpraksis lærlinger > Kvalitetsindikatorer, proact og multidose > Demensomsorgens ABC > Dokumentasjon og journalføring

Medarbeiderundersøkelsen 2015 > Svarprosent 59 % ( 2014: 68% ) helse og omsorg 66% > En bedring på de fleste områdene. Lav svarprosent > Mest fornøyd med: > Trivsel og samarbeid med kollegaer 5,4 /5,1 > Nødvendig kompetanse/trygghet i forhold til kontakt med brukerne 5,3 /5,1 > Opplever at nærmeste leder behandler deg med respekt 5,1/5,1 > Er du stolt over å jobbe i din enhet? 5,3/5,1 > Alt i alt hvor fornøyd er du med Asker kommune som arbeidsgiver? 5,0/4,8 > Bidrar du til å skape et godt samarbeid og et inkluderende arbeidsmiljø ? 5,3 /5,2

Medarbeiderundersøkelsen 2015 > Minst fornøyd med: > Nok tid til å utføre arbeidsoppgavene 3,5 /4.0 > Lønn og arbeidstidsordninger 3,6 / 3,8 > De fysiske arbeidsforholdene 4,1/ 4,4

Medarbeider undersøkelsen 2015 > Fremgang/ bedring fra 2014 > Opplever du at nærmeste leder tar deg med på råd ved viktige beslutninger?/medbestemmelse og involvering 4,8(4,4) 4,5 > Opplever du at det er fokus på etisk refleksjon i den enhet? 5,0(4,5)4,6 > Opplever du at nærmeste leder har fokus på læring og utvikling? 4,9(4,5)4,7 > Opplever du at nysgjerrighet og nytenkning prioriteres i din enhet? 4,7(4,2)4,4 > Har du deltatt i enhetens arbeid med virksomhetsplan for 2015? 5,1(4,4)3,8

Brukerundersøkelsen 2015 > Lav svarprosent antall svar :38 av 85 > Gode resultater- grønt (4.5 og høyere) på samtlige kategorier - stabilt over tid T O A V samlet Alt i alt, i hvor stor grad er du fornøyd med omsorgsboligen du bor i? ,65,44,95,3 Alt i alt, i hvor stor grad er du fornøyd med omsorgsboligen du bor i? ,25,95,45,6 Alt i alt, i hvor stor grad er du fornøyd med omsorgsboligen du bor i? ,05,95,45,6

Brukerundersøkelsen 2015 > Valgte forbedringsområder: > Er du fornøyd med aktivitetstilbudet ( 4,4 ) > Opplever du at du får god informasjon om tannhelsetjenestetilbudet ? ( 4,1) > Trives du sammen med andre med beboere ? ( 4,3)